Gooit m bij de bag of tricks, weet nooit wanneer je het nodig hebt. Bach bloesem tincturen ervaring mee. Tea tree en kokosolie ook ervaring mee en stamdaard in huis maar dan bij mezelf, stap om t voor die kleine in te zetten is dan nog net ff te groot. Maar goed wij hebben nog geen ab kuurtjes voor dr in t vooruitzicht gehad en aangezien mijn eerste ervaring een slokdarm vol met zweren was, en bij de tweede en laatste een dalmatiëreffect (had ineens huidgriep, had er nog nooit van gehoord, maar dat duurt gewoon 10-12 weken) denk ik dat de dreiging van ab me wel over die drempel helpt.
Ik wil nog even reageren op de antibiotica. Mijn zoontje had er 5 gehad en toen was hij nog geen 13 maanden oud. De kinderarts bij ons zei: hij wordt ziek, behoorlijk ook en 'valt' dus heel diep. Dan antibiotica, knapt hij snel op, gaat 3 weken goed en het begint weer opnieuw. Doordat hij telkens zo diep moest gaan moest zn lijfje heel hard werken, waardoor het eigenlijk geen tijd had om echt goed te herstellen. Nu met de onderhoudskuur voorkomen we de infecties, zijn lijfje kan nu goed herstellen en dat blijkt ook. Hij is gaan lopen, kan langer wakker blijven (was altijd snel moe), is vrolijk en echt de wereld aan het ontdekken. Hiervoor was hij alleen maar bezig om elke infectie weer door te komen, daar ging al zn energie naartoe. De kno arts zei ook dat als buisjes en neusamandel zijn gedaan, maar hij wordt weer zo ziek, dan is een onderhoudskuur juist goed. Geloof me, ik had het liever ook zonder antibiotica gedaan maar soms heb je ook geen keus. Zo zien wij het wel, want je kind altijd maar ziek en hangerig zien is ook vreselijk. Stel je eens voor dat jij jezelf altijd maar ellendig voelt.
Ze is er de laatst tijd niet ziek van. Alleen maar vieze smurrie eruit. Ze speelt volop en is vrolijk. Maar snap je ook helemaal als ze zo ziek zijn dat je dan een onderhoudskuur wel doet.
Hier eentje van 9 maanden en in een half jaar 5 ooronstekingen. Ook na een onderhoudskuur antibiotica. Het is na die onderhoudskuur drie weken goed gegaan en daarna weer bingo. Na die onderhoudskuur van zes weken waren zijn oren echt heel mooi schoon, maar het was helaas van korte duur.
Knoflook is mijn tip. Je snijdt een teentje doormidden en plakt dit met de natte kant achter het oor in het kuiltje tegen de schelp aan. Plak het vast met een pleister of leukoplast. Het verlicht de pijn enorm en het trekt de haard uit de ontsteking. Het stinkt enorm, mijn kind had ook vaak oorontsteking en met knoflook was het binnen no time verdwenen. Het kan ook met gember. Gember heeft ontstekingsremmende eigenschappen, maar hier heb ik persoonlijk geen ervaring mee.
Nou ze heeft WEER een loopoor. Maar ze geeft er geen pijn aan. Dus laat het maar zo ff. En dat net nu ik morgen oordoppen aan wilde laten meten voor op vakantie
Dank je wel coor de tip. Ik heb hem geprobeerd. Echt eens super tip. Geen idee wat er gebeurd is maar de viezigheid die er savonds was, was sochtends verdwenen
Ik ben heel blij om te lezen dat het heeft geholpen! Mijn zoon had ook zoveel last van oorontstekingen. Toen naar het cb, gelijk de oren laten controleren door de kinderarts en jawel, flink rood. Toch even afwachten nog en Zelf wat proberen te dokteren met knoflook.. paar dagen later naar huisarts (voor de zekerheid) en er was niks meer te zien. Natuurlijk kan het toeval zijn en dat de ontsteking vanzelf over ging, maar ik durf nu wel te geloven dat het beslist een positieve bijdrage levert!
Ik dacht het valt te proberen. Eerlijk gezegd geloofde ik het niet. Maar heb het toch geprobeerd. En ben er zo blij mee. Hoop dat het zo blijft nu en dat ik maandag naar het dorp kan om oordopjes aan te laten meten
helaas met yoshua ook al bijna 3 jaar aan het tobben. hij was net 2 toen hij buisjes kreeg en zn neusamandel eruit ging. heb een verwijzing naar de kno moeten eisen want de ha vond dat alle kinderen wel eens verkouden waren. dat ik al bijna 2 jaar met gebroken nachten zat en er helemaal doorheen zat vergat ze voor het gemak even. daarna helaas nog steeds vaak verkouden en oorontstekingen. inmiddels zijn we verhuisd en hebben we een andere ha die gelukkig alle begrip heeft als ik weer een bel of langskom. de laatste keer oordruppels gekregen (weet even de naam niet meer, maar ongetwijfeld heb je al genoeg ervaring daarmee) en sindsdien gaat het beter. hij klaagt wel vaak over zn oren, maar geen ontsteking meer en hij slaapt sinds hij 2,5 is meestal door. (hij wordt in juni 3) blijf het controleren, ga naar de ha en kno. kijk ook of het niet toevallig een andere achterliggende reden heeft.
Knoflook en gember gaan ook in de bag of tricks. Je weet maar nooit wat je te wachten staat. Schoonmoeder had t over peterselie maar dan in t oor. Die oplossing zag ik nou niet zo zitten. Dus deze en de teatree olie gaan dan wel even voor.
Kno arts weet het niet meer. Dus doorgestuurd naar de kinderarts. Daar ondersocht en 7 buisjes bloed afgenomen. Wachten nu op de uitslag die krijgen we 8 mei.
Komt evt allergie daar ook uit? Huisstofmijt / dierenallergie is namelijk niet seizoensgebonden en kan wel semi permanente verkoudheid veroorzaken, (vaak met meerdere klachten maar hoeft niet) en dus ooronstekingen bij kindjes met gevoelige oortjes (beter gezegd vernauwde buis van eustachias en nagenoeg elke verkoudheid raak met de oortjes).
Ja de ontsteking is weg gebleven. Wel veel oorsmeer te zien nu. Maar gewoon normaal. Geen vieze smurrie.
Had beter nits kunnen zggen. Gisteren oordoppe aangemeten voor zwemmen. En hoppa vandaag weer veel pus uit haar oor. Dalijk naar de winkel en daar maar knoflook halen en dat weer achter haar oor plakken. Zterdag naar toverland wil dan niet dat ze goed ziekjes is.
De kinderarts heeft vorige week terug gebeld met de uitslag van het bloedonderzoek. Allergien niets uitgekomen. Weerstand ook goed. Het enige was dat haar ijzergehalte laag is. Je ijzergehalte word laag doordat je veel ziek bent geweest . En je word weer veel ziek doordat je te weinig ijzer hebt. Dus ze blijft daardoor in een cirkel hangen. Voor nu ijzerrijke dingen eten en ferro ranja drinken. Hoef niet terug te komen bij de kinderarts. Ze stuurt de uitslag naar mijn dokter en als ze weer vele oorontstekingen blijft houden dan moeten we weer terug. Maar tot nu toe werkt de knoflook tip echt super dus die blijf ik onthouden.