ja dat weet ik dus nog niet , moet morgen hele dag werken en hoop dat me zusje die op de kleine past ff hier beneden bij de bakker 2 taartdozen wil kopen .
oke! ik had vandaag een bestelling en geen tijd meer om taartdozen te kopen. Toen heb ik er een bord onder gedaan en ingepakt met doorzichtig cadeaufolie.
MamaKitty, gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van je zoontje!!! Rozemarijke, Jij ook gefeliciteerd met je 5jarig huwelijksdag! Sas26, super dat je meteen weer een bestelling erbij kreeg!! Heb je een foto van de taart?? Skye, hier ook zondagavond besteld en dinsdag in huis!! Maia, bedankt voor het excel sheet!! Romaira, hier ook geprobeerd zwart te maken.... niet gelukt Je taartje zit er super uit!! Pioen, ik ben benieuwd naar je taartje!! Hier zitten we in de ziekenboeg, helaas. Zoontje zo erg dat hij zelf een koortsstuip heeft gehad. Dat was wel even schrikken zeg. Verder heb ik de hele week al gewerkt. (werk normaal alleen woensdag en vrijdag) Vandaag nou ja eigenlijk gisteren een taartje gebakken in mijn nieuwe hartvorm! En ik ben net klaar met bekleden! Ik vind het geslaagd!!! Heb nu iets dikker fondant gebruikt en het bekleden ging super!! Wat vinden jullier?
Wauw Zanoni wat mooi zeg!!! Strak ook!! Ik heb wel foto's, maar die kan ik hier niet plaatsen ik denk dat ze te groot zijn... Groetjes, Sas!
wat een super mooie taarten. ik ga morgen denk ik maar weer eens aan de gang. ik wil heel graag oefenen met een strik dus dat ga ik morgen maar eens doen
@Romaira en Zanoni: Hele leuke taarten meiden! Zien er super uit! Jeetje, er wordt hier aardig wat geschreven! Kan het niet echt bijhouden, heb het te druk, haha! Van de week voor het eerst een onbekende langsgeweest voor een taart en gelijk een bruidstaart voor over 4 weken! Enige wens was wit en zilver en de rest liet ze aan mij over... Jeetje dat is te moeilijk hoor: wil je strak of romantisch, bloemetjes, hartjes, vlindertjes...... Nou, uiteindelijk heeft ze gekozen voor 4 witte taarten met zilveren accesoires (vlinders en bloemen) en het logo van de trouwkaart. Hoe en wat moest ik zelf uitvinden. Zo spannend!! Wou het eerst niet doen omdat ik nog nooit voor onbekenden een taart heb gemaakt, nog nooit een bruidstaart heb gemaakt en ik eigenlijk gewoon wil dat die perfect zijn en dat is het gewoon nog niet altijd. En m'n zoontje is de volgende dag jarig dus daar moet ook nog taart voor komen. Maar ze zei dat zo makkelijk waren en het hun echt niet uitmaakte hoe het eruit zag. Ze wouden eerst schuimtaart bestellen dus het kon altijd beter. Nou, laten we het dan maar doen!! En dinsdag nog een workshop van Zoete Kunst: Over the top taart!
knap dat je het durft nathalie. zou ik nooit gedaan hebben, ook al zijn ze makkelijk (zoals ze het zelf zegt). dapper zie ook weer wat knappe taartjes. leuk hoor. hier zit ik te wachten tot mijn vulling klaar is, kan ik straks vullen en bekleden en vanmiddag rustig versieren.
Nou, ik ga eerst eens even goed oefenen voordat ik er ook maar aan denk om voor een onbekende een taart te maken. Knap hoor Nathalie. Ben wel heel benieuwd hoe het eruit komt te zien!!!
hier eindlijk een fatsoenlijke mixer. ik hoef niks meer vast te houden laat het gewoon draaien en ga verder met mijn eigen dingen zooooooo fijn
wat leuk joh nathalie!! Veel succes vast ermee he! en als ie klaar is dan zijn wij natuurlijk heel erg benieuwd naar de foto's! @ amfy, mag ik vragen watvoor mixer je hebt en hoe duur die was? Klinkt namelijk heel goed! Nog een vraag, misschien heel dom hoor, maar als ik een bepaalde kleur marsepein wil dan is het zo onwijs veel kneedwerk....laatst moest ik 1 kilo limegroen maken. Het resultaat was prima, maar ik heb 3 kwartier zitten kneden met groen, geel en wit!! Voor kleine stukjes geen probleem, maar hoe doen jullie dat als je meer nodig hebt? Groetjes, Sas
ik heb een gewone van 30 euro ik zal een kijken of ik iets vergelijksbaars kan vinden zoiets is het CLATRONIC HMS 2739 handmixer online kopen | Home | Elektro @ Neckermann.com en zou je grote hgoe veel heden niet kunnen mengen met mixer en deeghaken?
