HELLP SYNDROOM en volgende zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Langmuts, 19 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik had bij mijn tweede zwangerschap tijdens 34 week spontaan zwschapvergiftiging/pre-eclampsie/hellp syndroom. Vrijwel direct ingeleid en bevallen.

Nu we voor een derde gaan wil ik me graag zo goed mogelijk voorbereiden om het tegen te gaan (voor zover mogelijk)

Nu las ik dat calcium, magnesium en vitamine B12 hier bij kunnen helpen. .

Heeft iemand hier ervaring mee?

Magnesium vlokken gebruik ik sowieso regelmatig, maar de rest? Ik las dat je van de calcium 1 gram per dag moest nemen, maar vanaf wanneer? En de B12?

Kom naar op met de tips en bronnen hihi:D

2. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    Ik heb dan geen zwangerschapsvergiftiging ofzo gehad maar ben wel te vroeg bevallen (7wk). Nu ben ik weer 16 weken zwanger en omdat ik al voor de zwangerschap beta Blokkers voor hoge bloeddruk slik en dus bekend ben met hoge bloeddruk moet ik nu elke dag kinder aspirine slikken van de gyn voor een betere doorbloeding. Ze zei is heel goed om bijv zwangerschaps vergiftiging enz tegen te gaan. Dus denk dat je dat wel voorgeschreven krijgt als je bij de gyn komt. Geloof dat je dat vanaf 14 weken moet slikken ofzo. B12 durf ik niet te zeggen hoe dat zit maar daar krijg ik elke maand al jaarlijks een spuit voor. Magnesium durfde ik niet te slikken voor de zwangerschap want las dat teveel niet goed is en wist niet wat ik er naast de zwangerschaps vitamines nog bij mocht slikken. En calcium niks over gehoord. Succes!

Langmuts vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina