Bah, ik moet dit even kwijt hoor. Ik heb last van mijn buren. De buurvrouw loopt de halve dag op haar hakschoenen over het laminaat en doet dan steeds deuren open en dicht. Ze heeft ook 2 puberzoons die regelmatig ruzie maken. Dan rennen ze door het huis, ook over de trappen, en gillen en krijsen dan naar elkaar. Uiteindelijk is er altijd eentje die heel hysterisch begint te huilen. Wij gaan redelijk op tijd naar bed, meestal ergens tussen 22.00 en 23.00. Tegen 23.30 schrik ik regelmatig wakker omdat de buurjongens dan naar boven stampen. Volgens mij gaan ze zeker 6 keer achter elkaar de trap op en af, roepen er vaak bij en met een beetje geluk volgt er nog een potje voetbal op de zolder (dat laatste vertelde buurvrouw mij zelf, ik vroeg me al af wat voor een gebonk dat was). Buurvrouw aanspreken vind ik geen optie, het zijn in mijn ogen redelijk normale leefgeluiden behalve dan 's avonds zo laat. Maar hoe zorg ik er nou voor dat ik me niet meer zo erger? De radio aan helpt niet, tenzij ik die echt hard zet.
Misschien een optie om je huis te isoleren? Mijn buren hadden ook erg last weer van de andere buren en hebben dat gedaan. Niet dat je niks meer hoorde maar het was wel een stuk minder.
Verhuizen. Had echt pestburen in mijn vorig huis. Echt de familie flodder was er niets tegen. Heb ook vanalles geprobeerd, maar toen ik verhuisde was het over. Had mij in 6 jaar nog nooit zo graag thuis gevoeld. Maar bij redelijk normale buren zou ik het gewoon zeggen: voetbal op zolder maakt wel veel lawaai en na 22u moet je een beetje stil zijn. Verder helpt het ook als ik denk: ach de buren zullen ook wel last hebben van mij (nu denk ik dat, zijn normale buren die soms een poolparty houden)
Het probleem is dat de vloeren van deze huizen doorlopen. Dan kun je isoleren wat je wil maar gebonk blijf je horen.
Ik zou toch eens de buurvrouw uitnodigen voor een kopje thee en vragen of ze misschien in ieder geval 's avonds haar schoenen zou willen omruilen voor een paar sloffen (geef ze haar kado! ). Dat lijkt me niet zo'n raar verzoek.
Zo erg is het gelukkig niet, het zijn hele aardige nette mensen verder. Ze hebben gewoon een totaal ander dagritme en houden er ietwat andere opvoedmethodes op na. Wij hebben ook laminaat maar lopen binnen zonder schoenen. Ook hebben we alle eetkamerstoelen voorzien van vilt omdat het schuiven veel lawaai maakte. Onze kinderen worden ook regelmatig door ons aangesproken op lawaai maken binnen. Misschien ben ik gewoon niet zo tolerant als het om geluid gaat. Een andere buurman heeft de hele zomer de radio aan in de tuin. Van die Duitse Schlagermuziek enzo. Erger ik me ook kapot aan. Dus ik vrees dat het probleem grotendeels bij mij ligt.
Als het redelijke mensen zijn, kun je toch heus eens in gesprek gaan? Je kunt in ieder geval aangeven dat jullie eerder naar bed gaan dan zij en dat het dan wel vervelend is dat de jongens zo veel lawaai maken. Over die deuren en hakschoenen kun je niet echt klagen natuurlijk, dat zijn inderdaad normale leefgeluiden. Hoewel, misschien dat je tussen neus en lippen door kunt laten vallen "We horen zelfs de hakschoenen tikken op het laminaat, dan kun je wel nagaan dat een potje voetbal rond die tijd van de avond wel erg doordringt in ons huis." Wie weet houdt ze dan vanzelf ook wat meer rekening met haar schoenkeuze.
Als jij last hebt van anderen, hoeft het probleem toch niet bij jou te liggen? Leefgeluiden horen erbij en misschien hebben zij ook weleens last van jou. Moet kunnen. Maar 23 uur vind ik laat. En als je ervan wakker schrikt, vind ik het een reden voor een babbeltje met de buuf. Hier ook bij de buren het betere gooi/smijtwerk met deuren. Ik heb het eens gecheckt, maar ze hebben toch echt een deurklink in de deur. Waarom ze die niet gebruiken, who knows. Opmerkingen als, buuf, kan de deur wat zachter dicht a.u.b. helpen maar eventjes. Maargoed, hier ook een stel tokkies als buren, dus je kan het verwachten. Als jij nette buren hebt, gewoon even babbelen
Hm misschien toch eens even babbelen dan. Ik wil gewoon geen zeurende buurvrouw zijn. En even m'n tijd uitzitten, een weekje of 8 schat ik (zie banner). Dan zal ik vast iets toleranter zijn Of we draaien de rollen dan om, liggen zij wakker van onze baby.
