De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kom ik nog ff weer... ik lees bijvoorbeeld ook over tobleronemousse: maak je dat door dan gewoon een reep toblerone te smelten en door de botercreme te gooien?

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Maia, ik heb het even terug denken....woensdag besteld, wel na 09:00 maar meteen betaald met ideal. Dus vind het vreemd en het is een GROTE order.....gister dus mail dat het in behandeling is, verder niets vernomen. Ik wacht het af tot maandag, dan ga ik mailen hoor, want dan mag het wel verstuurd worden.

@Rozemarijke, zo staat het op de site:

Tobleronemousse

Ingrediënten:
    300 gr. Toblerone chocolade
    300 ml. slagroom
    evt. zakje klopfix (slagroomversteviger)

Werkwijze:
    De slagroom heet maken (niet koken).
    Daarin 300 gram Toblerone laten smelten.
    Goed roeren en koud laten worden.
    Daarna met de mixer kloppen tot mousse.
    Eventueel terug in de koelkast om op te laten stijven.
    Zo nodig een pakje slagroomversteviger erdoor mixen.

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik wil deze vulling wel gaan doen:

Bonbonbloc vulling:

- reep bon bon bloc puur met praline ( je kan ook kiezen voor andere variant)
    - 250ml slagroom
    - zakje klopfix

Slagroom in pannetje en de bon bon bloc in stukjes breken en er bij doen, geheel langzaam verwarmen. (ik heb het niet laten koken) Goed met een garde roeren totdat alles is opgelost.
    Laten afkoelen en in de koelkast zetten totdat het goed afgekoeld is. Zakje klopfix erbij en mixen totdat het net zo compact als slagroom is.

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Damesssss........de taart is gelukt!!!! Ik zal morgen proberen een foto te plaatsen hier, maar wilde het vast even laten weten. Het was een superdag vandaag en ons meisje is al weer 1 jaar oud!

Thanks voor jullie tips!

Groetjes, Sas

5. Maia

Maia Niet meer actief

@rozemarijke: kan ook met botercreme mocht je geen slagroom kunnen gebruiken.

@mamakitty: groot gelijk hoor maar ik was dus een dag eerder met bestellen en heb vr bericht gehad dus jij maandag denk ik dan. Irritant hè!

@Sas: ben benieuwd!

Ik ga vandaag beginnen met uittekenen van mijn volgende taart.

6. raspberry

@Mamakitty en maia: OK, thanks :) Ga eens kijken of we die toblerone of bonbonbloc wel mogen hebben hier :)

@Sas: ik ben heel benieuwd!

@Maia: aha, dus jij tekent je taarten echt uit? Is ook eigenlijk wel zo handig....

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik heb gister mijn taart afgemaakt , op zich is hij best lekker alleen totaal mislukt hahahahah de smaak is goed maar verder ???
    heb de mmf verpest door de poedersuiker te vergeten hahaha
    en de monchouvulling ging ook niet helemaal goed ( was vergeten dat ik niet overweg kan met de slagroom van de lidl op de 1 of andere manier wil die hier niet stijf worden :D )

woensdag krijgen we de allergie uitslagen van me zoontje hoop dat die meevallen en ik nog op tijd ben om een taart voor hem te bestellen want durf het nu niet goed aan er zelf 1 te maken hahahaha

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Sas, gefeliciteerd en ik ben benieuwd hoor..foto?

@Romaira...foto? ben wel benieuwd eigenlijk. Van de lidl slagroom, kan me ergens herinneren dat ik die ook nooit stijf kreeg...
    Suc6 woensdag!

@Maia, jij tekent dus ook je taarten uit? Ik heb de mijne die ik wil gaan maken ook getekend pas hahaha
    Hoop dat het maandag verstuurd word.

@Rozemarijke, graag gedaan ;)

9. Maia

Maia Niet meer actief

Als hij maar lekker is Romaira :D

@rozemarijke: het is een bestelling dus daarbij doe is het wel. Voor eigen gebruik niet hoor.

10. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hahahah nee geen foto :D niet geschikt voor op het internet zo iets :$ lol

ik vind het wel heel leuk dus wil wel doorgaan :)

11. Maia

Maia Niet meer actief

Jammer :D

@tekenen: ik vind het wel prettig altijd om de gedachten die ik heb op papier te zetten. Vaak ondanks dat ik het teken verander ik nog wel wat maar dan heb ik in elk geval de basis van wat ik wil.

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou meiden, geen foto's van jullie taarten? Jammer...

13. Maia

Maia Niet meer actief

mijn taarten staan er een aantal van hier in mijn fotoalbum! Zal die voor volgend weekend ook wel even posten!

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik vind ze mooi hoor!
    De cc ook!

15. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    voor de ervaren baksters :D
    is het aan te raden om een workshop te volgen ?
    heb hier in de buurt 2 aanbieders 1 voor 40 euro andere voor 52,50 en dit is gewoon voor de basis .
    twijfel een beetje want het is best veel geld .

16. Maia

Maia Niet meer actief

dank je mamakitty!

@Romaira: het is altijd aan te raden om een workshop te volgen. Het is leuk, gezellig en je leert toch trucjes waar je zelf niet op komt. Ik heb zelf geen basisworkshop gedaan, ik heb het mezelf met filmpjes van youtube e.d. aangeleerd en pas later een paar workshops gevolgd.

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik ga geen basisworkshop volgen.
    Wil wel een boetseer workshop volgen en iets met icing.
    Maar dat duurt wel ff..eerst zelf maar een beetje aan de gang.
    En idd zoals Maia als zegt er is veel, heel veel op internet te vinden, how to's en ook op youtube hele fimpjes van begin tot eind...

18. raspberry

Ik wil voor mijn verjaardag een topsyturvy workshop hebben :) Maar da's meer voor de gezelligheid en ik wil die workshop dan doen vlak voor we onze verjaardag vieren, (man en ik zijn kort na elkaar jarig), dus dan kunnen we de kosten die we anders kwijt zouden zijn geweest aan taart er al weer tegen af strepen... (Zeg een euro of 20-25 die we anders besteden aan taart van de supermarkt ofzo).
    Want denk dat ik zelf handig genoeg ben om vanuit boeken/vanaf internet de kneepjes van het vak te leren.

Voordeel van een workshop is dan ook nog weer dat je de info zo krijgt, zonder er verder veel voor te hoeven doen :)

19. Ik ben sindskort echt verslaafd geraakt aan taarten maken.Lukt helaas niet zo om de foto's hier te plaatsen.Tips?

Nu ben ik onwijs goed ik botercreme maar niet in fondant begin feb. ga ik verschillende cursussen doen om hier verder mee aan de slag te gaan.

Icing,suikerbloemen,lussenstrikjes en de basis.
    Heb heel veel via youtube gekeken maar hoop via zo'n cursus meer te leren.
    Ben nu op dit moment zelf een ananastaart aan het maken voor strax. Krijg bezoek...

20. Maia

Maia Niet meer actief

o dat is wel leuk Rozemarijke!

@josianne: eeeh ik plaats altijd foto's via een bijlage (ipv snel reageren op plaats reactie en dan staat daaronder bijlage)
    ben benieuwd naar je foto's! En waar ga je de cursus doen?

Deel Deze Pagina