oh mijn god wat een beauty's maak jij zeg !!!!!!!! en ik zie dat je Tobe's taart hebt gemaakt , wat leuk niki schreef eerder altijd mee in jan 2009 mama forum ,ook heb ik leuk contact met haar via hyves ~~~~~~~~~~~ hoe maak je eingelijk zo'n bol taartje ? of een mep taartje, zijn daar speciale bak blikken voor ?
dank je Romaira! Ja ik mocht inderdaad Tobe's taart maken! Was erg leuk om te doen! zo'n boltaartje is gewoon biscuit gebakken in een blanda schaal van de ikea (de rvs versie). Je hebt verschillende maten en ik gebruik voor kleine taartjes de 12 cm.
Ik google altijd even op die maten en gewichten en dan krijg ik vaak wel ergens een lijstje eruit met hoeveel gram of mililiter dat dan weer is...
Hey meiden, hij staat bij clubs heb ik begrepen! Mijn cake staat in de oven!!! Heb lekker gemixd en nnu ben ik benieuwd......Ik ruik m al! oehhhhh duim voor me hahaha! enne, ik vraag me nu dus af, ik maak een ronde taart van 25 cm doorsnede, daarop komt een halve bol uit zo'n Ikea schaaltje dat wordt het lieveheersbeestje. Maar nu dacht ik dus al hoe doe ik dat dan met snijden, want hij wordt redelijk hoog. Iemand zei me er een plaatje tussen te doen zodat ik ze voor het snijden van elkaar kan halen.... maar.....watvoor dan?
Hey, hier waren jullie gebleven. Heb inmiddels al een hoop mooie taarten gezien zeg..!! Ben ook wel benieuwd wat voor 'plaatje' je het best tussen de lagen kunt doen. Enne.. hoe lang kan fondant/marsepijn bewaard worden??
mijn biscuit staat hier af te koelen morgen ga ik hem vullen en afsmeren ( blijf het een raar woord vinden hahahaha) tijwel alleen nog over de vulling heb een mona toetje staan maar de baileys variant lijkt me ook erg lekker
ik doe altijd een vetvrij kartonnetje tussen m'n lagen. ook te koop via bijv. de shop van deleukstetaarten of een ander. heb laatst bij paardenkooper een stapel of tig gekocht dus ik kan de komende jaar wel weer vooruit.
Chips, dan ben ik daar te laat mee want moet er morgen tussen! Het gaat denk ik niet zo om het rusten in de zin van dat de onderste anders inzakt denk ik, maar wel om dat ik het bovenste stukje er af kan halen om te snijden.... Zou ik anders karton doen dat ik inpak in huishoudfolie? En dn de onderste taart bekleden ook bovenop, dan hhet tweede taartje er op zetten. De cakes zijn gelukt, heb nu 1 grote ronde in een vorm van 25 cm en 2 kleine halve bolletjes. Hoeveel stukjes gaan er eigenlijk uit de 25 cm vorm als je uitgaat van een tart met 2 lagen vulling en bekleed met marsepein? Groetjes! Sas
Als je 1 grote en 2 kleine bolletjes heb kan het wel zonder kartonnetjd een keer hoor. Uit mijn hoofd gaan er zo'n 15-16 stukjes uit een 25 cm. (edit: even nagekeken maar zelfs 17 stukjes.
ZO veel stukjes?!?!?!?! Wow, dat had ik niet gedacht! Het is een ronde vorm he!!! Dus een doorsnede van 25 cm! 330 gram cakemeel gebruikt. Hij is nu denk ik zo'n 6 cm hoog zonder vulling nog. En dan heb ik 2 kleine cakejes (110 gram cakemeel) Ikzelf dacht dat er uit die grote ronde 9 stukjes zouden gaan en uit de kleine 6....oepsss!
Die kartonnetjes moet ik ook nog even bestellen, vooral voor als ik een taart voor ergens anders maak Hier nog ff een foto van m'n mollentaartjes van gisteren: