De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    JOOP !

hahaha ja is onze overbuurman :D lol

grappig zeg :D

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    dat taartje ga ik trouwens morgen pas maken :D (vergeet helemaal te antwoorden hahhahha)

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja joop ja hahaha. ik dacht dat je die al gemaakt had ;)

4. Skye

Skye Niet meer actief

Iemand nog meer leuke ideetjes om aan de rand van de taart te doen (zoals die zilveren parels langs die taart van Romaira). Stel dat het daar onder niet zo mooi is namelijk, dan kan je dat nog verdoezelen met zoiets. Maar hebben jullie daar nog leuke ideeen voor!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Iets wat past bij het thema van de taart zeg maar. Ik heb een half afgemaakte petshop-taart in de vriezer staan nu, met een walvisje, en daar ga ik schelpjes en waterplanten langs de kant maken.
    Maar op deleukstetaarten kun je op het forum echt zoveel verschillende ideeen vinden!

Ik wil binnenkort een stuk of wat van die sierrand-vormpjes kopen, waarmee je dus de marsepein of fondant zo in vorm kunt boetseren :) Iemand nog tips voor leuke randjes daarvoor?

6. Skye

Skye Niet meer actief

Bedankt. Ik ga eens rondneuzen. Ik zag wel al die sierrand uitstekers bij de webshop. Misschien daar ook maar eens kijken of ik dat ga bestellen!

7. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Hallo meiden, wat een leuke taarten weer:D
    Ik heb even een vraagje, ik zie regelmatig taarten met zo'n mooie print in de marsepein, waar kan ik dat vinden om mee te maken? Hoe heet dat?:)
    En maak je dat als de marsepein al om te taart zit of ervoor?
    Ik heb net weer een leuke bestelling gedaan op de leukstetaarten.nl:)

8. raspberry

Volgens mij bedoel je de impressiematten. Dat doe je volgens mij nadat je de marsepein hebt uitgerold en voordat je het op de taart doet, (je schijnt nog wel behoorlijk te moeten drukken/rollen om het relief in de marsepein te krijgen).

Hier net weer een bestelling binnen :) Ga eens experimenteren met icing dit weekend...
    (dus vanmiddag maar eens even wat filmpjes zoeken op youtube ;))

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Oke dankjewel:)
    Ik zal eens op zoek gaan, vind het namelijk erg mooi.
    Succes met je icing! Ik heb de afgelopen keer ook icing geprobeerd te spuiten op de taart, ging nog niet zo goed:D

10. raspberry

En dan nog even een hele serie boltaartjes (12 cm) die ik van de week gemaakt heb :) (Eindelijk de goeie pc even vrij ;))

Ernie, chocobiscuit gevuld met chocodreams van mona, met stukjes witte crunchy chocolade.

11. raspberry

Kikker, zelfde vulling als Ernie

12. raspberry

Lieveheersbeestje, naturel biscuit gevuld met aardbeienkwarktaartjetoetje.

13. raspberry

Bloemetjes, zelfde vulling als het lieveheersbeest

14. raspberry

En tenslotte: eentje waar ik halverwege wel mee wilde kappen, want pff... al die bloemetjes plakken... :( Dat doe ik dus nooit meer ;)

Gevuld met aardbeienkwarktaartje en aardbeien uit blik.
    (M'n taartkartonnetjes waren op trouwens, dus even geimproviseerd met alufolie... (en een boel kartonnetjes bijbesteld, die net weer binnen zijn gekomen, dus ik kan weer even verder :D).

15. Amfy

Amfy Niet meer actief

zo dat lijkt me wel pittig hoor. niet onmogelijk maar pittig

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

ow wat zijn ze lief!!!!

17. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    ik had eigenlijk een vraagje. ik wil mijn taart vullen met bonbonbloc. nu heb ik die net gekocht in de winkel maar dat blijkt melk truffel te zijn. ik keek weer half want zag melk en dacht ja die moet ik hebben. maar goed het zal geen ramp zijn. maar nu heb ik ook bokkepootjes gekocht en frambozen.
    nu ik alles hier heb liggen weet ik niet wat te doen. alles gebruiken is denk ik te veel.
    dus bedacht me om bonbonblock te doen met de frambozen. maar moet dit dan met slagroom of kan het ook met botercreme en moet ik dan als de bonbonbloc erdoor zit hem hier ook mee afwerken? zeg maar de bovenkant afsmeren en de zijkanten of moet dit met alleen slagroom of alleen botercreme.
    sorry voor de vele vragen maar dit is mn eerste taart. ds heb nog even hulp nodig.

18. Skye

Skye Niet meer actief

@Mamavandaan639: Als ik jou was zou ik bonbonbloc met slagroom smelten in een pan. (volgens mij 1:1), dan af laten koelen. dan zakje klop-fix erbij en lekker opkloppen. En dit dan gebruiken als taart vulling! Dan zou je eventueel de frambozen daar nog bij kunnen doen!

En dan zou ik hem afsmeren met botercreme!

@Rozemarijke: Dat lieveheersbeestje vind ik echt heel lief!! De andere zijn ook erg leuk hoor!:)

19. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    oke dank je wel
    dat ga ik doen. hihi.

20. raspberry

@Mamavandaan: Iig niet afsmeren met iets waar slagroom inzit, want daar schijnt je marsepein van te smelten :(

@Skye en Amfy: thanks :)

Deel Deze Pagina