De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    oke, dank je wel. had al zo'n idee dat dat niet genoeg was.
    dan ga ik even kijken hoeveel gram er nog meer is en wat meer bestellen.
    tis wel de mix boter botercreme ja

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Fondant vinden de meesten ruk om mee te bekleden, niet te dun uitrollen denk ik ivm scheuren. Ikzelf heb er nog nooit mee bekleed.

250gr marsepein is idd te weinig. Minimaal 500gr heb je nodig.
    Kijk eens op deleukstetaarten.nl, daar staan makkelijke tabellen van hoeveel je per grootte taart nodig hebt.

Met cake kun je ook lekker aan de gang hoor. Kun je ook 3D taarten mee maken.

Ik was idd van de maart2009 mama's maar daar klets ik niet meer.

Thanx voor de complimenten meiden!

3. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    oke ik zal eens kijken . heb die tabellen wel eens gezien geloof ik.

ja ik kletste en klets ook bij de maartmama's. heette toen nog muppie. er is weinig overgebleven van degenen die er waren toen we zwanger waren. maar nog altijd gezellig.

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oh muppie! :D Hai! ;)
    Ja wij zijn met een groepje naar een eigen gemaakt forum verkast en zien mekaar regelmatig, erg gezellig.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

De marsepein die ik van de leukstetaarten-shop heb, is niet helemaal spierwit. Op mijn jip&janneke-taart is het witte plaatje van marsepein. Is dus meer gebroken wit dan hagelwit :)
    Fondant moet je vooral niet te dun uitrollen als je ermee wilt bekleden, (heeft deze doos gisteren nog geprobeerd: leverde een en al scheur op). En verder vooral snel zijn als je de uitgerolde plak over de taart legt.
    Je kunt prima marsepein en fondant door elkaar gebruiken, doe ik althans wel :) Maar ik ga nu vooral de fondant die ik heb opgebruiken en daarna hou ik het hoofdzakelijk bij marsepein, heb ik me voorgenomen, want dat werkt gewoon fijner. Is wat stugger, waardoor het niet zo snel scheurt. Fondant kneedt dan wel weer fijner... ;)
    Heb hier net ook nog even een bestelling gedaan :) Even gauw nog voor de site eruit ligt en ik iig het weekend wel weer zooi heb :)
    Wil eens kijken of ik zelf iets kan met icing enzo...
    Kikker is ook klaar, en verder staan er nu 3 afgesmeerde blanda12-jes op te stijven in de koelkast. Daar gaat straks nog even fondant overheen en dan decoreer ik ze daags voor de teamdag waar ze voor bedoeld zijn :)
    Foto's volgen, manlief zit op de foto-pc :)

@Mamakitty: lief taartje! Die open hartjes: heb je die gemaakt met een grote en een kleine uitsteker? Goed idee!!! Ga ik ook doen!
    (Wij zijn volgende week woensdag 5 jaar getrouwd, dus goeie gelegenheid om een lief taartje te maken ook :))

6. Skye

Skye Niet meer actief

Ok, ik twijfel nu heel erg wat ik zal bestellen. Het liefst wil ik marsepein, aangezien ik nog nooit met fondant heb gewerkt en ik kan het me nu niet veroorloven om de fout in te gaan (taart is voor iemand anders). Dus ik wil graag marsepein, maar het moet gewoon wit zijn. Op dat plaatje ziet het er namelijk nogal geel/creme uit. Valt dat in het echt wel mee, of is het echt die kleur die op de foto staat?

7. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ja maar je hebt blanke marsepein (die is creme/gelig) en je hebt witte marsepein (dat is de blanke gekleurd met witte kleurgel).
    Waarom doe je niet half/half. 250 gr fondant wit en 250 gram witte marsepein.

8. Skye

Skye Niet meer actief

Scheurt het in die combinatie niet te snel dan? Want dan doe ik dat gewoon. Dan bestel ik marsepein en fondant!

9. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Nee denk dat dat wel meevalt.
    "pure" fondant scheurde bij mij een beetje en marsepein nooit. Heb laatst ook eens gemengd gedaan en dat scheurde ook niet.

