DE tip om peuter langer te laten slapen!!!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jesje1982, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik denk dat het gewoon weer vanzelf goed komt, ze moet gewoon wennen aan dr zusje. Hoor je echt heel vaak, alleen gaan de meeste dan 's-nachts spoken.

Wat hier overigens altijd helpt/geholpen heeft is het wakker worden als wakker in de nacht beschouwen, dus op dezelfde manier reageren. Duurt soms even, maar helpt hier iig wel!

2. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wij hebben deze wekker Babyzoo Kinderwekker Sleeptrainer Olifant - Mamaloes Babysjop hoeven ze niets aan te snappen. Hier s avonds ritueeltje met het naar bed gaan, olifant welterusten zeggen enzo. Hij weet dat als hij wakker word en de oogjes zijn open dat hij dab mag komen en als de oogjes nog dicht zijn mag hij spelen op zijn kamer of slapen maar hij weet dondersgoed dat hij dan nog niet hoeft te komen. Werkt als een trein.
    Hier staat hij op 7.30 (word meestal rond die tijd wakker)

En dan komt hij bij ons in bed en mag hij even tv kijken. Zo kunnen wij nog even snoezen

3. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Afhankelijk van de oorzaak, valt het soms zeker wel te sturen hoor.

Mijn dochter heeft echt wel regels, regelmaat en consequent zijn van onze kant nodig. Bij haar werkt een wekker heel goed.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier is wakker wakker. Hij mag bij ons in bed (donderjagen) of inmiddels voor de tv, maar eigenlijk staan we altijd met hem op.

5. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    nou vanochtend was het weer half 6, ze heeft nog wel bij ons in bed wat liggen rommelen en tv liggen kijken en om 7 uur was ze er echt klaar mee en werd haar zusje ook wakker. ga vanmiddag even voor een slaaptrainer kijken. ze is wel een meisje die dat soort dingen leuk vind dus wie weet;)

6. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    oh ja, ben gisteren om 8 uur naar bed gegaan en heb mijn wekker gezet voor de laatste fles. had ik per ongeluk mijn wekker verkeerd gezet, schrok om 1 uur wakker:)

ik hoor toch wel goeie verhalen over de slaaptrainer dus ga die even halen vandaag

7. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd zelf eerder naar bed (consequent).

Ook de middagslaap inperken tot bijv 1,5 uur, dan 45 min, en dan evt afschaffen. Dat moet je wel een aantal dagen volhouden voor je het weer verandert! Haar ritme is niet in 1x anders.

Dan haar kamer goed verduisteren, en als ze toch om 5u wakker wordt aangeven dat het nog nacht is. Evt met een klok/kinderwekker als hulpje.

Succes!

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier een peuter die gewoon echt wakker wakker wakerder is om 6uur.... hij staat 9 van de 10x gewoon te springen naast of in mn bed. Heb ook zo'n nijntjewekker gekocht maar hij heeft echt veeeel te veel energie om in zn bed te blijven liggen. TV wil nog weleens helpen om hem naast me neer te zetten zodat ik nog een uurtje kan snoezen maar dan is het ook echt wel klaar. Als hij een keer tot 7/7:30 slaapt dan is hij pas echt goed moe geweest hahaha. Hier dus niet te sturen.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier was het ook even werken voordat de wekker werkte.
    Maar nu is het heerlijk... Voor 7 uur niemand aan m'n bed!

Soms gaat ze spelen, een boek lezen en meestal staat ze precies om 7.06 aangekleed, tanden gepoetst naast m'n bed.
    Licht gaat om 7.05 aan dus dat betekend dat ze dus daarvoor al uit bed is geweest :)
    Maar goed.. Zolang ze ons laat slapen vind ik dat geen punt.
    Laatst stond er zelfs al ontbijt klaar voor me :D

10. suusje1982

suusje1982 Actief lid

7 aug 2013
    363
    0
    0
    Vervelend maar in slaap krijgen is vaak moeilijk en werkt alleen maar averechts. Heb je een tv op de kamer? Zou haar lekker bij je in bed nemen, kan zij rustig wakker worden en tv kijken en kan jij nog even door dommelen. Anders gewoon wat speelgoed en leuke dingen op haar slaapkamer neer zetten en haar daar mee laten spelen. Prima als je niet meer wil slapen maar we komen niet eerder van de kamer af dan 7 uur, dan kan je bijvoorbeeld door middel van de slaaptrainer aangeven dat wanneer het lampje aan gaat (of uit) dat ze van haar kamer af mag.

Deel Deze Pagina