De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ sniffy, ja het is verslavend he haha! Iedere keer ontdek je weer iets waarvan je denkt oooh dat is ook handig!!

Dank voor jullie reacties. Ik ben wel verbaasd dat jullie de taarten 'duur' vinden. Omgerekend is het namelijk 1,80/ 1,50 per stukje! Een simpele hema slagroomtaart is al 1 euro per stukje en dan heb je er niets persoonlijks op en geen bijzondere vulling. En als je ziet wat ze voor een meer profi marsepeintaart vragen!

Morgen komt hoop ik mijn bestelling binnen van de leukste taarten!

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ sniffy, leuke taartjes trouwens! Heb je die lichtblauwe marsepein zelf zo gekleurd?

En zo'n smoother ga ik dan bij de volgende bestelling meepakken denk ik!

vraagje, ik smeer nu steeds af met botercreme, maar las laatst ook iemand die dat met jam deed (ik neem aan jam zonder grove stukjes) wie heeft daar ervaring mee? En kan het ook met chocopasta? (lijkt me fout, eenn keertje echt zo'n chocobom!!)

O ja, en als je een laagje knapperige chocolade wil doen, hoe doe je dat dan?

Nog een vraag, met een nattere vulling spuit ik altijd eerst een dijkje botercreme. Uit gewoonte doe ik dat dan ook voor de andere vulling van jam/slagroom. Maar is dat eigenlijk wel nodig? Of kun je die vulling gewoon tot de rand doen en dan afsmeren?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Sniffy: welkom, en lieve taartjes :)

@Sas: tja, ik denk dat ik zelf pas zulke prijzen ga durven vragen als ik een tijdje op gang ben, maar weet niet hoe lang jij bezig bent?

Wat betreft botercreme: als je slagroom in je vulling gebruikt, moet je botercreme gebruiken, omdat anders je marsepein smelt.
    Bij jam hoeft dat niet, maar ik vind het zelf wel handig om het toch te doen, omdat dan de lagen ook aan elkaar geplakt zijn. Als je er geen botercreme tussen smeert, en je gaat afsmeren, dan gaat het allemaal zo schuiven :(
    Nou, mijn eerste taart van vandaag is af en voor een kwart ook alweer verorberd :) De rest ligt nu in stukjes in de vriezer, voor mee naar verjaardagen waar men niet berekend is op m'n koemelkvrije dieet :)
    Ander taartje ga ik straks of morgenochtend afmaken, wordt een klein hoedje met strik/band en bloemetjes.
    Zit nu niet op de goeie pc om foto's te plaatsen, dus komt nog ff :)

En schoonouders vanmiddag op visite gehad. Die hadden paar weken terug m'n apple-taart gegeten bij m'n zwager en schoonzus. Was erg lekker zeiden ze, en dat vond de rest van de visite ook :) Kijk, daar doen we het ook voor :)

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Rozemarijke, erg slim van Thirza! Ze zal er wel even van genoten hebben :D
    Ik ben benieuwd naar de foto's!

Pioen, leuk je muizen probeer taartje!!!

Sas26, je taartjes zijn leuk geworden! Mooie kleurtjes bij elkaar!!
    Smoother is erg handig!!! Maar je bc moet er wel strak opzitten anders werkt de smoother ook niet.
    Van je prijzen viel wel even mijn mond open, maar ik heb dan ook nog nooit een taartje gemaakt voor iemand op bestelling. Dan zou ik dat eerst zelf moeten doorrekenen. Maar goed, als men er dat voor wil geven dan zeker doen!!

Rianne1984, hij ziet er goed uit!! Is de misseljikheid gezakt?

Sniffy, leuke taartjes en welkom bij de club!!
    Mijn eerste bestelling was ook zo! En de 2de bestelling was binnen 3 weken ook een feit :)

Ik heb vandaag een 20cm normal biscuit gemaakt en een 15cm chochopasta biscuit.
    Ik heb ook vast de lemoncurd, banketbakkersroom en kwarkbavarois gemaakt.
    Ik heb ook alvast een strik gemaakt, vogelnestjes, eitjes, "vogels" (het moet er maar even voor doorgaan :D) en de letters vrolijk pasen. Ben dus ook al de hele dag bezig... HEERLIJK!!
    Morgen de slagroom kloppen en de botercreme maken en dan gaan vullen, afsmeren, bekleden en versieren!
    Ik hoop dat alles goed opdroogd, maar dat zie ik morgen pas!

5. Skye

Skye Niet meer actief

@Sas26: Ik vind het ook een hoop geld voor een taart. Ik zou dat zeker niet vragen. Mij gaat het erom dat ik in ieder geval mijn kosten eruit heb en dan nog misschien een kleine winst. Zeker ook omdat ik weet dat er mensen zijn die veeeeel mooiere taarten kunnen maken en daarvoor minder vragen!

Maarja, als de mensen het geld ervoor betalen, dan moet je dat gewoon lekker blijven doen!

@All: Zijn weer leuke taartjes voorbij gekomen!!

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    h@ zanoni, zo al druk bezig met een paastaartje! Ga je hem invriezen? als ie klaar is: foto foto!!!:D als je zo naar buiten kijkt, met dat grauwe weer, dan werd je zeker wel blij van zo'n paasgebeuren!!

de prijzen, als ik het doorreken wat ik aan de taart voor 20 pers kwijt was, kwam ik al op zo'n 20 euro incl.... dus 8 euro 'erbij' waarvan ook de doos en bezorgkosten (van de ingredienten) af gaan. Ik ben nog niet heel lang bezig, maar t gaat meer om wat er mogelijk is vind ik en hoe het er uit ziet. Ze waren supertevreden want kreeg meteen weer een bestelling!

voor iedereen die ook taarten op bestelling doet, wat vragen jullie er dan voor? En waar adverteren jullie?

