Hallo dames, Omdat ik bezig ben Turks te leren en ik vind dat je van televisie kijken best veel kan leren wil ik vragen welke leuke Turkse soaps (dizi) er momenteel op TV (Türksat) zijn? En op welke zender, welke dagen en welke tijd het wordt uitgezonden? Alvast bedankt voor het meedenken
Er zijn momenteel geen leuke series op tv vind ik. Maar wat wel een supermooi serie is aski memnu, te bekijken via youtube. Het is tot nu toe ongetwijfeld de allermooiste, succelvolste Turkse serie. Ook inhet buitenland is het enorm popilaid. Ik heb het al drie keer bekeken (79) afleveringen maar het blijft mooi
Wat leuk dat je Turks leert, waarom? Of gewoon zomaar? Wat een leuke serie is om terug te kijken is Asmali Konak, deze is een aantal jaar geleden uitgezonden op Ned3 dus is soms ook nog wel met Nederlandse ondertiteling te vinden online. Verder vind ik Seksenler (over de jaren '80) een leuke serie, die was vorig seizoen op TRT 1, ik weet niet of ie nu in het nieuwe seizoen weer gaat beginnen, vermoed van wel. Op Turksat is verder niet zo heel veel te zien (meeste zenders zitten op Digiturk) maar online is wel heel veel te vinden. Maar het nieuwe televisieseizoen begint natuurlijk weer 1 september dus wellicht dat er dan wat komt. Wij kijken eigenlijk nooit dizi's (op Seksenler na) dus geen idee, ik vind de meeste Turkse dizi's zo vreselijk slecht geacteerd
Oh wat trouwens ook wel heel erg leuk en herkenbaar is om te kijken (komt op Star maar staat vast ook online) is 1 erkek 1 kadin, over een man en vrouw, gewoon hele grappige sketches over hun relatie. Een van de weinige echt grappige Turkse komedies .
Via youtube yaprak dokumu. Oyle bir gecer zaman ki. Muhtesem yuzyil. Ik vind ask i memnu niet echt de mooiste turkse serie ooit. Stom verhaallijn ook.
Ik leer Turks omdat mijn man Turk is en onze kids 2-talig worden opgevoed. Ik heb ooit een grammaticaboek gekocht en ben gewoon zelf aan de slag gegaan. Ik kan me enigszins verstaanbaar maken maar ik ken nog veel te weinig woorden om een normale conversatie te voeren. Ik leer samen met mijn kids ook heel veel maar tv kijken vind ik altijd een goede oefening, maar ik vind zo weinig interessants op tv, vandaar dus deze vraag. Ik ga eens op zoek, bedankt allemaal voor de antwoorden!!!
Dit was 1 van mijn favo series. Mijn jongste zoon heet Nihat, 1 van de namen van de rollen die een acteur speelt in de serie. Vond het zo mooie naam
ik ben trouwens 2 1/2 jaar naar school gegaan om turks te leren. Ik ben half turks half nederlands maar ik en mijn zusjes zijn niet turks opgevoed. Ik heb daar door de turkse taal en cultuur erg gemist in mijn opvoeding. Maar ik heb het allemaal zelf geleerd met behulp van mijn turkse man en schoonfamilie. Ik raad je aan om ook kranten en boeken te lezen. Praat zo veel mogelijk turks thuis. Als je iets wilt zeggen in het turks maar je weet het niet vraag het dan eerst in het nl en hoe je het in het turks moet zeggen en herhaal de vraag dan nog een keer in her turks. Zo heb ik het geleerd.
Ik vond ucurum een leuke serie met aangrijpende verhaallijn, wellicht via atv web terug te kijken. Asmali konak heb ik met nl ondertiteling via marktplaats, zo leer je ook goed, op dit moment vind ik intikam wel leuk maar er is zomerstop.
Kijkt je man nooit Turkse televisie? Gezellig samen kijken, dan kun je hem meteen vragen wat ze bedoelen als je het niet begrijpt. Mijn ervaring is dat het nog best lastig is echt verhalen op televisie te volgen. Wat ook wel leuk is, is om nagesynchroniseerde buitenlandse films te kijken, zeker als je de film al kent. Dan ken je de verhaallijn en kun je je wat meer concentreren op het Turks.
Tuurlijke kijken we samen turkse televisie. We hebben satelliet thuis. Maar ik spreek nu goed turks en ik versta het ook. Ik ben dan ook al 10 jaar getrouwd met mijn man dus ik heb nu geen les meer nodig...
Haha, het was voor mij bedoelt. Maar mijn man kijkt meestal alleen het nieuws. Mijn kids kijken soms Turkse kinderprogramma's, ze vinden Pepee erg leuk, daar leer ik dan ook weer wat van. Ik vind het trouwens een heel goed idee om een nagesynchroniseerde film te kijken. Meestal zap ik die meteen weg, maar inderdaad, als je het verhaal al kent, is het prima om van te leren. Ga ik doen!