wanneer weer normale cyclus?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gabri, Sep 7, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gabri

Gabri Actief lid

May 16, 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hai Meiden,

Ik weet dat het wel even kan duren maar misschien maak ik me toch een beetje zorgen.. Of niet echt zorgen want weet dat het niet gek is bij bv maar toch het knaagt wat.
    Ben nu 3,5 week gestopt met bv en ben nog niet ongesteld geworden zoontje is volgende week 8 maanden en heb dus na mijn bevalling nog geen menstruatie gezien. Dat vind ik op zich niet zo heel erg, maar nu we stiekem toch wel voor een tweede willen gaan hoop ik dat het niet heel lang meer gaat duren.
    Wie heeft hier ook ervaring mee?
    Ik wilde trouwens eerst al met 6 weken stoppen met bv maar ben na 2 dagen toch weer begonnen omdat ik toch niet wilde stoppen. En toen heb ik die 2 dagen echt minimaal gevoed en was al flink terug gelopen maar ook dat heeft geen invloed gehad op het weer krijgen van een eisprong. In juli heb ik wel een aantal dagen het gevoel gehad dat ik ongesteld ging worden maar gebeurde niks en toen gaf ik nog bv. en een paar dagen na het stoppen met de bv en 1,5 week erna kreeg ik van die typische menstruatie hormonen :D Uit het niks huilen en chagrijnig enz. Maar tot nu toe nog steeds niks.
    Kan het zijn dat je menstruatie sowieso heel anders kan zijn als voor de bevalling? Ik ws namelijk voor de pil regelmatig en nu met stoppen was ik al zo snel zwanger dat ik niet weet wat mijn ritme is.
    Nu we de knoop hebben doorgehakt voor een tweede kan het me ook niet snel genoeg gebeuren haha erg weer dat ongeduld en misschien nu nog wel meer dan bij de eerste..
    Alvast bedankt!

Ps. Afgelopen donderdag was ik nog niet zwanger dus dat kan het niet zijn ;)

2. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Hoi gabri

Bij mij kwam mijn cyclus weer opgang na ongeveer 1,5 a 2 maanden.

Maar jij bent er vroeg bij met een tweede :p hihihihi.

3. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

Jul 26, 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik weet helaas hoe frustrerend dit is. Als het aan ons had gelegen was ik al lang weer zwanger geweest. Helaas ben ik sinds de bevalling nog geen enkele keer weer ongesteld geweest en zwanger ben ik niet. Ik hoop echt dat het snel weer op gang komt. Ik ben nog niet helemaal gestopt met de borstvoeding maar wel bijna.

4. Gabri

Gabri Actief lid

May 16, 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Dan kan het dus nog wel even duren.. Goed dat ik het weet ;) ga ik me er nu niet blind op staren met elk krampje. Ja klopt petitcherry! We willen het liefst niet zo heel veel verschil tussen de kindjes en ik vind daarnaast het moederschap heerlijk! haha dus kom maar op met die kindjes ;)

Ja ik ben wel echt gestopt met 7 maanden dus verwacht het daarom misschien wat eerder. Maar bij de een komt het terug bij het minderen en de andere pas als het echt helemaal gestopt is. Snap dat het frustrerend voor je is veertje. Als je dan weer wilt.. Hopelijk komt het snel bij je! Was je snel zwanger bij de eerste? En sinds wanneer ben je aan het minderen?

5. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    @Gabri hihihihi ja vind het ook heerlijk wij zijn bezig met een tweede, door omstandigheden kon het niet eerder, maar we zijn er klaar voor vanaf april zijn we bezig ;)

6. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

Jul 26, 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb 6 maanden fulltime gekolfd voor mijn dochter. Vervolgens ben ik gestopt met 's nachts kolven en niet veel later ben ik ook overdag voedingen af gaan bouwen. Het zit er nou bijna op. Ik ben nou de laatste voeding af aan het bouwen. Een tijdje terug heb ik ergens gelezen dat je cyclus meestal binnen 3 maanden weer op gang komt als je gestopt bent met de borstvoeding. Ik hoop maar dat het niet nog langer duurt, want die pech kan je ook hebben. Van mijn dochter was ik snel zwanger maar het is natuurlijk niet gezegd dat het bij een tweede weer zo zal gaan.
    Ik vind het ook heerlijk om moeder te zijn en wij willen het liefst ook niet teveel leeftijdsverschil tussen onze kindjes. Ik ben benieuwt hoe het uiteindelijk zal lopen. Helaas heb je niet alles zelf in de hand.

