Indrooglijntjes en andere misverstanden

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by MC86, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
  2. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

Jul 28, 2010
    2,028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Interessant!

3. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    heb t gelezen, maar ben t niet met al het commentaar en ook het artikel niet eens.. maar goed.. interessant is het wel iig.. THNX

4. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    hey charlotte.. goed bezig;)

Ik heb onlangs een artikel hier geplakt van een andere site, met een ongeveer gelijke strekking:)

5. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    @ ichtus: Ik ben wel erg benieuwd waar je het niet mee eens bent :D

@ nanette: Jaa, we gaan vrolijk door he, er zoveel mogelijk een 'wetenschap' van willen maken.. ;) Sluit misschien mooi aan ook op de testgeboden, haha!

6. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    drs. char.. afgfestudeerd testwetenschapper;)

7. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    studiebolletje :D vond het heel erg leuk om te lezen en nog een vraag wie weet welke testen hcg 20/25/50 nodig hebben?

8. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Clearblue plus: 25
    Clearblue met indicator: 25
    Test jezelf.nu cassette: 20 (deze gebruik ik zelf altijd)
    Zwanger&kids cassette, midstream en dipstick: 20
    Matcare ultra: 10
    Matcare dipstick, cassette en midstream: 25

Deze kon ik vinden, de rest niet zo snel. Weet wel dat er al eerder een topic over geweest is, maar kon hem niet vinden.

9. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

Feb 10, 2010
    2,232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Oh en de kv 2v5: 25
    clearblue zwanger/niet zwanger: 50

10. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Haha, drs. Char.. :p Was 't maar zo'n feest! (is nog druk aan de studie, hihi! En die heeft overigens niks met dit soort dingen te maken ;))

Thanks voor het lijstje, Angela en Arjan!
    Ik denk alleen dat je niet teveel vast moet houden aan die waardes. De ene test kan net wat sneller reageren dan de ander, ook al schijnt die gevoeliger te zijn. Het ligt er maar net aan. Heb me meerdere keren laten vertellen dat dit verschil zo extreem klein is dat het bijna niet uitmaakt. Maar het is altijd leuk om te lezen natuurlijk, die waardes :D

11. Ospiri

Ospiri Actief lid

Apr 5, 2010
    248
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet iemand ook hoeveel sensitest dipsticks nodig hebben?
    Heb nl een licht streepje bij kv en niks bij sensitest (kv was ochtendurine en sensi niet)
    thnx!

12. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    O super om te weten...ga dan niet meer die digitale halen hoor,want dan ga ik weer een excuus zoeken dat ik beter een van 20/25 had moeten nemen dat ie daarom dan negatief is hahaha:)

13. liebrando

liebrando Niet meer actief

kv heeft volgens mij wel indrooglijntje. Dinsdag had ik een negatieve test, vrijdag stond er ineens een streepje rosig, vanmorgen weer test gedaan en weer negatief snap er niks van......normaal ben ik altijd tevreden over de KV maar nu snap ik er ff niks meer van. Ze geven de laatste tijd helaas ook wel positief aan terwijl er geen zwangerschap is...

14. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    Maar als ik het goed begrijp is dat dus wat ze bedoelen...mits gewoon goed gebruikt wordt...dus na lange tijd is het niet meer te vertrouwen, omdat iedereen wel een beetje hcg in zijn urine heeft en de test werkt dan door.....ik moet eerlijk zeggen ik bewaar ze meestal ook en bij mij is kv altijd na een paar uur of na een dag altijd een lichte streep te zien dus ik ga er binnen 5 min bij omo wit gewoon vanuit dat het negatief is.

15. liebrando

dit waren verschillende testen he, dit gaat niet om dezelfde. Ik heb dinsdag getest eigenlijk niks te zien. heb ik vrijdag met een nieuwe weer getest en daar was een rosig streepje, en gister en vandaag weer een nieuwe gedaan en die wren weer omo wit.

16. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    @ jongmoedertje: Dat zegt nog niet veel over de betrouwbaarheid van de testen.. Het kan best zijn dat er wel iets zit / heeft gezeten maar dat het vroeg mis is gegaan. Die kans is namelijk 50% als je voor je NOD test. Daarnaast is ook elk plasje weer anders van samenstelling, en zeker zo vroeg kunnen de waarden nog heel erg schommelen. Ik zou nog eventjes wachten met opnieuw testen. Misschien overmorgen nog eens, als het nog nodig is. Succes!

17. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

Sep 13, 2008
    5,182
    2
    0
    O sorry ik dacht dat je op die van dinsdag weer keek op vrijdag en toen ineens een streepje was :) Ben benieuwd hoor :D ze zeggen nl soms dat je later alsnog een positieve test kan krijgen want t is natuurlijk nog vroeg of teste je met je andere kids ook Nod positief?

18. liebrando

Ja dat is me al meer verteld vandaag dat de waardes kunnen schommelen dus ik hou hoop haha, zolang ik geen rode duivels zie!

Ja als ik van de week nog niet ongi ben doe ik wel weer een test, zou een leuk verjaardagscadeau zijn!

Dank je wel!

19. liebrando

haha dacht ik al maar geeft niets stond er misschien ook niet helemaal duidelijk.

Ja ik hoop het ook nog nooit meegemaakt overigens. bij de eerste was ik 5 weken (had ik niet eens door dat ik zwanger was) bij de 2e op me NOD. En bij de 3e had ik een week voor me NOD al een licht positief streepje zoals ik nu ook had, en op me NOD was ie echt duidelijk!

Afwachten maar meer kan ik toch niet doen. Heb wel steeds krampjes en steekjes in me buik, zijen en als ik met de hond loop en hij trekt heb ik het gevoel of me buik aan stukken gescheurd word pfff........

20. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    @ jongmoedertje: Ik ben benieuwd! Spannend!

Share This Page