10. Skye

Skye Niet meer actief

Ok, nou ik ga even kijken. Of het wordt pure marsepein of een mix van beide. En dan ga ik volgende keer gewoon eens oefenen met alleen fondant. Even kijken hoe dat is en werkt!

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    wouw wat een mooi valentijnstaartje zeg !!

volgens mij gebruik ik ten op zichte van jullie erg weinig marsepein want ik had een kilo besteld en ga daar nu me 4e taart van maken :O ! ahahah ik vind het niet lekker als het zo dik is vandaar dat ik zo dun mogelijk rol . Maakt ook niet uit is lekker voordelig voor mij hihiih

ik ga ook maar eens proberen om roosjes te maken , vind het er zo mooi uitzien !

12. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ik vond het niet tegenvallen om roosjes te maken, maar volgende keer probeer ik ze toch even iets anders... Ik wil het knopje in het midden niet zo groot hebben. Misschien zelfs wel helemaal niet....

Mijn eerste poging:
    Bekijk bijlage 50532

13. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou van het knopje in het midden gewoon een blaadje gebruiken en dan rollen. dus geen knopje.

14. Maia

Maia Niet meer actief

en witte marsepein. Die voorgekleurde is wel wit. Oké, je moet hem niet gaan vergelijken met fondant, maar hij is echt wit genoeg hoor en niet echt gebroken wit (een klein beetje). Dat hou je met marsepein toch, ook als je marsefond maakt (dus bijv. 100 gr. marsepein & 100 gr fondant (dus 1:1)) zal het nooit zo wit zijn als fondant.

En bekleden met fondant is niet heel moeilijk hoor, alleen het is wat zachter dan marsepein (dat is stugger) dus het is even wennen.

15. Maia

Maia Niet meer actief

verder zie ik wat leuke taartjes!

@crisco: geen margarine als vervanger, dan een blok plantaardig frituurvet bij de supermarkt kopen, dat kan wel.

16. Skye

Skye Niet meer actief

Ik vind dat roosje wel heel mooi hoor! Die ga ik binnenkort ook proberen. Dan ga ik een mooie strakke taart (met glitter ofzo) en dan wat roosjes erop doen. Maarja, dat komt over een week of 2 pas weer. Eerst maar het verkeersbord maken!!!

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    hey meiden,

Wie van jullie zou ons kunnen helpen?
    Ik heb niet zo veel tijd moet de medicijnen van batuhan zo klaarmaken.

Heb hier een link van mijn topic Zouden jullie dat aub even kunnen lezen?

Ik woon zelf in Rotterdam. We hebben geen vervoer. Misschien zou utrecht hilversum ook een optie kunnen zijn. Ik weet eigenlijk niet eens of de taart wel haalbaar zou zijn. Batuhan is de 21ste jarig. In het topic staat waarom ik voor een hema taart zou gaan. Maar hij wordt toch 1. Hij heeft zoveel megemaakt. Ik vind het ook weer zo zonde om het feestje dan zo simpel te houden. Want ik wilde al een heeeele tijd zo een super mooie taart voor batuhan met een klein meptaartje. Zijn ontwikkeling loopt een heel stuk achter hij zal het misschien niet allemaal door hebben, maar toch! Na alles wat hij heeft meegemaakt wil ik toch iets speciaals en denk dat ik dus in 2 dagen mijn bezoek deel. En als nog het feestje zal geven.

Ik weet niet of het nog duidelijk is allemaal. Maar wie o wie zou ons kunnen helpen?

18. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik ben ook weer aan de slag geweest, oefening baart kunst:D
    Dit is mijn tweede baksel, jammer genoeg had ik er niet zo'n mooie onderplaat voor:)

19. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    nog 1tje

20. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    pioen die is ook mooi geworden zeg !
    jij hebt ook al zulke mooie rozen daar zijn die van mij niets bij hahaha ik heb ze dichter op elkaar zitten zie ik nu olgende keer maar anders doen :D

@mamavanbatuhan
    zou je graag willen helpen maar we wonen te ver uit elkaar ben ik bang en denk ook dat ik het nog niet goed genoeg onder de knie heb . Heb je ook al op www.deleukstetaarten.nl een oproepje geplaatst ?

Deel Deze Pagina