De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Romaira: ik gooi ze ingepakt in keukenfolie in de vriezer, (beetje voorzichtig eromheendoen en bij eruit halen folie eraf en afgedekt zetten, zodat dus niet de folie na het ontdooien aan de taart plakt), maar als je genoeg plek hebt, kan het ook zo in een (gesloten uiteraard) taartdoos...

2. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    He dames, is weer even geleden, maar ben geveld door een fikse keelontsteking.
    Heb alles intussen bijgelezen, maar heb geen puf om een taartje te maken. Ik had cupcakes gebakken, maar die heeft mijn vriend zo maar op gegeten, zonder verder iets erop. (vriezer is ook nog eens kapot) Morgen komt er als het goed is weer een bestelling binnen en dan hoop ik van het weekend iets moois (en lekkers) te kunnen maken. Heb ik wel verdiend. Ik leef nu op bouilon (schrijf je dat zo?) en waterijs.
    Ach ja scheelt weer in de calorietjes :D

3. Maia

Maia Niet meer actief

beterschap mamievanroy.. en de cupcakes gaan hier ook vaak op nog voor ze versierd zijn ;)

hopelijk ben je snel weer opgeknapt.

@excelsheet: heb jullie gemaild.

@rianne: persoonlijk zou ik voor blanke marsepein gaan voortaan en een startersset wilton icing colors. een keer een investering maar je doet echt enorm lang met de kleuren. Ik ben net pas aan een hele nieuwe set omdat mijn oude kleuren buiten de datum gingen raken... niet omdat ze al op waren. Heb er ruim 2 jaar mee gedaan!

@kant en klaar: kan je invriezen, als je ruimte hebt inderdaad in een taartdoos. Ik zou de strik niet invriezen maar andere boetseersels kan wel.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Zo, zondagavond een bestelling gedaan en vanmorgen kwam het al binnen. Dat is snel. Maarja, ik heb het eigenlijk pas volgende week nodig. Ben wel heel benieuwd naar die pearl spray!!!

5. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    @ Maia: Ik had al besteld maar wil eerst kijken of het me bevalt. Volgende keer neem ik de blanke met de kleurenset. Alleen las ik dat je rood en zwart moeilijk kan maken met de kleurset, klopt dat?

6. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik wilde zwart maken vanmorgen , maar nadat ik al een kwart van de kleurstof had gebruikt neem ik maar genoegen met grijs hahaha en koop ik de volgende keer gewoon zwart kant en klaar :D

7. Maia

Maia Niet meer actief

zwart & rood zijn verschrikkelijk om zelf te mengen dus die koop ik altijd kant en klaar. Net als wit trouwens.

8. Boets

Boets Niet meer actief

@ romaira: De strik hoef je niet in te vriezen. Die kun je zeker tot een half jaar buiten de vriezer of koelkast bewaren. Ik doe de taarten altijd in een pedaalemmerzak en niet in de doos. Als ik de taart uit de vriezer haal zet ik hem in een doos en als hij helemaal ontdooit is zet ik de strik erop.

Mijn zoontje wordt bijna 1 jaar. Ik wil als tractatie iets met kleine cupcakes doen. Nu heb ik alleen een ovenhouder voor 12 grote cupcakes (of hoe noem je dat) Moet ik nu echt een kleine houder aanschaffen of heeft er iemand een tip?

9. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Zo ik heb weer wat in de oven staan!:D
    Waarschijnlijk wordt het wit met witte versieringen.. of roze.. Ik ben er nog niet uit. T wordt in ieder geval een klein, rond boltaartje.
    Zal wel weer een foto plaatsen:)

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mijn manneke is 1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

En viel de taart in de smaak? :)

Hier net een klein boltaartje gemaakt. Wilde eerst een grote doen en dan in hartvorm snijden, (we zijn vandaag dus 5 jaar getrouwd), maar de lemoncurd werd niet zo stijf als ik gedacht had, (en dus was het niet zo'n handige optie om wat we over zouden houden in stukjes in te vriezen voor mijzelf om mee te nemen naar verjaardagen) dus de grote wel dubbel gevuld en die ga ik zo afmaken als m'n man even met Thirza wat boodschapjes gaat halen, (we eten vandaag uitgebreid en dus ook pas als Thirza op bed ligt :)). Die gaat dan een keer mee naar mijn werk, (eind maart hebben we een teamdag, ipv die ene die laatst niet doorging). En dus een pinguin-met-rood-hartje-boltaart voor vanavond... Nog even zien of ik straks tijd heb om 'm vanaf de andere pc te uploaden :)

12. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Gefeliciteerd!

@Rozemarijke, jij ook gefeliciteerd!

13. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hey dames,

hoera ik heb mijn eerste bestelling af en is opgehaald en men was erg te spreken! Heb meteen nog een bestelling gekregen hoera!

Even een vraag, ween jullie of je een vuling met likeur kunt maken? Met chocolade? Kan iemand me tips geven?

Groetjes, Sas

14. Maia

Maia Niet meer actief

@mamakitty: gefeliciteerd!

@sas: ik maak altijd botercreme van de mix, daar gooi ik dan een of twee repen chocolade doorheen en dan een flinke scheut van het een of ander. Bailey's is hier favoriet!

@boets: zelf van kopjes en borden een soort van etalage maken? Ze een bord neer. plak daar een kopje oid omgekeerd op vast en plak op het kopje weer een bord. Dan koop je bij de xenos ofzo goedkoop borden en dan heb je een leuke etagere

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Mamakitty en rozemarijke GEFELICITEERD!!!!!

@ maia dank je wel! Maar botercreme, die gebruik je dan als vulling begrijp ik? Ik gebruik namelijk boter met poedersuiker en cacao als dijkje voor nattere vullingen.

Thanks! Sas

16. Maia

Maia Niet meer actief

ja, botercreme als vulling. Maar jij gebruikt 1:1 denk ik en de creme van de mix is als vulling veel lekkerder.

17. Skye

Skye Niet meer actief

Mamakitty en Rozemarijke....Gefeliciteerd!!

18. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    MamaKitty en Rozemarijke gefeliciteerd:)!

19. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    mamakitty en rozemarijke gefeliciteerd !

ik heb de eerste opdracht taart af ! morgen avond word ie opgehaald ........

kan geen foto's uploaden dus doe het maar even zo : [​IMG]
    vind hem zelf best goed gelukt alleen de zijkant is niet perfect , maar verder :D

20. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Romaira, mooi hoor! Hoe geef je die taart mee als ik vragen mag?

groetjes, Sas

Deel Deze Pagina