dochtertje bijna 8 maanden is sinds woensdag niet echt lekker. haar normale temp is 37 / 37.3 woensdagavond was die 38.7 donderdagmorgen 38,6, 1430 uur 39,8 donderdagavond 22 uur was temp 35,4 en was ze ook een beetje grauw naar huisartsenpost geweest en ze had een infectie maar geen medicijnen meegekregen moesst iedere 4 uur een zetpil geven vandaag hele tijd temp tussen 36,1 en 36,5 net weer getempt en was het 35,8 hele dag heeft ze eigenlijk geslapen, soms wakker maken voor fles, die drinkt ze wel redelijk wat kan dit zijn en wat zouden jullie doen
Ik zou haar iets warmer aankleden en teruggaan naar de HAP... Een infectie maar geen koorts? Lijkt niet alsof haar lichaam de infectie bestrijdt.
Bij je in bed pakken met een dekbed eromheen niet slapen natuurlijk en daarna nog eens tempen. Als ze zo koud blijft zeker terug naar de hap
afgelopen nacht ook bij ons op de kamer geslapen in campingbedje en zelf niet geslapen ligt nu ook in campingbedje naast me, hoest veel maar slaapt wel zo maar wakker maken en tempen
Veel slapen en een ondertemperatuur zou voor mij betekenen direct bellen. Van koud zijn worden ze suf en dat is niet goed. En zo warm gekleed en zo'n lage temp? Bellen!
Ik zou d'r ook echt tegen je aan houden, dan warm je haar met je eigen lichaamswarmte ook wat op. Misschien ook een dekentje lekker warm maken met kruiken en dan over haar heen leggen. Verder idd de hap nog eens bellen en vragen waar je op moet letten; wanneer moet je weer aan de bel trekken? Welke temp? Welke gedragingen? Beter te vaak dan te weinig bellen! Oh en mutsje op doen! Wel goed in de gaten houden natuurlijk, dat je 'm af kan doen als ze het warmer gaat krijgen.
Dat was ook wat wij moesten doen in zh, onze dochter schoot van koorts naar zwarr ondertemperatuur maar ze werd toen wel warmer dus nog een extra laag aangetrokkken en terug in bed gelegd..
Heeft ze nog ondertemp? Ik zou gewoon weer bellen. Eventueel iets warm te drinken geven een beetje thee of melk dit werd tegen ons gezegt toen onze zoon ook ondertemp had en dit werkte wel. Gewoon bellen hoor
Hap en eerste hulp zit hier in 1 en je komt er nirt zomaar 1. Redelijke nacht vanmorgen 39.4 dus nu weer koorts.ze is nog vrolijk
Je dochtertje heeft alle symptomen van een onderliggende infectie en deze hoeft helemaal niet ernstig te zijn maar moet wel worden behandeld.Je moet haar vandaag wel laten nakijken bij de HAP zodat er evt kan worden gestart met medicatie oid. Veel beterschap en laat even weten hoe het is afgelopen. Succes!!.
Mijn zoontje heeft dit vorige maand ook gehad. Eerst een temp van 39.6, volgende dag opeens 35.3 (dit was wel in combinatie met rode stippen op zijn lijfje) Dokter geweest, direct doorgestuurd naar seh, onderzoeken, getest en al, bleek een griepvirus. Mocht zetpil en uitzieken, met een paar dagen was het over. Sterkte!
Wat voor infectie zou het dan moeten wezen??. Ik ben zelf dokters-ass en wij hanteren het protocol dat wanneer een baby een koortsvrije periode heeft gehad van 24 uur en daarna weer verhoging of koorts krijgt dat zo'n kindje ten allen tijden opnieuw moet worden gezien door een arts. Ik zou dus toch even langsgaan bij de HAP al is het alleen maar om een ernstiger onderliggend probleem uit te sluiten. Succes.
Nu heeft ze 36.8 geen idee wat voor infectie. Hebben ze hier niet gezegd. Wel vrolijk lekker spellen en drinkt flessen nog goed op