Ajb advies!! Koorts

Discussion in 'Baby en dreumes' started by IngeM, Jun 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Mijn mannetje heeft vandaag zijn 3e enting gehad, geen last gehad van de eerste twee maar nu heeft hij flinke koorts. Hij was net 39,3. Hij spuugde net een enorme golf melk uit dus lekker in badje gedaan en na het badje was zijn temperatuur 39,1. Hij is huilerig en slaapt al de hele middag en avond veel. Op zich ben ik niet heel bezorgd om de koorts, maar het moet natuurlijk niet verder oplopen. In principe heb ik zoiets van: koorts is nuttig dus geen zetpil geven maar wat zouden jullie doen? Hij ligt nu in z'n bedje met z'n duim in z'n mond en is rustig.

Meestal slaapt hij van 23.00-06.00 door maar moet ik hem vannacht nog extra wakker maken voor een voeding als hij nu ook doorslaapt ivm genoeg vocht binnen krijgen? Hij gooide met ook echt een bizar grote golf eruit. Is de kans op uitdroging groter nu?

En dan een vraag over de kleding, wat zal ik hem aantrekken vannacht? Hij geeft nu wen romper zonder mouwen, een pyjamaatje en hij ligt in z'n slaapzak met lakentje erover (hij wordt graag strak ingestopt).

Kan ik nog iets anders voor hem doen om het dragelijker te maken voor hem naast veel liefde geven en lekker bij me nemen?

Alvast bedankt meiden!!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je doet het goed nu. Wakker maken is niet nodig: ook als hij zich niet meldt, droogt hij van 1 keer goed spugen niet zomaar uit :) Kleintjes kunnen snel uitdrogen, maar als hij normaal van 23-6 slaapt, zal dat niet zo'n vaart lopen :)

Zetpil mag gewoon als hij teveel last heft. Hij slaapt nu, dus dan zou ik het ook laten. Als het slapen toch niet wil, kun je dus wel gewoon een zetpil geven :)

Koorts op zichzelf is trouwens niet zo'n ramp, ook de hoogte niet. Het is belangrijker om te kijken naar z'n algehele indruk: als hij suf wordt, (niet goed wakker te krijgen en niet goed contact mee te maken, dus wat anders dan duffig/slaperig!), als hij geen plasluiers meer heeft of niks meer wil drinken, dan trek je wel even aan de bel bij je huisarts voor overleg. Die kan dan beoordelen of het nodig is om langs te komen.
    Sommige kids spelen nog gewoon bij 40 graden koorts en anderen zijn al hartstikke ziek bij 38,5. De hoogte van de koorts zegt dus minder dan hoe ze er verder bij lopen (liggen ;))!

3. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik sluit me aan bij rozemarijke.

Let wel goed op dat je hem niet te warm aan kleedt... Hij moet zijn warmte goed kwijt kunnen en met teveel lagen kan dat niet.

Als hij nu lekker slaapt, gewoon laten slapen. Zetpil pas geven als hij heel huilerig, hangerig wordt.

Succes!

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    Ach gossie wat sneu.
    Ik zou me geen zorgen maken over de koorts, tenzij deze boven de 41,2 is.
    Hoogte van de koorts zegt namelijk niet zoveel, artsen kijken aar hoe ziek het kindje oogt.
    Ik zou hem vannacht niet wakker maken, rust is de beste genezing.
    Je hebt grote kans dat morgenvroeg de koorts weg is en hij alleen nog een paar dagen wat hangerig is.
    Beterschap voor je mannetje.

5. Venice

Venice Actief lid

Nov 15, 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pyjama/slaapzak/lakentje lijkt me erg warm als hij koorts heeft maar ik weet natuurlijk niet hoe warm of koud z'n kamertje is. Kun je altijd nog checken als hij al slaapt.
    Als hij blijft spugen en niet wil drinken zou ik even de huisarts of huisartsenpost bellen voor advies.
    Zelf nooit een zetpil gegeven.

Sterkte, zo zielig he zieke kindjes

Share This Page