De taartdozen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Sas26, 19 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    ons zoontje is bijna jarig en wil ook zelf een taart maken
    maaaar ik kan nergens in de buurt een winkel vinden die marsepein en de basis benodigdheden verkoopt
    iemand idee's? of een goed (web)shop in omgeving groningen?
    Dank je wel!

2. Maia

Maia Niet meer actief

@rozemarijke: volgens mij wel.

@kelly: er zijn weinig "gewone" winkels die rolmarsepein verkopen, dus ik zou het idd via de webshop die mamakitty aangeeft aanschaffen.

3. Kelly19

Kelly19 Actief lid

26 jan 2006
    383
    0
    0
    Noorden des lands
    Dank je wel!

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    deleukstetaarten geeft wel aan een vertraging te hebben, dus ligt er even aan wanneer je het nodig hebt. Ik had het om die reden van taartsjoppie.nl en dat was supersnel!

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ik zag alleen vanmorgen dat de blanke marsepijn uitverkocht was , ben daarom opzoek gegaan naar een andere aanbieder en heb dit gevonden : www.tastyshop.nl prijzen zijn hetzelfde en ze leveren echt snel ook , ik heb vanmorgen besteld en kreeg net een mailtje dat het al onderweg is !

6. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Thanx voor de tip!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mamakitty: heb je de spullen al binnen inmiddels?
    Ik hoop vanmiddag nog ff tijd te hebben voor een taartje: we hebben hier thuis vanavond onze bijbelstudieclub, dus goeie smoes om een leuke taart te maken ;)
    Moet nu eerst met Thirza naar de kinderarts weer, (nouja, de verpleegkundige daar) om te kijken hoe de zalf werkt (goed!) en hoe nu verder...
    Maar gisteren bleek onze koel-vriescombinatie in de schuur het begeven te hebben, (mijn oude koelkast voor de extra, inmiddels hebben we een inbouw binnen). Wil ook wel met die vrieskou natuurlijk, kunnen die apparaten helemaal niet tegen. Maar die extra vriesruimte hebben we wel nodig, dus gisteren in allerijl een nieuw vrieskastje gehaald, (binnen hebben we nergens ruimte voor een combinatie), en bijkomende voordeel is dat ik nu ruimte heb om taartjes in te vriezen :D Yeah! Kunnen we nog meer aan het uitproberen :D

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @rozemarijke , heeft thirza uitslag van de kma ? zielig zeg !
    wij krijgen morgen de uitslag binnen van rayn zijn testen ben zooo benieuwd vind het echt spannend ...oh da was off topic .

ik hoop ook vandaag mijn spulletjes binnen te krijgen , de winkel zit in arhem en ik woon in arnhem dus met een beetje geluk .....

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    heb het binnen en mijn 1e kapsel staat in de oven!!! Spannend zeg haha

Rozemarijke, haha geluk bij een ongeluk, sja, nu MOET je wel taarten bakken he..
    Suc6 bij de kinderarts!

Romaira, suc6 vast voor morgen! En hoop dat je je spulletjes binnen krijgt!

10. Maia

Maia Niet meer actief

taartendecoratie.nl is ook heel goed en snel

@rozemarijke: oooo ben jaloers! ik heb wel een extra koelkast, maar alleen maar een mini vriezertje. Wij willen een wat grotere vriezer gaan kopen tzt en dan wordt het kleine vriezertje de mijne ;) maar ik moet nog even wachten helaas!
    Succes bij de ka

@mamakitty: veel plezier met bakken ;)

bij mij staan de versieringen voor m'n taart van zaterdag alvast te drogen. Een kroontje, strikjes en wat kleine kroontjes voor de cupcakes die ze erbij willen hebben.

