haha ehhh hoe kneed ik? Ik kneed voornamelijk met dat stuk hand dat onder de handpalm en boven de pols zit. En niet alleen met je handen/armen kneden maar met je hele gewicht. Ik hang er echt boven. Als je me snapt. @prijzen: Ik had jullie toch dat excelsheetje gemaild? Dan kan je uitrekenen hoeveel een taart kost ongeveer en als je dat deelt door het aantal personen van een taart kom je op de kostprijs pp uit. Dat is gemiddeld 1,00 pp wat een taart kost. Iets minder volgens mij. (weet het niet zeker hoor). Ik vraag verschillend. Ik vraag nog steeds erg weinig, omdat het gewoon echt een hobby is en ik er niet op hoef te verdienen. Dus voor een simpele taart vraag ik 1,25-1,50 pp (hangt af van de wensen aan decoratie & vulling) en voor een moielijkere taart zit het tussen de 1,50 - 1,75 (hangt ook weer af van de decoratie en vulling, nu zit ik vaak in het boetseren e.d. wat gewoon veel tijd kost, dus duurder is).. Bruidstaarten zijn bij mij op aanvraag. Maar ik zou als beginner niet al te veel vragen, want taarten op bestelling zijn ook voornamelijk om te oefenen. Pas als je echt vindt dat je beter bent (en iedereen vindt dat op een ander moment) kan je meer vragen. Maar dat is mijn persoonlijke mening Ik kan er niet over beoordelen, ik vind mezelf niet goed genoeg om meer te vragen, ondanks dat ik vaak hoor dat ik mijn prijzen echt wel omhoog moet gooien.... misschien halverwege dit jaar...
Wat een mooie taarten weer!! Ik heb een miniboltaartje gemaakt met zelfgemaakte bramenjam en slagroom als vulling. Voor morgen als twee vriendinnen komen om mijn vrijgezellenfeestT roosje ie niet helemaal goed, blaadje hangt een beetje. Verder vind ik m wel leuk geworden.
Lief taartje! Poeh heb eindelijk mijn eerste bestelling gedaan.. wel gelijk 60 euro kwijt Mja ooit moet je paar dingen aanschaffen he haha. Nee het mocht, had geld gekregen 1 dingetje was niet op voorraad maar werd morgen verwacht dus hopelijk krijg ik volgende week mn bestelling binnen! Moet nu alleen nog een mixer kopen.. geen dure hoor dus zal eens zoeken.
@Maia: met jouw taartjes had ik de prijs allang omhoog gegooid! Zeker als er zoveel vraag naar is @pioen: lief taartje hoor! ff zien of ik die van gisteren ook even kan uploaden nu
@ Maia, dat sheetje, sorry dat heb ik dan even gemist.....! Kun je t me nog een keer sturen? @ Pioen, mooi taartje zeg!!!
Ik heb de lijntjes met zelfgemaakte icing gemaakt, gespoten met de slagroomspuit. Dat was de eerste keer dat ik dacht: Hmm, dit valt me toch echt tegen, (qua techniek dus he?). Iemand nog tips, of is het een kwestie van een vaste hand krijgen?
Oh die is ook leuk zeg!! Ik heb ook wat geprobeerd met icing te doen vanmiddag, met de spuitzak, ging me ook al niet goed af T zal wel een kwestie zijn van oefenen.. Ik wil ook graag zo'n sugargun aanschaffen, daar kun je toch ook van die mooie dunne lijntjes mee maken?
hey, ik heb net zo'n tubetje besteld met icing en dan losse spuitmondjes. Misschien ligt dat beter in de hand? @ maia, als ik zo jouw taarten zie zou ik de prijzen wel wat omhoog doen hoor! Ze zien er super uit!
Pioen, wat een lief taartje!!! Rozemarijke, ik denk dat icing echt oefenen, oefenen en nog eens oefenen is. Mijn broertje is banketbakker en hij zat vroeger thuis, toen hij nog op de opleiding zat hele avonden met een zelfgemaakt klein puntzakje van bakpapier, gevuld met tandpasta te oefenen en oefenen. Ik weet wel dat je de mooist lijnen krijgt als je de puntzak niet tegen het voorwerp (in dit geval) taartje aanhoudt maar een cm of 1 a 2 erboven.
bedankt allemaal voor de complimenten! Ik ben zo blij dat ik alle spullen heb aamgeschaft, vind het super leuk om te doen! Ik heb net weer zitten freubelen. Gewoon voor de leukigheid! Ik heb misschien mijn eerste bestelling binnen. Ik had het taartje meegenomen naar mijn tante voor bij de koffie en mijn andere tante en mijn nichtje waren er. Mijn nichtje vroeg of ik ook haar verjaardagstaarten wilde maken. Ja leuk natuurlijk! Ze gingen het nu even overleggen met mijn oom, ik wacht in spanning af!
Even mijn freubel actie plaatsen. Graag tips!! Wat zouden jullie anders doen en hoe moet je de compositie maken? Vond ik erg lastig. Bekijk bijlage 52584
zanoni , mss de blaadjes aan de onderkant leggen ipv er boven op ? maar buitendat vind ik ze heel mooi geworden hoor !
ik had de blaadjes er bovenop en tussendoor gedaan zodat die lelijke stelen niet meer zichtbaar waren....
Ik zou ook minder de blaadjes er bovenop doen, en als dat toch nodig is om te verdoezelen, dat zo klein mogelijk houden. Buiten dat vind ik ze ook mooi hoor!