De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mamakitty: geconcoleerd dan...
    Dat bobbelen is mij dus ook eens overkomen. Twee keer eigenlijk. Eenmaal heb ik daar een sneeuwlandschap van gemaakt en een andere keer was m'n ronde platte taart dus ook een boltaart geworden :D

@Skye: bij een stapeltaart zorg je dat de taarten waarop je stapelt, niet inzakken, door er stokjes (hout, plastic of dus eetbare chocosticks) in te steken, die de taart die erbovenop komt, dragen. Dan rust het gewicht van de taart dus op de stokjes en niet op de onderste taart.

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hey wat leuk een taarten topic :D
    Mag ik me ook melden hier??
    Sinds een aantal maanden maak ik ook zelf taarten en cc's. Even een paar voorbeelden :D

3. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Mijn laatst gemaakt taartje

4. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    En vrijdag voor het eerst een simpel puzzeltje gemaakt :D

5. raspberry

Ziet er leuk uit Nathalie :) Wordt nog verwarrend, twee Nathalie's... moeten we voor de eerste toch de cijfertjes maar in de naam gaan typen ;)

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Pff, van mij even wat minder taartjes de komende tijd.
    Zit financieel ff niet mee en aangezien dit nogal een dure hobby is.... Aantal flinke tegenvallers gehad (belasting en auto)
    Blijf wel lekker meelezen en af en toe een taartje moet kunnen denk ik dan maar...

7. Noor28

Noor28 Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    mamakitty: gecondoleerd!!!!

Bedankt voor de adviezen over de kwark en de chocosticks!
    Ga ik dat maar proberen denk ik, lijkt me toch iets minder "hinderlijk" dan houten stokjes ;)

ben deze week nogal druk met traktaties, werken, de taart bakken tussen de bedrijven door etc, maar zodra ik ff tijd heb kom ik hier zeker vaker kletsen en posten!

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    bedankt meiden!

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    mamakitty , veel sterkte en gecondoleerd natuurlijk !

natalie3004 , mooie cc's zeg !!!!

vraagje ..................
    heft iemand ervaring met het marsepein van ikea ? lijkt me zo makkelijk als je het daar ook kan halen .

10. Maia

Maia Niet meer actief

mamakitty: gecondoleerd.

romaira: is niet echt geschikt om lekker mee uit te rollen heb ik begrepen. Is wel te doen maar is wat korreliger begreep ik. Heb er zelf geen ervaring mee.

11. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Mamakitty: ik zie het nu pas :), gecondoleerd....

12. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Mama kitty: Gecondoleerd

Hallo allemaal,

Ik heb zo een zin om te bakken,mannetje en ik zijn morgen 9 jaar samen!
    Iemand hier een leuk idee voor een taartje?

Liefs Deb

13. raspberry

Heb je van die kleine blandaschaaltjes? Daar kun je zo lekker een taartje voor met z'n tweetjes van maken :) 1 ei en bijbehorende hoeveelheid mix/beslag en zo de oven in :)

14. raspberry

O, ik zit hier te puzzelen hoe ik straks een fototaart leuk moet krijgen. Gaat om het afscheidstaartje van een collega, waar ik een foto van haarzelf op ga doen en het logo van onze instelling. Nu nog een mooie compositie maken...
    Iemand ideeen?

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Sorry ff snel...wie had er ook alweer een foodprinter???
    PB me aub!

16. raspberry

Maia heeft een foodprinter :) Maar via deleukstetaarten.nl kun je ook zat mensen vinden die voor je kunnen printen :)

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Planet Cake daar kun je er ook een bestellen (foto)

18. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    zo, nu eerst eens even bijpraten!

Mamavkitty, ik lees dat je erg triest nieuws hebt gehad... Gecondoleerd ook namens mij en ik wens je sterkte!

19. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    je taart vind ik erg mooi geworden! Je hebt zo te zien ook zo'n soort van structuurroller zeg maar. Mooi hoor!

@ nathalie, je maakt mooie dingen zeg! Hoe heb je die bovenkanten van de cupcakes gemaakt, daar ben ik altijd benieuwd naar! Is dat een plakje marsepein? en hoe 'plak'jed at dan op je cupcake? enne, zijn cupcakes eigenlijk ook gevuld of is zo'n laagje erop eigenlijk je smaakmaker voornamelijk? (ik weet dat je een cupcake niet door gaat snijden en zo, maar misschien meng je iets door het beslag zeg maar?

20. raspberry

Cupcakes vul je door met bijvoorbeeld een appelboor een gat in je cakeje te maken, dat vul je dan en dat kun je met een slagroomspuit afwerken, of bijvoorbeeld met icing een plakje gedecoreerde marsepein vast te lijmen :)
    Maar iets door het beslag mengen kan natuurlijk ook ;)

Deel Deze Pagina