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    zooo ik heb de ronde vormen van ikea ook in huis :D ook gelijk maar leuke "onderzetters" om de taart op te zetten mee genomen en iets om de taart mee af te smeren hoe heet zon ding ook als weer ?? :D

12. raspberry

@Romaira: de kinderarts zegt dat eczeem heel zelden komt van de koemelkallergie (schijnt maar in 2-4% van de kids met KMA EN eczeem zo te zijn). Maar dat gaan we met een tijdje dubbelblind testen, (krijgen we 2 dingen mee: eentje met koemelk, eentje zonder en dan dus testen. Wij weten dan dus niet welke koemelk is en welke niet). Maar het lijkt er hier wel op dat ze elke keer als ze koemelk binnenkrijgt, de eczeem tevoorschijn komt...

@Mamakitty: spannend.... :) Inmiddels al bezig met bekleden?

@Maia: ja, haha, dat bedacht ik me dus toen we de vrieskast gisteren op zolder zetten. "He, extra ruimte... beter!" :D
    Heeeeel erg fijn. Heb nu een boltaartje in de oven staan :)

Ben alleen een beetje stom geweest: tas met marsepein en rolfondant had ik in de gang gezet, (stond een beetje in de weg hier in de keuken en kamer), en daar is het hardstikke koud. Dus alles is nu behoorlijk hard. Nouja, heb het in de buurt van de verwarming gezet en dan zou het goed moeten komen toch?

13. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ben bang dat ik ook aangestoken ben door het taartenvirus :D

Ik heb alleen geen bloem in huis, maar zelfrijzend bakmeel. Kan dat ook?
    Op het pak staat dat je boter moet gebruiken, maar in alle biscuitrecepten staat dat niet. Boter weglaten bij zelfrijzend bakmeel? Of wordt het dan niks?

voor de rest ga ik voor een heerlijke Bonbonbloc vulling en afgewerkt met een chocoladeganache...
    Volgens mij ontzetted machtig en een bonk calorieën, maar wel lekker :D

14. raspberry

@Romaira: o, ik ga donderdag nog even naar de Ikea (extra kastje voor in de keuken halen), maar dan kan ik idd gelijk wel ff voor wat mooie borden en platen kijken.
    Ik heb van de week al wel een rond rvs dienblad gehaald bij de action: 1.79 :D (30 cm geloof ik)

15. raspberry

O, en ik heb hier dus gisteren staan snuffelen in de winkel en een reep gevonden die ik wel mag: van die advocaatrepen van cote d'or. Ga dus (niet vandaag, ander keertje) eens proberen of je daar ook een lekkere vulling van kunt maken, in combi met botercreme dan, of eens zien of ik ergens sojaslagroom kan krijgen... moet binnenkort even weer naar de natuurwinkel hier, dus eens zien of die dat hebben :)

16. raspberry

@Mammievan Roy: poeh, dat zou ik zo niet durven zeggen.... Ik zorg gewoon al tijden dat ik altijd bloem in huis heb :)
    M'n gevoel zegt iig dat je dan een beetje dubbelop krijgt: EN de ei die zorgt dat het luchtig en hoog wordt, en het zelfrijzend bakmeel. Maar misschien is dat helemaal niet erg...

17. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ga hem toch pas dit weekend maken, dus kan nog gewoon bloem halen daar niet van. Was benieuwd of het ook kon.

18. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    de grotere natuurwinkels verkopen idd sojaslagroom en ik heb wel eens horen zeggen dat de JUMBO het ook verkoopt .

dat dienblad heb ik ook van de action , erg leuk ding :D

~~~

even 2 vraagjes nog :

die bolvorm moet ik bekleden met bakpapier neem ik aan ? anders krijg ik de cake er nooit uit of niet .....

en

ik heb tot nu toe de biscuitmix zelf gemaakt zoals die staat bij recepten op leukstetaarten , maar bij mij word ie absoluut niet hoog , is dat normaal hoort dat ? of doe ik iets verkeerd ? ( doe alles zoals het beschreven staat ) heb al een recept opgezocht voor zelfrijzendbakmeel in de hoop dat die wat hoger word .

19. Mammie van Roy

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Heb je die misschien voor mij? (zie mijn vraag hierboven....)

Deel Deze Pagina