De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    bij deze de bestelling van vandaag! Gevuld met kersenmousse en slagroom/jam!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Sas: hoe heb je die lijntjes zo strak gekregen? Vele geoefend al, of met een pistool? Waar heb je ze van gemaakt?

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    de zwarte lijntjes zijn van heel dun gerolde zwarte marsepein! Had namelijk zo'n tube besteld met zwart maar was nog niet binnen, dus zo opgelost. heb laatst ook Woezel en Pip gemaakt met lijntjes, wat een werk haha! Maar kan de foto hier niet zetten geloof ik, te hoge resolutie

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hee hoera t lukt! :D

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    vraagje, wie van jullie gebruikt er zo'n smoother (om het glad te maken) en bevalt het goed Is het echt een aanrader?

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    en hier nog eentje! Wat vinden jullie van de taarten? graag eerlijke tips en reacties (wel aardig gebracht hihi ;))

de boltaart was 18 euro en de ronde taarten 28, is dat een eerlijke prijs vinden jullie? (alle taarten gevild met kersenkwark en slagroom/jam!)

groetjes! Sas

7. raspberry

Ah, my, wat een werk dan om dat gewoon uit te rollen! Ik heb het dus met icing geprobeerd bij mijn pinguin, maar daar moet ik nog wel ff mee oefenen hoor, (alhoewel ik nu ook denk dat ik de icing gewoon iets dunner had moeten hebben, want het krulde om zodra het de slagroomspuit uit kwam).

En feedback... ik vind je taartjes echt mooi. Bij de nijntje zijn de letters alleen wat wiebelig, maar dat vind ik bij de Woezel en Pip veel minder.
    En het puzzelen, doe je dat bovenop een plaatje, en uitsnijden met behulp van een kopietje, of meer natekenend uit de losse hand? Want ik heb het idee dat woezel en pip niet helemaal in verhouding zijn, (te dunne snuit van pip o.a.). Maar dat zou ook kunnen komen door de lijntjes marsepein natuurlijk :)

Ik gebruik een smoother en dat is echt een enorm verschil in hoe strak je taarten worden :) (Samen met goed afsmeren dan). Dat is dus echt wel een aanrader :)

En de prijzen. Poeh, ik vind 18 euro voor een taart wel veel, maar aan de andere kant: de bakker bij wie wij de taarten van de kids hadden besteld, rekende bijna 2 keer zoveel voor een taart voor maar iets meer mensen... en dat was een slagroomtaart.
    Het ligt er natuurlijk ook wel een beetje aan hoeveel werk je aan een taart hebt gehad, maar ik zou zelf denk ik nog wel wat minder vragen.

O, en wat betreft grote foto's plaatsen: je kunt ze heel simpel verkleinen als je VSO image resizer downloadt. Gratis programmaatje en daarmee kun je je foto's in een heel aantal formaten omzetten :)

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Rozemarijke dank je wel voor de feedback. Ik heb Woezel en Pip idd uit de losse hand gemaakt ja. Hoe doen jullie dat dan, echt overtrekken op je marsepein?
    En de prijs, dat boltaartje is voor 10 personen en er zit een aardig luxe vulling in. Dat maakt wel verschil vind ik.

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ sas
    mooie taartjes hoor ! jeetje als je het uit je losse hand hebt gedaan is ie wel erg goed gelukt hoor , zou ik niet kunnen :D
    PErsoonlijk zou ik dat geld net durven vragen voor een taart , de reden daarvoor is dat ik vind dat ik het nog niet goed genoeg kan en ik wil het eingelijk ook wel voor iedereen betaaldbaar houden er worden soms prijzen gevraagd dat ik denk waar gaat het over tis een taart ???!!!!! maar goed je moet doen waar jij je goed bij voelt ! en als jij denk dat jou taarten dit bedrag waard zijn dan is het goed toch ?!

10. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Tadaaaaa! Dit is hem dan, mijn eerste taartje. Hij is niet zo mooi geworden als ik had gehoopt. Het is nog best moeilijk zeg!
    Tijd voor een workshop :D

Nu nog hopen dat hij lekker is :D

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ah rianne die is leuk geworden zeg ! vind hem echt mooi hoor zeker voor je eerste taart !
    wanneer snij je hem aan ?

12. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Dank je wel!

Nu :D

13. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    @sas: Je taarten zijn erg leuk geworden!
    Smoother gebruik ik ook, is wel een handig ding.
    Je prijzen vind ik ook aan de hoge kant maar je moet vragen waar jij je goed bij voelt. En als mensen het er voor willen betalen, is het goed toch?

@Rianne: Leuk eerste taartje hoor! En al gelijk aan de rozen! Knap hoor!

14. raspberry

@Rianne: ik vind hem erg lief geworden hoor!

@Sas: ja, vulling maakt ook wel uit idd :)
    En qua puzzelen: ik heb nog maar 2 keer gepuzzeld, maar ik knip idd de vormen uit een kopietje en leg die op het marsepein, dan trek je het zo over en snij je het eruit.
    En dan op een insteekhoesje weer op elkaar leggen met een ander kopietje erin...

15. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Pfoeee hij was machtig haha. Ben gelijk misselijk!
    Ik vond alleen de vulling niet bijzonder. Ik had een monatoetje genomen maar het was ook veel te dun.

16. raspberry

Ja, je mag er best een laag instoppen idd :)
    Of twee dunnere lagen...

Zo, hier twee taartjes gevuld en afgesmeerd. Gevuld met zelfgemaakte chocomousse :D Lekker.... overschotje gaat de vriezer in en er staan ook nog twee bakjes als toetje voor na het eten. Da's echt lang geleden dat ik chocolademousse heb gegeten :)
    Zo even eten en dan ga ik de taartjes afmaken. Lekker :)

17. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    hallo dames,

ik meld me ook bij dit topic (als jullie het goed vinden ;))

Sinds kort doe ik ook een poging tot het maken van taarten.

Heb er nu twee gemaakt, zie foto's

1e taart is gevuld met botercrème en abrikozenjam en fondant is van Marshmellows

18. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    2e taart, gevuld met bokkenpootjescrème en frambozenjam. Fondant is van marshmellows gemaakt.

19. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Leuke taarten hoor!! Veel plezier met het maken, t is verslavend he..:D

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    tnx, het is idd verslavend. Een vriendin van mij doet het nou een jaartje. En ik dacht dat ga ik ook proberen.

Ik ben ook al druk bezig met het bakken van een goed kapsel. Maar ik merk toch dat ik daar een andere bakvorm voor moet hebben. Met een springvorm worden ze toch minder hoog.

Dus ik ga maar eens wat spullen bestellen op de webshop van de leukste taarten. Ik heb wat spullen uitgezocht die ik wil hebben en dan ben ik 109 euro kwijt. Maar dan heb ik wel marsepein en fondant, een bakvorm, uitstekers, een smoother, een modelingset, icing en tylose.

Deel Deze Pagina