thanks mama v kitty! En was vergeten te zeggen, die soort slingertjes op de taart zijn ook erg leuk! Je bent druk bezig geweest!! nog paar vraagjes aan jullie, als jullie een taart maken wanneer maak je dan de cake en wanneer bekleed je hem? en kun je een taart die je al helemaal af hebt ook invriezen (dus met vulling en marsepein erop en er aan) groetjes!
Ik heb alle taarten die ik tot nu toe gemaakt heb ingevroren. Dus ja dat kan. Kan geloof ik 2 maand? Ik maak alles op de dag zelf. Heb alleen nu gister de marsepeinen figuurtjes gemaakt, vandaag verder alles.
@Mammakitty: mooie taartjes weer!!! @VW-taart: ik zou geloof ik ook een witte plak uitrollen en daar het logo uitsnijden. Als je dat doet op zo'n plastic insteekhoesje, kun je het logo omkeren door hem op een ander plastic hoesje te leggen en hem zo op de taart krijgen Taarten kun je in geheel invriezen idd. Maand of 2-3 is dat zeker houdbaar
oke thanks! @mamav kittty jij maakt dus in een dag de taart en vries hem dan in? En op de dag dat je m nodig hebt/weggeeft haal je hem uit de vriezer? En waar doe je hem in als je hem invriest? Meiden nog een vraag, de taart die ik maak wordt morgenavond opgehaald en is voor zo ochtend. Kan ik m vanavond vast bekleden en zo? heb nu namelijk meer tijd dan morgen vandaar?
oh meiden ik wilde jullie nog even zeggen dat er nu bij de makro een CC standaard in de reclame is voor 7,50 incl. !!!!
Ik maak ze in een dag, dat vind ik fijn. Ik doe ze op een triplex plaatje of op een schaal dan huishoudfolie erover en dan in de vriezer. Je kunt hem idd vast bekleden hoor als je dat nu wilt.
oh, ik durf ze niet gevuld en bekleed in de vriezer te doen, ben veel te bang dat alles gaat uitlopen! Ik weet wel dat je de taart in de koelkast moet laten ontdooien maar ik zie het al helemaal mis gaan bij mij! Misschien toch maar eens proberen met eigen taartje... De biscuit durf ik wel in te vriezen, haha! Als ik weinig tijd heb, maak ik die vantevoren. Anders de biscuit en vulling 1 dag vantevoren en de rest op de dag zelf of 1 dag voordat ze hem komen halen, ligt aan de vulling en voor wanneer de taart is. Die plaatjes onder de taart zijn idd erg handig! Naar de bouwmarkt (praxis bijv) en vragen om een triplexplaat, op maat laten snijden (bijv 29x29cm, dan past ie ook nog in een doos van 30x30). Het snijden was gratis, de plaat kostte volgens mij iets van 7,50 en ik had 24 platen. En gewoon vragen of je de platen terug mag als je de taarten aflevert.
Wat misschien nog een veel handiger idee is voor die plaatjes: plexiglas.... Is gemakkelijk af te wassen en in allerlei kleurtjes te krijgen
O, trouwens, hier gisteren helemaal een grappige actie van Thirza Ik heb alle taartspulletjes in een dvd-kastje liggen, die tegen de koelkast aan staat, naast de deuropening naar de kamer. Moet nog een deurtje voor, maar ik snap nooit hoe je die dingen monteert, dus ik heb een tijdje geleden enkel het kastje in elkaar gezet. Vorig weekend bijna alle kleurtjes marsepein aangebroken, met de muffin-versierderij met de twee groten. Daarna netjes verpakt in keukenfolie en weer in het kastje gelegd. Had Thirza gisteren die pakketjes te pakken en ontdekte dat als ze even goed beet, ze door de keukenfolie zat en lekker de marsepein kon opeten. Met in d'r ene handje de paarse marsepein en in haar andere hand de blauwe zat ze daar op de grond heerlijk te snoepen van de marsepein, LOL Die zijn dus nu gereserveerd voor eigen gebruik, haha. Ga ik maar geen taarten voor anderen meer mee maken
Haha Rozemarijke, ja ik ken het. Beetje offtopic, maar goed: gisteren vond ik Roy wel heel erg stilletjes, ga ik kijken, zit hij voor de kast samen met de hond een appelkoek te eten . Het trouwens net eieren gehaald en zodra de kleine in bed ligt ga ik een biscuit bakken.... @Mamakitty, mooie taartjes trouwens nog...
Hier ook weer twee biscuits in de oven staan Eentje om in stukken in de vriezer te doen en mee te nemen naar verjaardagen, en eentje voor maandag als ik naar een vriendin ga. Een van 20 cm dus en een blanda-12 om helemaal soldaat te maken maandag Ben van plan om in de grote chocolademousse te doen, (zelfgemaakte dan). KLeintje denk ik gewoon nog even lekker lemoncurd
Ik ga dit keer voor het Mona toetje van de maand en slagroom. Biscuit is super gelukt. Ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik hem ga decoreren. Denk marmeren en dan met glansspray en dan wat simpels er op. Is toch alleen maar voor ons zelf.
Liep ik ook al over te peinzen. Voor de taart die in stukjes gaat, heb ik bedacht dat ik die enkel ga bekleden. En voor het gezelligheidstaartje van maandag ga ik 'm in de stijl van het papieren feestbordje doen waar ie op komt te staan
Zomaar even oefenen voor mijn vriedin die is bevallen, als we op kraambezoek gaan wil ik een muisjes taart maken
Ik weet niet of je kritiek wil, maar het is alleen maar aardig bedoeld hoor Ik zou het neusje iets kleiner maken en de oortjes iets hoger zetten. Verder vind ik het wel een heel lief taartje hoor.
Nou heb net voor het eerst een taartje gebakken met een blanda schaatje. Alleen is hij niet heel hoog geworden... Iemand een idee hoe dat kan? Ga hem straks vullen en bekleden