7. Gabri

Gabri Actief lid

May 16, 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL

Hopelijk is het dan snel raak voor jullie! Hoe ging dat bij de eerste? Alhoewel dat idd niet altijd wat hoeft te zeggen..

8. Gabri

Gabri Actief lid

May 16, 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Wat goed dat je zo lang gekolfd hebt zeg! Super! De info over 3 maanden is nieuw voor me maar dat zou heel mooi zijn denk ik. Het is ook niet zo dat we heel veel haast hebben maar het is een soort knop dat omgegaan is denk ik. Haha
    Hopelijk duurt het voor jou niet nog eens drie maanden na het stoppen van de de laatste voeding. En idd we hebben het zelf niet in de hand. Dus wil ook niet zeggen dat als de menstruatie op gang is we gelijk zwanger zijn ook. Gek eigenlijk dat ik nu veel meer bezig ben met zwanger worden dan bij de eerste. Heb jij dat ook?

9. Bella28

Bella28 Fanatiek lid

Apr 9, 2015
    1,261
    315
    83
    Female
    NULL
    NULL
    Herkenbaar van zoonlief eerste ronde raak... inmiddels ronde 8 alweer.. zo onvoorstelbaar!

10. Gabri

Gabri Actief lid

May 16, 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    O ja dat verwacht je dan ook niet he? Daarom kan zomaar anders gaan dan we willen. Stond je er nu ook anders in dan toen? Wij waren er toen nog niet serieus mee bezig namelijk. Wilde eigenlijk ontpillen eerst. Maar dat was dus helemaal niet nodig. ;) nu wil ik eigenlijk gelijk de eerste eisprong benutten

11. petitcherry

petitcherry Actief lid

May 26, 2011
    348
    0
    16
    Amsterdam
    Bij de eerste was het in ronde 2 raak!
    Dus dat was erg snel me vriend was een beetje aan het idee gewend dat we bezig waren met een kindje en toen opeens zwanger!! :D hahahaha dat was even schrikken voor hem hihihihi.

12. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

Jul 26, 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Dat herken ik niet. Ik was er bij mijn dochter ook erg veel mee bezig.

Ik heb trouwens goed nieuws. Ik ben inmiddels toch ongesteld geworden en goed ook. Ik ben echt zo blij. Nou kunnen wij eindelijk bezig voor een broertje of zusje. Spannend! Hopelijk is het snel raak.
    Ik hoop voor jou dat jouw cyclus ook snel weer op gang komt.

13. Gabri

Gabri Actief lid

May 16, 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Nou dat is zeker goed nieuws!! Fijn dat het er nu is. Denk dat dit ook de laatste keer zal zijn dat je daar blij mee bent! hahaha

Hopelijk verloopt het voorspoedig! Ik hou het forum in de gaten ;)

En bedankt!

14. Gabri

Gabri Actief lid

May 16, 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL
    Jaa!! Hier ook goed nieuws! Vanmorgen ongesteld geworden! Zonder een waarschuwing niks haha had verwacht wel wat buikpijn tv te krijgen.. Nu slaan wel ook weer gelijk alle twijfels toe hahaha

15. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

Jul 26, 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat jij inmiddels ook ongesteld bent geworden! Gefeliciteerd! Is dat even goed nieuws.
    Ik had zelf al zo'n twee maanden het gevoel dat ik het elk moment kon worden, alle voortekenen waren er maar er gebeurde steeds maar niks. Ik ben echt zo blij dat mijn cyclus nou weer terug is. Ik heb totaal geen twijfels, wil niks liever dan voor een broertje of zusje gaan. Ik hoop dan ook dat het snel raak zal zijn.

16. Gabri

Gabri Actief lid

May 16, 2014
    423
    4
    18
    NULL
    NULL

Ja en wat een toeval zo vlak achter je aan haha
    Twijfel is hier ook wel weer grotendeels weg ;) Nu kijken hoe het gaat lopen. Als ik het zo bekijk loopt alles weer volgens het boekje bij me (gestopt met bv en 4 weken later menstruatie) dus verwacht nu wel weer een cyclus van 28. Ben benieuwd!
    Ik had toevallig al steeds het gevoel dat het zou komen maar er kwam niks en nu dan toch uit het niets. Alleen nu merk ik het wel hoor.. pff dit had ik niet gemist! haha

Succes ermee!

Share This Page