Ik ga zeker voor de smoother! Ik las dat je hem ook kunt gebruiken om je marsepein voor je eht op de cake doet extra glad te maken. Doen jullie dat ook, of vooral als je de marsepein erop hebt? En hoe gebruik je hem dan?

Zanoni, ik krijg nu ook zin om een vrolijk paastaartje te maken!!!:) Leuk met allerlei prulletjes er op als eitjes, kipjes, een nestje etc haha! Welke kleuren heb je gebruikt/ga je gebruiken voor je taartje?

Nog een vraag, welke webshop is het goedkoopst in marsepein/bestellen?

Ikzelf heb goede ervaringen met taartshoppie, echt snel zijn die!!!

Groetjes! Sas

7. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Als hij klaar is zal ik zeker de foto's plaatsen!

Ik verlang zo naar de lente / voorjaar dat ik echt zoiets had van ga gewoon een paas taart maken, lol. Ik ga hem niet invriezen. Ik maak rond pasen gewoon weer een nieuwe, hahaha, zo blijf je bezig!

Ik heb de smoother tot nu toe alleen gebruikt als de fondant op de taart lag. Is wel een idee om de lap al te smoothen als hij nog op de aanrecht ligt ja! Thanks voor de tip!

Ik heb tot nu toe het meeste uit de webshop van "de leukste taarten" besteld.

Ik heb een gele strik gemaakt met perzik kleur randjes. Ik zit nog te twijffelen over de kleur van de taarten. Ik wil hem als stapel maken. Ik denk zelf de grote geel en de kleine perzik maar misschien laat ik er wel 1 wit.... ik denk nog verder, tips zijn welkom. ( ik heb de kleuren geel, roze, groen, blauw, perzik, huidskleur, rood en zwart. Die laatste 2 zijn alleen onmogelijk om te kleuren)

8. raspberry

Zo, terwijl we een bekende film kijken op tv heeft manlief de laptop even verlaten :) Ga ik gauw ff m'n taartjes showen dus :)

Deze is gevuld met dubbel chocolademousse. Was erg lekker en ligt nu voor de rest in stukjes in de vriezer :)

9. raspberry

En m'n hoedje, voor morgen bij m'n vriendin op de thee :)
    Ook weer met chocomousse.

10. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Leuke taart! Enne chocolade mmmmmmmmmm

@ zanoni, je gaat de 2 taarten dus stapelen? Ik zou bij de perzik en geelkleur zachte kleuren gebruiken denk ik!

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    schattig dat hoedje zeg, erg leuk!!! Ik wil mee op de thee ; )

Hoe heb je die bloemen gemakt? En ze glanzen, hoe heb je dat zo gedaan?

Leuk hoor!

12. raspberry

Die bloemen heb ik gewoon met hele normale huis-tuin-en-keuken-uitstekers gemaakt, blaadjes verder doorgesneden, met een sateprikkertje en m'n handen de blaadjes verder gevormd, hartje erin en klaar :)
    En de glans... denk dat dat het licht gewoon is, heb er verder niets mee gedaan :)

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Mooie taarten meiden! Leuk!

@Sas, ik vraag ook normale prijzen hoor. Voor een 16cm doorsnede taart vraag ik 17,50. Kijk maar eens op mijn site wat voor prijzen ik hanteer. Vind ze het wel waard, zit verdorie uren werk in en dan je ingrediënten nog.....

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey meiden, kan iemand mij miss wat tips geven wat betreft het maken van zo'n cake ...

Als ik zelf die mix maak dan verpest ik het altijd ...

Ik maak het in de vorm waar je je appeltaartjes ook in maakt maar het lukt me nooit !

wie heeft voor deze leek DE gouden tip / recept ...

15. raspberry

Zijn de eieren voldoende warm als je gaat kloppen?
    Klop je minstens 10 minuten?
    En als je niet de mix gebruikt: klop je dan au bain marie, (dus de beslagkom in een bak met heet water)?

16. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

ja ik mix met een mixer in een kom die in het hete water staat en als het water afkoelt dan ververs ik het weer met nieuw heet water ..
    En ik zet de wekker altijd zodat ik zeker weet dat ik minimaal 10 min klop ...

denk dat ik toch maar eens die cake mixen ga bestellen ;)

17. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Dames, gebruiken jullie een handmixer of zo'n apparaat met een kom?

18. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Mijn tweede baksel...

19. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hihihihi rianne heb je der schik in :D
    hij is wel mooi geworden hoor :D waarmee is ie gevuld ?

20. raspberry

@Rianne: een schatje weer :)

@Romaira: de mix doe ik in een mixer met kom, het basisrecept (voor als ik koemelkvrij maak) dus wel met de hand, omdat die au bain marie geklopt moet worden.

@Chantal: maar zijn de eieren warm genoeg als je begint? Ik leg ze vooraf altijd even in warm water.
    En is je overn goed van temperatuur? Als die te heet staat, wil je kapsel ook niet goed omhog komen. Ik doe hier altijd 20 minuten op 150 graden en dan nog 25 minuten op 175, (maar onze oven kan dus alleen in stappen van 25 graden omhoog).

Deel Deze Pagina