@Maia: ja, ik vind de topsyturvy's zoooo leuk! Echt van die tekenfilmtaarten ofzo Roept het kind wel in me naar boven, hihi. @Josianne: ik plaats de foto's ook via de reactieknop links boven elke pagina met posts. En weet niet of jullie windows vista hebben, maar dan moet je ff een programa downloaden om je foto's te kunnen verkleinen. Zit nu vanaf een andere laptop, maar als je ff googelt op 'Hoe kan ik foto's verkleinen met windows vista" krijg je wel een link naar gratis te downloaden programmaatjes... Kun je -als je die geinstalleerd hebt- met een simpele klik met de rechtermuisknop je foto verkleinen en dan is ie zo te uploaden dus via de uitgebreide reactieknop linksboven...
Hmm, na dit topic gelezen te hebben ben ik bang dat ik me weer op een nieuwe hobby ga storten. Effe een vraagje. Wat zijn nou echt de basismaterialen die je nodig hebt qua gereedschap? Als je webshops bekijkt is er zoveel wat kunt je gebruiken bij het maken van taarten, maar wat is nou echt onmisbaar?
http://home.tiscali.nl/taartenprinses/images/17%20Prinsessentaart%20(3).JPG Met mn nichtjes verjaardag een barbietaart gemaakt zoals hierboven kan eigen foto neit vinden zelf dag van te vore begonnen maar was echt nachtwerk, wel leuk maar wat een werkk!!!! @ Imani, Ik kan niet zonder mn mixer!! en siliconen taart en cakevormen dat vind ik het makkelijkste werken.
leuk Rnate!!! @Imani: ik zou bij zo'n webshop als eerste: - 1 kg biscuitmix (zelf biscuit maken is een ramp vind ik persoonlijk ) - 1 kg marsepein of fondant (kan ook voorgekleurd. als je de niet voorgkleurde doet zou ik een startersset wilton icing colors 8 kopen) - wat uitstekers (misschien heb je die zelf thuis nog wel) je kunt thuis een hoop uitproberen. Als het je dan nog leuk lijkt kan je wat meer gaan kopen want het is een dure hobby. Als je een gewone deegroller hebt zou ik die gebruiken, koop dan wel poedersuiker want anders gaat het plakken en dan kan je later wel een goede roller kopen enzovoorts. vullen kan met slagroom/jam/botercreme (die kan je ook in mix kopen bij de webshops, die is zo lekker, beter dan de 1:1) en van alles en nog wat (mona toetjes bijv.).
Rnate, leuk zeg!! Maia, dure hebby? neeee joh...valt best mee wat ik in de webshop kwijt was *uche uche*
@mamakitty: hihihi ik herken het 'probleem' compleet bij mij zit er op de een of andere manier altijd meer in m'n winkelwagentje dan dat ik erin had gestopt. Hoe dat nou komt
@Imani: hier een beetje noodgedwongen zelf steeds de biscuit aan het maken, (dochter heeft KMA en er zit melkpoeder in de mix), maar ik vind dat nogal meevallen hoor! Goed te doen om het basisrecept zelf te maken Wat onmisbaar is, zijn de taartvormen en de roller, en marsepein. Om vormen te kunnen maken zijn idd wat uitstekers handig, en voor boetseren kom je vaak een heel eind met wat cocktailprikkertjes, aardappelschilmesje en theelepeltjes (de gladde/bolle achterkant). En je knoflookpers voor de haren of sliertjes
@Maia, haha ja erg he, maar je ziet ook zoveel he.. In de supermarkt net: bij de bakspullen voor kids lagen van die lieve bloempjes, die heb ik meegenomen en een bakje met roze balletjes en frustels.......kan het dan niet laten liggen he. @All, bij de marskramer hebben ze uitstekers liggen voor 2,99.
@roller: ik heb bij de bouwmarkt een pvc buis gekocht! werkt prima en spotgoedkoop en die heeft manlief in verschillende maten gezaagd. en ik gebruik ipv poedersuiker crisco (ook bij de webshop of bij de toko -je kunt ook een blok plantaardig frituurvet gebruiken). je hebt steeds maar weinig nodig en je krijgt niet van die irritante poedersuikervlekken. @mamakitty: jeee, dan zal het er morgen wel zijn
Sas, hij is leuk!!!! Met matching jurkje Maia, ja hoop morgen..... Ik vroeg me al af hoe je de poedersuikervlekken weg krijgt op de marsepein??
@Sas: ahh wat leuk! @mamakitty: met een kwastje heel voorzichtig. Maar dat is dus niet mijn ding en crisco of plantaardig frituurvet werkt prima en zie je niet terug in je marsepein of fondant.
Weer wat geleerd Volgende keer maar meebestellen dan... Nog een vraag: Als je je kapsel bakt, dan zit er toch een bobbel op de bovenkant zeg maar wat bol staat als je het de oven uit haalt? Het rijst daar wat meer he, maar je gebruikt de bovenkant als onderkant, maar de moet vlak zijn, haal je die bobbel dan weg????
Dacht ik ook, maar met biscuitdeeg valt het reuze mee. Wat ik sowieso doe is in t midden juist het deeg een beetje wegstrijken naar de zijkant. Mocht je echt een bult hebben dan kun je die wegsnijden.
je kunt hem wegsnijden maar dat doe ik eigenlijk nooit. Gewoon omkeren en dan zakt hij vanzelf wel in en het kleine randje dat je aan de onderkant weghoudt gewoon afsmeren.
@Sas: wat een schatjes! (Zowel je taart als je dochter ). Erg leuk geworden! @Mamakitty: yeah! Je kunt aan het bakken dus @Maia: kun je het plantaardige vet ook gebruiken bij een houten roller?