De telling bij IVF/ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Elmo, 7 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Niks meer aan toe te voegen:
    Je bent er goed mee bezig! ;)

2. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Beetje van jou geleerd hoor, profi ;)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toch ben je er errug goed mee bezig! Je weet wat je wilt en vlooit alles gewoon goed uit! Das heel goed en echt je eigen karaktertje hoor!
    Je bent een echt "moedertje" ;)

4. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Lief van je :oops: Hoop dat mijn lijffie me nu ook nog een moedertje vindt ;)

5. Nollie

Nollie Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.076
    0
    0
    Zuid Holland
    Meiden bedankt voor jullie reacties!

Liefs Nollie
    (still waiting...)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik moest gewoon teruglezen om te zien wat je vraag ook alweer was...ai ai ai

7. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    In Belgiƫ hebben wij zes pogingen icsi of ivf die vergoed worden. Een cryo-terugplaatsing telt bij ons niet als poging. Bij ons vergoeden ze dus zes maal een pick-up , de cryo's "krijg" je erbij. Een poging waarin geen pick-up kan plaatsvinden door de een of andere reden telt ook niet.

Grtjs

Kirby

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Woonde we maar in Belgie...;)
    Unive vergoed nu tot en met 5! Misschien stappen wij dus over. Nu blijf ik gewoon zitten waar ik zit..hoop zo dat we genoeg hebben aan 3!

Hoe is het met iedereen?
    Tis zo mega stilletjes hier...bijna griezelig.

Elmo'tje

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik geloof wel dat je in belgie een fikse eigen bijdrage moet leveren, maar ja, die is uiteindelijk nog steeds minder dan wanneer je je eigen vierde poging helemaal moet betalen....

10. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Kreeg vandaag nog een mail terug nav mijn antwoord op de mail aan IZZ:

U geeft aan dat u tevreden bent over IZZ en besloten heeft bij ons verzekerd te blijven, dit vinden wij fijn om te horen.

Uw IVF/ICSI behandelingen in een gecontracteerd ziekenhuis ( alle reguliere ziekenhuizen) hoeft niet vooraf aangevraagd te worden. Uw behandelend arts weer hier inderdaad alles van.

Kan ik hieruit concluderen dat bij IZZ geen machtiging nodig is? Of zie ik het fout?

Zoals jullie hierboven lezen blijf ik iig dit jaar bij IZZ. 3 pogingen en indien mogelijk nog wat cryo's (hoop uiteraard niet dat ik dat allemaal nodig heb) lijken mij genoeg vulling voor 2007. Mocht het daarna nog niet gelukt zijn, kunnen we voor 2008 nog altijd overstappen op Unive. Daar krijg je bij pakket 5 idd ook poging 4 en 5 vergoed!

11. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Elvira,

toevallig heb ik vorige week naar het IZZ gebeld met deze vraag. Je hoeft niet van tevoren een machtiging op te sturen. Zodra je de machtiging krijgt van een gynaecoloog of uroloog, stuur je deze op naar het IZZ. Je hebt vantevoren geen toestemming nodig van hen. Maar je moet wel de machtiging insturen.

Ik ben per 1 januari 2007 overgestapt naar pakket 2 om de 1e behandeling ook vergoed te krijgen. Gelukkig geldt bij het IZZ niet de regel dat je eerst zoveel maanden verzekerd moet zijn, voordat je aanspraak kunt maken op de (dure) vergoedingen.

Wanneer beginnen jullie aan de IVF? Wij hebben op 2 januari het intakegesprek. Ik krijg dan meteen medicijnen mee om mijn menstruatie op te wekken.

Ik hoop dat je wat aan de bovenstaande informatie hebt.

Verder wil ik iedereen veel succes wensen in 2007 met de IVF/ICSI. (wel heel veel dames die aangewezen zijn op IVF, toch?)

Groetjes, Jaycey

12. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik denk dat er hier, afhankelijk van bij welke dokter en welk ziekenhuis je loopt, zelf per poging tussen 150 en 400 euro moet betalen.

Liefs
    Kirby

13. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Thnx Jaycey! Helemaal duidelijk!
    Vanaf 1 jan 2007 zit 1ste IVF volgens mij ook in het basispakket van IZZ hoor...Ik had al pakket 2, dus zit altijd goed.
    Volgens de gyn zullen wij in maart/april kunnen starten, als alles goed is. De 29ste hoor ik meer. Daarna wordt als alles in orde blijkt ook een intake bij de IVF afdeling gepland.
    Jij ook suc6 meid! Zijn er idd best veel die met IVF gaan starten...helaas..

14. lydia31

lydia31 Fanatiek lid

7 okt 2006
    3.177
    0
    0
    He meiden ik heb begrepen dat je bij izz helemaal geen machteging nodig hebt

U hoeft inderdaad geen machtiging nodig voor een IVF-behandeling.

Dit kreeg ik als antwoordt op mijn vraag.

Liefs Lydia

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Bedankt Elmo voor de inlichting!

Groetjes Marjo

Deel Deze Pagina