Hoi, Ik heb even een vraagje. Als je nog niet weet dat je zwanger bent en je zit net in de weken vanaf je eisprong totdat je kunt testen: Kan het dan kwaad om naar de sauna te gaan? Ik heb nl. ergens gelezen dat je als je net zwanger bent er beter niet heen kan gaan ivm. met de hitte. En.. stel je zit net vóór of op de dag van de eisprong, hoe zit het dan? En is het wel goed voor het zaad van de man? Ja een heleboel vragen, maar we zitten te denken om naar de sauna te gaan en ik zit net tegen mijn vruchtbare periode aan. Dus ik neem liever het zekere voor het onzekere. Ik hoop dat jullie er iets vanaf weten want als het niet schadelijk is, wil ik me zelf zo'n dagje ook niet onthouden natuurlijk! Groetjes
Voor de man kan het geloof ik wel kwaad. Alleen zou je dan drie maanden niet mogen/kunnen gaan, omdat de rijping van een zaadcal zolang duurt. Toch zou ik me hier nog niet te druk maken. Als je nog niet zo lang bezig bent, dan moet je eigenlijk gewoon gaan. Er zijn genoeg mannen en vrouwen die ook naar de sauna gingen en waarbij het gewoon goed gegaan is. Als het zwanger worden niet wil lukken, dan kun je je allerlei dingen gaan ontzeggen (waardoor de zaadkwaliteit bijvoorbeeld beter kan worden). Voor de vrouw weet ik iet of het kwaad kan. Een warm bad mag bijvoorbeeld wel, dus ik denk dat de saune ook wel mag. Mijn advies: Gewoon gaan dus! Je kan jezelf wel van alles ontzeggen, maar dat kan altijd nog als het niet mocht lukken. Veel plezier!
Hey, Toevallig heb ik dat een paar weken geleden aan mijn gyn gevraagd. Ik zat toen net in mijn vruchtbare periode, en had al een tijdje een "beautydag", compleet met sauna gereserveerd staan. Mijn gyn raadde het resoluut af. Het temperatuurverschil zou te groot zijn en een bevruchting zou daardoor minder tot niet plaats kunnen vinden. We mocht ik gebruik maken van het zwembad (toch raar.... chloor?) en kruidenbaden, dat was geen probleem. Als je al wat verder zwanger bent kon het geen kwaad zei ze, maar moest je met name oppassen voor jezelf, ivm bloeddruk. Wel balen, want heb geen sauna gezien die dag, en bleek achteraf ook niet zwanger Gr. Kari
Hoi Kari, Bedankt voor je snelle antwoord. Ik ben blij dat ik het weet. Ik wil ook geen risico nemen omdat ik bijna een jaar bezig ben en ook al een mk heb gehad. Als ik achteraf toch niet zwanger zou zijn, dan is dat jammer. Maar ik ben echt bereid om te wachten met saunadagjes voor dit goede doel!