Ik mag voor iemand, als opdracht, een kinderverjaardagstaart maken. Deze moet koemelkvrij zijn. Heeft iemand tips? Waar moet ik op letten. MAg botercreme? Wat voor vulling kan ik nemen. De biscuitmix is die koemelkvrij? Alle tips zijn welkom Een beetje laat maar: @MamaKitty, nog gefeliciteerd met de 1ste verjaardag van je zoontje!!! @Rozemarijke, Jij ook nog gefeliciteerd met je 5jarig huwelijksdag! @ Nathalie, spannend hoor een bruidtaart. Heel veel succes, gaat je vast lukken.
ik denk dat botercreme van sojaboter wel gewoon mag op deleukstetaarten.nl/forum staat ergens een lijst wat allemaal kan met allergieën. Zal hem even zoeken! edit: Recepten-verzameltopic voor allergieen (Pagina 1) - Ingezonden recepten - Het "DeLeuksteTaarten" - forum mijn taart is klaar, maar hij is nog niet opgehaald en hij is pas voor zondag dus ik post hem zondag pas hoor! @mengen: geloof me, het wordt steeds makkelijker. Ik heb net 1,2 kg zitten kleuren binnen 5 minuten komt gewoon omdat ik het gewend ben enzovoorts. m'n moeder die hier laatst voor het eerst was proberen was er ook een eeuw mee bezig (heb het maar voor haar afgemaakt toen).
@koemelkvrije taart: (Hier de expert ). Botercrememix en biscuitmix van de webshop kunnen niet. Basisrecept van de site wel. Botercreme kun je zelf maken van plantaardige margarine: wajang of AH plantaardig. Alle andere plantaardige margarines bevatten toch nog melkpoeders.... Je kunt marsepein gebruiken om te bekleden en qua fondant de fondant van regalice, (de andere fondanten zit melkpoeder in). Qua vulling kun je bij recepten melk vervangen door sojamelk en sojaslagroom (soyatoo), (wel even checken of de betreffende jarige dat wel mag, soja is nogal vaak een kruisallergie met koemelk). Ik heb hier gisteren lemoncurd gemaakt en dat is echt lekkerrrrrr! Is dus ook koemelkvrij Wel een aanrader, lekker zoetzurig, lekker fris Chocopasta kan ook, moet je pure chocopasta hebben, die zijn meestal koemelkvrij, (net als pure chocorepen). Van de pasta van AH en c1000 weet ik dat zeker, die gebruik ik zelf Maar ik zou voor de lemoncurd gaan Oja: pure repen met vulling zijn meestal NIET koemelkvrij. Wat wel koemelkvrij is, is after eight en die advocaatrepen van cote dór. Ik heb hier laatst zo'n mixer op standaard gekocht van besthome, bij de kijkshop in de aanbieding voor 20 euro. Had de handmixer naar de knoppen gejaagd en dit is dus een handmixer op standaard, dus ook los te gebruiken Erg fijn idd bij het kloppen van de biscuitmix of de botercreme
@marsepein kleuren/maia: je kunt zeker niet een filmpje downloaden waarop wij kunnen bekijken hoe jij kneedt...? Ik doe er ook nog een eeuwigheid over Wil de techniek wel eens afkijken van iemand
hey meiden, nog even een brutaal vraagje haha, voor degene die taarten maken op bestelling, dus om te verkopen, hoeveel vragen jullie voor een taart? groetjes!
@Sas: voor vrienden vraag ik nu de kostprijs, afgerond naar hele euro's, (evt iets erbovenop als er vee werk inzit ofzo). Maar heb nu ook een heuse opdracht binnen voor iemand die ik verder helemaal niet ken, en daar heb ik wel een bedrag bovenop gerekend, vanwege het werk dat erin zit. Een tientje ongeveer, (maar daar moet electra dan nog wel vanaf en een taartdoos), voor een kleine stapeltaart. Als ik wat meer ervaring heb, ga ik denk ik wel eens kijken naar het doorrekenen van de tijd die in een taart gaat zitten... Maar dat duurt nog wel even