Zo, heb hier de hele ochtend op de creatieve beurs rondgelopen. Veel inspiratie opgedaan en weer leuke hebbedingetjes gekocht Dusting powder ook, met penseeltjes, kunnen we mooie dingen gaan doen met gezichtjes enzo... En van die dingen om sierranden mee te maken Oja, en nog wat bloemenuitstekers, van die linialen met meerdere bloemen in de wat kleinere formaten, (gewoon daisy's en dat huis-tuin-en keukenbloemetje). Wendy Schlagwein gesproken (en mogelijk dat ik op deze manier een plekje heb veroverd in de assepoesterjurk-workshop). Kwebbeltje aan het werk gezien, de zussen van ti-ta-tovertaartjes uitgebreid gesproken... Erg inspirerend allemaal Nu nog even afwachten wat m'n opdracht van volgende week wil met de taart, heb net wat foto's van m'n taartjes gemaild, dus benieuwd wat ze graag wil
Even 2 vraagjes..... Is de chocobiscuitmix van DLT ook lekker? En voor diegene die die alfabet uitstekers hebben, die met die liniaal zeg maar, hoe krijgen jullie die letters er goed uit? Krijg het nog niet goed voor elkaar namelijk
Ik prik heel voorzichtig met een prikkertje een puntje omhoog en als het eerste stuk eenmaal gaat, dan gaat de rest ook. Maar ik las ook al de tip om huishoudfolie over je marsepein heen te leggen en dan de tappits. of de tappits goed invetten en/of de letters eruit slaan, (liniaal tegen bijv tafelrand aan slaan). De chocomix schijnt erg lekker te zijn... ik wacht met smart op de dag dat ik dat uit mag gaan proberen
Lief taartje Yake! Ik wil ook graag de choco uitproberen, lijkt me heerlijk Heb ook mijn tweede opdracht binnen, t durt nog even, in mei
Maia, madhuri is al bij ons geweest. Annelies van Tessel komt 2 keer en nicolette van somthing sweet komt ook nog 2 keer en zo zullen er nogmeer komen. Zag nog een leuk taartje voorbij komen.
Tappits gebruik je met fondant met tylose. Heel dun uitrollen even laten liggen tot het droog aanvoelt dan uitsteken heen en weer halen en je slaat ze er zo uit. Choco mix is er lekker met kersen en slagroom. Of chocostukjes er door jammie ik heb ook 2 nieuwe mixen in me shop die voor cc's is om van te kwijlen.
Assepoester workshop is erg leuk van Wendy. Ik wil de trouwjurk nog eens doen. Ga in juni ook PME doen. En zo gaan we verder.
Hoi meiden, @ Skye, ik heb die letteruitstekers en in t begin dacht ik my god, hoe krijg ik die er nou uit?!?!?! Maar ik doe er nu huishoudfolie erover, dan de letter er goed in drukken en even heen en weer schuiven en dan kun je de vormen er prima uit halen! Succes!! Meiden, ik kom weer even vragen, ik wil nu witte marsepein gaan kopen en dan zelf kleuren. Nu zie ik op dlt 2 soorten kleurgel: wilton icing colors, en Sugarflair Paste. Ik zie eigenlijk weinig verschil behalve dan de prijs. Is die wilton icing gel goed om marsepein mee te kleuren? Ik moet o.a. roze, geel, groen kleuren. Heb al eerder begrepen dat ik rood en zwart beter los kan kopen (voorgekleurd) En de strik kan ik dus het beste maken van fondant met tylose? Hij moet op een zaterdag op de taart, wanneer moet ik hem dan maken denken jullie? Heb ik namelijk nog niet eerder gedaan...! Groetjes!!
Van die wilton meen ik me te herinneren dat op een andere site erbij stond dat dat dus speciaal voor icing is, en minder geschikt om marsepein en fondant mee te kleuren. Ik heb hier de kleurstoffen van spectrum. @Natasja: yeah!
De kleuren van Sf zijn mooier meer keus en zwart en rood gewoon zelf kleuren met extra zwart en rood van Sf is een eitje zij. De enigste die met weinig kleurstof echt rood en zwart maken. Sf kleuren vind ik prettiger werken gebruik Wilton ook wel maar pak toch vaak de Sf
Wilton kan heel goed hoor met mp en fondant. Maar als je voorgekleurd rood wil ik heb ze in de aanbieding op mijn site en nog meer kleuren.
@Sonja, in welke plaats zit jij? @Natasja, ja goed zo! Nu bekleden en decoreren, have fun!!! Welke vulling ga je doen? Mijn 2e bol is er wel goed uitgekomen gelukkig. Heb hem gevuld met slagroom en 4 vruchtenjam. Morgen bekleden en decoreren......zaterdag komen ze hem ophalen. Hoe snijd je trouwens zo'n boltaart???? De chocolademix is heerlijk trouwens!! Ik heb wilton en SF kleuren. Kleur alles zelf.
yes, ik mag voor volgende week los op een taart voor 30 man Met starwars(lego)thema omdat de zoon des huizes van nu 9 daar helemaal gek van is Ik heb zelf niet zoveel met starwars, maar juist daarom vind ik het wel een hele uitdaging om daar een leuke taart van te gaan maken Ben nu nog even aan het denken of het een grote vierkante gaat worden, of dat ik iets leuks kan met twee ronde taartjes stapelen, als iets ufo-achtigs ofzo...
@mamakitty: Ik snijd een boltaart gewoon zoals je een normale ronde taart snijd, maar dan meer plakjes-breedte dus... Wat ga je ervan maken? @Natasja: klinkt goed