DE tip tegen droog en pluizig haar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Snoopy1983, 24 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.944
    15.593
    113
    Nabij Utrecht
    Biosilk of de silk van Chi.

Geweldig spul! Wel duur maar je hebt maar een paar druppels nodig.
    En in tegenstelling tot de merken loreal enzo maakt dit je haar absoluut niet vet!!@

Ik kan niet meer zonder!

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Wow, mooi haar :D !!!

Ik ben jaloers... Ik heb nog iets dikker haar helaas. Ik kan er best wel weinig mee en heb al zo'n 18 jaar hetzelfde kapsel in hetzelfde model. Ik liet een paar maanden geleden een foto van mezelf op mijn dertiende zien aan mijn vriend en ik ben nu bijna 27 en hij zag nauwelijks verschil. Enkel een beetje qua gezicht leek ik iets jonger.

Ik moet maar eens naar een kapper dan ofzo. De pest is dat kappers te graag te vaak willen knippen in mijn haar en sowieso een uurloon per vierkante centimeter berekenen of iets dergelijks!!!

3. Sassyhoneybee

2 apr 2013
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tip van de kapper: werk met vochtinbrengende mouse.

Ik had zelf ook dit probleem, stro.. pluizig etc. overblijfsel van een permanentie.. Tot ik de lijn van Nioxin ontdekte! Dit is een lijn die ook gebruikt wordt in de ziekenhuizen voor ex-kankerpatienten. Het stimuleert de haargroei en maakt het haar sterker en minder pluizig.

Ik had een aantal plekken op mijn hoofd met dun haar of amper haar... ik had pluizig haar. Haar dat voelde als stro.

Sinds ik Nioxin gebruik heb ik dat probleem niet meer. Ook borstel ik het amper.

Het enige nadeel van deze lijn is dat je voor een set van 3 (shampoo, conditioner en nabehandeling) zo'n €80 kwijt bent. Daarover staat wel mooi en verzorgd haar. En je (ik in ieder geval wel) doet heel erg lang met deze flessen. Ik heb met mijn test verpakking (kost €30) bijna 3 maanden gedaan dus ik verwacht met deze grote flessen nog veel langer te doen.

Succes!

4. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik heb enorm dik en krullen haar, en sinds ik gestopt ben met bv geven is het net een bos stro, niet normaal.
    Wella professionals (oranje) werkte iets, daarbij moest ik wel echt de styling spullen ook gebruiken om het glad te maken. De flowing form is echt super spul.
    Verder gebruik ik nu het weer wat normaler is syoss (stuk betaalbaarder) en dan een frizz fighter van john frieda of gliss kur, net wat er in de aanbieding is. De flowing form van wella profess. is ook een blijvertje en gebruik ik nog steeds.

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hier een berg krullen en ik zweer bij Fructis Miraculous oil. Hierin zit arganolie dat verzorgd het haar maar maakt t niet vet.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zeg maar 1 ding.............

Kruidvat hairrepair serum!!!!!
    Heel klein flesje met pompje, gaat heel lang mee.

En serieus!!! Ik had geen pluis meer :)

7. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Arganolie van de Tuinen (niet Tuinen-merk maar er is nog een ander merk, die dus)
    Heerlijk voor je haar èn huid!
    Ik wil nooit meer anders!

8. Gazy

Gazy Niet meer actief

Hier niet dik maar wel lang pluizend droog haar.
    Na het douchen er weer een beetje conditiner in verdelen. Dan je haar drogen.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Biosilk :)
    En 2x per week een goed masker gebruiken!

10. ik was tegenwoordig de haren van mijn dochter met andrelon shampoo met arganolie.
    en in combinatie met cremespoeling, heeft ze inmiddels mooi en makkelijk doorkambaar haar

11. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik heb fijn en veel krullend haar en was ook vaak niet tevreden. Sinds een half jaar volg ik de no-poo methode, of curly girl. Dan was je je haar met conditioner ipv shampoo, en mag je geen producten met siliconen gebruiken (omdat je die er alleen uit kan wassen met shampoo). Het duurt even voordat je haar genormaliseerd is, in het begin is het dus wel vettig. Maar dat komt goed!
    Nu was ik het soms wel met shampoo, gaat gewoon veel sneller en een beetje shampoo kan mijn haar wel aan.

Het idee ervan is dat shampoo je (krullende) haar heel erg uitdroogt. Siliconen doen dat ook: ze leggen een laagje om je haar, waardoor het er tijdelijk mooier uitziet. Maar op de lange termijn schijnt het niet goed te zijn voor je haar.

Mijn routine:
    - wassen met conditioner (hele goedkope, je hebt veel nodig) of shampoo
    - veel goede conditioner erin (inecto coconut heb ik nu)
    - met je handen de klitten eruit halen, eventueel heel grove kam
    - uitspoelen met zo koud mogelijk water
    - klein beetje conditioner erin (weer inecto, als leave-in, kan je ook iets anders voor kopen)
    - gel erin knijpen (jep, echte gel)
    - laten drogen, niet aankomen!
    - als het droog is, de harde krullen losknijpen

Nog meer tips:
    - nooit borstelen!
    - geen handdoek gebruiken voor je haar, maar een t-shirt of microvezel doek
    - als je heel lang haar hebt: maak een staart bovenop je hoofd als je gaat slapen, dan beschadig je je krullen veel minder

Deel Deze Pagina