De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Wauw geweldig de boobiestaart:D

Ik ga vanavond beginnen aan mijn eerste stapeltje.. Ben benieuwd!

2. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Succes Pioen!!

3. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Dankje! Eerste kapsel staat nu in de oven.. Maak de vulling van bokkepootjes en slagroom en de bovenste van kersenjam en slagroom.
    Klinkt heerlijk, wordt het vast ook:D
    Decoratie ben ik nog niet over uit.
    Ik wil mijn bruidstaart ook zelf gaan maken, dus misschien wordt dit wel een voorproefje:)

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hey, ik heb zin om een taart te bakken, maar ben juist aan de lijn haha!! Hellup! ; )

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Bak m voor een ander;) Voor mij ofzo:D

6. Boets

Boets Niet meer actief

@ marloes 80: dan wonen we echt dicht bij elkaar ja. Wij wonen in dommelbergen. Wij gaan dinsdag de icing cursus doen. Ik zal eens kijken naar die paasei cursus. Ga jij die doen?

@ mini cubcaketractatie: Ik heb van de cubcake een bob de bouwer geprobeerd te maken hahahaha. Ik had alleen rose snoeppapier. Kan niet zeggen dat het er echt goed uit ziet. ZAl dinsdag bij lonnes eens om advies vragen. Iemand van jullie tips?

7. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    ze zijn grappig, maar bob de bouwer had ik er niet in herkent. maar komt vast ook door de kleuren.... Bij vele CC's zie je dat ze zeg maar aan de bovenkant eerst helemaal bedekt zijn, en dat daat dan iets op gemaakt wordt. (hoe zeg je dat nou haha!)

@ vraagje aan iedereen: hoe doen jullie dat met icing? Ik heb laatst kant en klare in een tube gekocht, en dan 4 spuitmonjes van Wiltons erbij. Maar ben wel benieuwd hoe anderen dat doen? maken jullie de icing zelf en zo ja waarvan?

Groetjes!

8. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    @ Pioen, ja is goed hoor! Maar je bakt ze ook zelf zie ik!

Ik hoop op een bestelling, dan kan ik weer lekker gaan bakken! mijn man is in april jarig, dus dan ga ik ook mijn best doen

9. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb het recept mee gekregen tijdens de workshop. Je hebt eiwitpoeder nodig

voor de lijntjes mag hij best stevig zijn en voor het opvullen dunner. Als je het recept wilt hebben, dan roep maar, dan typ ik het wel even over

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    misschien wel ja... maar dan neem ik zelf een ei mee. Ze had zelf best kleine eitjes en ik wil een GROOT paasei8)

11. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Ik heb weer hele leuke taarten voorbij zien komen!!!

12. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Sas26, ik maak de royal icing zoals aangegeven op de website van de leukste taarten.nl

Ingrediënten:
    -10 gram eiwitpoeder
    -60 ml gekookt afgekoeld water
    -300-500 gr poedersuiker

Werkwijze:
    -Doe (een deel van) de poedersuiker en het eiwitpoeder in de kom
    -Giet tijdens het draaien van de mixer het water erbij
    -Zorg dat je op langzame snelheid mixt!
    -De icing is goed als je er pieken van kunt trekken
    -Voor stevigere icing voeg je poedersuiker toe, voor dunnere voeg je water of citroensap toe.

Ik verdeel de hoeveelheid in het aantal kleuren dat ik wil hebben en kleur daarna mijn icing. Als je het niet gebruikt moet je het goed afdekken anders droogt het uit. Het beste is het te bewaren in afsluitbare bakjes en dan OOK nog eens op de icing zelf een plastic folie te leggen.

13. Maia

Maia Niet meer actief

@sas: ik maak de icing ook gewoon zelf!

14. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Oke, thanks! Zanoni dank je voor het recept. vraagje nog, waar haal je eiwitpoeder? En nog een vraag, welke kleurset raden jullie me aan als ik gewone blanke marsepein wil kleuren? Enne, welke blanke marsepein is geschikt gewoon de 'duurdere'van funcakes of kan ik dan ook andere nemen?

15. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Eiwitpoeder heb ik besteld bij deleukstetaarten.nl
    FunCakes Eiwitpoeder 100 gr. - IN204-0100 - De Leukste Taarten Shop
    Je hebt ze ook in 500 gram en die kost 9,95

Maar van 100 gram kun je 10 portie maken en die zijn toch al erg groot!

Ik zou gewoon de wilton icing colors gebruiken. je hebt een starterkit en je kunt ook gewoon los de kleuren bestellen die je wilt hebben.

Ik heb nog niet met marsepein gewerkt dus daar kan ik je geen advies voor geven

16. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    dank je zanoni voor je snelle antwoord!

17. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb de gewone blanke marsepein van deleukstetaarten. Die van 6.95 per kg (volgens mij is het die prijs)

18. Skye

Skye Niet meer actief

Als je zo'n kroontje wilt maken....kan je dan gewoon marsepein gebruiken? En hoelang moet ie om een glas staan tot ie echt goed droog is? En als je van die balletjes op de punten wil doen, prik je die er dan gewoon op ofzo, breekt dat kroontje dan niet omdat het te zwaar is?? Sorry voor al die vragen weer

19. Maia

Maia Niet meer actief

ik maak kroontjes van fondant. een dagje drogen. als je de punten iets naar buiten wilt, paar uur recht laten drogen en dan wat naar buiten zetten en weer laten drogen. in balletjes gat maken, eetbare lijm maken en ze erop prikken.

20. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Tijdens de workshop vorige week, hebben wij de kroontjes en andere decoraties op 50 graden in de oven laten drogen. Met een paar uurtjes was alles goed!
    Hij kan ook wat hoger gezet worden en dan de deur open van de oven.
    Die kroon had ik ook gemaakt met fondant en tylose.

Deel Deze Pagina