vraagje , als ik een grote strik wil maken is het dan noodzakelijk om tylose toe te voegen aan het marsepein ?
@Romaira: ik dekn het wel, dat er tylose door moet, want zal ws anders inzakken... @Amfy: is het te nat dan? In dat geval wat poedersuiker erbij.
Hoi Ik wil binnenkort ook een taart gaan maken. reageer nu even zodat ik dit topic makkelijk terug kan vinden. Even een vraag; hoelang kun je marsepein bewaren? Ik maak natuurlijk niet elke dag een taart. En is het makkelijker om al gekleurde masepein te nemen of het zelf te mengen met kleurstof?
@amfy: even een tijdje in de oven op 40 graden. @marsepein & tylose: geen succes. Dan moet je het echt ruim een week van tevoren maken wil je het fatsoenlijk hard krijgen. Als je een strik maakt (vooral een lussenstrik) raad ik echt fondant aan. @rianne: marsepein kan redelijk lang bewaard worden. Maar als je maar 1 taart wilt beginnen heb je aan 1 kg genoeg. Dan kan je een fatsoenlijke taart maken en dan heb je nog wat over om mee te decoreren. Op zich is voorgekleurd wel makkelijk, alleen duurder en dan moet je veel verschillende kleurtjes kopen. Ik zou persoonlijk gewoon blanke marsepein kopen en een startersset wilton icing colors.
zo he ik zit me hier dus dood te ergeren aan mezelf haha. ik kijg de taart niet mooi af gewerkt zit me zo te bedenken wat ik fout doe. in ga dus echt niet slapen voor dat hij klaar is want hij moet morgen mee!grrrrrrr
en de laatste een detail foto Bekijk bijlage 51098 moet zeggen dat ik niet helemaal tevreden ben hoor.
@ amfy, Ik vind hem echt super mooi gemaakt!!! Heb je de bloemkelken met tylose gedaan? @ romaira, Voor een strik heb je zeker tylose nodig. Ik heb er pas 2 gemaakt. Zie foto. Let niet op de taart want het ging eveom de stik.