Haha ik moet zeggen ik herken het helemaal. Wij hebben ook zwaar irritante buren, knallen met de deuren. Gooien om het uur hun keffende jack russels naar buiten om ze continu te laten blaffen, rennen de trappen op en de kinderen voetballen binnen. Normaal ergerde ik me al maar nu ik zwanger ben is het 1000x zo erg, dus denk dat het daar ook wat aan ligt. Gelukkig zijn mijn kids nu vrij en alles behalve stil, dus ze zullen ook wel last van ons hebben
Oei, dat is wel heel erg naar. Vrienden van ons hebben een soorgelijk probleem. Normale leefgeluiden (dus zelfs praten etc.) hoor je van elkaar. Tenminste als het ene huis "praat" en het andere huis dus stil is, bij wijze van spreke. Daar kun je idd niet tegen isoleren. Hun hebben een huilbaby gehad, en buren aan weerszijde hebben dus echt maanden en maanden geen oog dicht gedaan. Werden stapelgek, ongeveer nog nét een tikje erger dan de ouders (want je zit tenslotte in geluid dat niet door jouw kind wordt veroorzaakt) Maar misschien idd na je zwangerschap gewoon eens even een praatje met je buurvrouw maken? Natuurlijk kun jij heel erg op je rust gesteld zijn, maar ook dikke kans dat de buurvrouw zich niet eens realiseert dat je zo een last van haar hebt. Mocht het de buurvrouw geen biet kunnen interesseren, dan kun je altijd nog gaan nadenken over het "ophogen" van je tolerantiegrens.
Dit kan ook heel goed zo zijn. Dit was bij onze huidige buren ook het geval. Onze buurvrouw loopt de hele dag in huis op een soort van klompschoenen. Dat hoor je dus heel goed bij ons. Paar weken geleden was haar man even bij ons wat vragen en die vroeg op een gegeven moment wat dat toch voor een geluid was. Toen we zeiden dat dat zijn vrouw was was hij wel verbaasd bij hun zelf hoorde een stuk minder van het lopen. Sindsdien is het wel een stuk minder geworden.
Ik denk dat best iets kan zeggen van het geschreeuw van de puberzonen zo laat op de avond, maar wat de buurvrouw in haar eigen huis voor schoeisel aan haar voeten heeft is m.i. toch echt haar eigen keuze, dus daar zou ik niet over beginnen.
Goh, woon jij in mijn huis??? Wij hebben onze slaapkamer geisoleerd maar dat werkt dus niet omdat het contactgeluid is... Zonde van t geld dus!! Wij hebben het wel gemeld aan de buren (van de deuren vooral, zon irritant geluid) en heb t idee dat ze er wel rekening mee houden. Maar helemaal weg gaat het toch niet. Ons huis is gewoon super gehorig. Ik probeer me er maar niet meer aan te storen, maar dat heeft wel wat tijd nodig gehad. Slapen met oordoppen enzo...
Hier idem, buurvrouw loopt sochtends om 6u al met dr hakken te trippelen voorat ze gaat werken, zit van te voren op dr gemak te toiletteren ( badkamer grenst aan onze slaapkamer ), om 7 uur vertrekt ze eindelijk en om kwart over 7 staat de taxi voor haar oudste zoon onderhand n half uur te tuteren en te bonken op de deur om haar oudste zoon op te halen. Andere 2 kids gillen de hele dag door, dan hope je oma wearer bovenuit. Als ze thuiskomt paradeert ze tot 24u rond op dr Haines en besluit om rond 24u nog uitbedreid te douchen ( volop hoeste, proeste ) en voor ze EINDELIJK te bed gaat ze de wasmachine op zolder nog even op volle toern aanslingeren! ( staat tegen onze kant, dreunt door t hele huis ). Ben er gek genoeg aan gewend, vind t vreemd als ik n keer n dag niks hoor vanaf hun kant haha
ik zou juist daarom even babbelen met de buurvrouw. jij kan er wellicht weinig aan doen dat je kindje misschien 'snachts huilt, maar zij kunnen zeker rekening houden dat er naast hun een klein babytje ligt dat zijn/haar rust nodig heeft.
Ik lees mee.. word af en toe helemaal gek hier, de ene kant heeft de TV knetterhard aan tot laat in de nacht en kan ook niet normaal de trap op lopen en soms geruzie. En andere buren geschreeuw of allerlei dierengeluiden als ze aan het klussen zijn. Lastig. Ik ben zelf gewoon altijd rustig na 22:00 uur, geen harde muziek meer etc. dus ik kan moeilijk snappen dat mensen daar totaal niet aan denken eigenlijk... Ik krijg weleens de neiging om op de verwarmingsbuizen te gaan rammen tot ze stil zijn
.... Of niet... Wie weet schrikt je baby straks elke keer wakker van die geluiden. Daar worden jullie ook niet vrolijk van