Hoi! Misschien een brutale vraag, maar ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar mensen die in de omgeving Eindhoven wonen en particulier huren. Ik wil een beetje weten met wat voor huurprijzen we rekening moeten houden. We staan nergens ingeschreven, maar de kans is groot dat we binnen nu en een paar maanden een huurhuis moeten hebben in de omgeving Eindhoven. We zoeken een huis van minimaal 100 m2 mét tuin en minimaal 3 slaapkamers. De buurt is ook belangrijk en we willen dus best iets meer betalen om in een kindvriendelijk, gezellig dorp (wijk) te wonen. Met welk bedrag qua huurprijs moeten we rekening houden? We wonen op dit moment in Drenthe en je kunt de huizenprijzen (ook huur) hier natuurlijk niet vergelijken met daar, dus ik bedacht me dat er vast wel mensen op het forum zijn die particulier iets huren in de omgeving Eindhoven! Reageren mag uiteraard ook via pb!
Wij hebben een aantal jaar geleden in deze straat gewoond. Huurprijs was toen rond de 600 euro, zoals ik het zo kon vinden is deze nu rond de 700 euro. Ruime woning, 3 slaapkamers met een badkamer in de ouderlijke slaapkamer en een apart toilet op de 1e verdieping en daarnaast een grote zolderkamer met een 2e badkamer met douche. School is heel dichtbij, winkelcentrum met oa supermarkt, Hema, Blokker, Etos en Kruidvat ook. Kloostertuin in Beek en Donk | huis Beek en Donk
Het lijkt me logisch dat we al veel op Funda hebben gekeken, maar omdat we nog niet weten waar we willen wonen (én het aanbod op Funda ook niet gigantisch is) worden we er qua prijzen niet veel wijzer van. Daarnaast weet ik dat de prijzen op Funda ook niet veel zeggen, bij veel particuliere huur is er namelijk prima te onderhandelen wat de prijs betreft. Maar wat versta jij onder "heel veel" huur? Wij zitten zelf aan een huurprijs rond de 1000 te denken. Die 1000 is dan exclusief en eigenlijk wel het maximale wat we uit wíllen geven. Liever iets minder natuurlijk, maar ik weet niet of dat realistisch is!
Oh bedankt! Dat valt me nog reuze mee eigenlijk (alhoewel dat huis er qua keuken nou niet echt geweldig uitziet haha).
Ik denk dat jullie eerst een beetje moeten bedenken in welke straal rondom Eindhoven (of misschien Eindhoven zelf?) jullie willen zoeken. Son en Breugel, Nuenen, Best en Veldhoven grenzen aan Eindhoven en zijn alle 4 leuke gemeenten om in te wonen met fijne, kindvriendelijke wijken. Beek en Donk is niet echt heel dichtbij Eindhoven namelijk. (met de auto wel te doen hoor, maar dat ligt maar net aan wat je zoekt). Met 1000,00 kale huur kom je denk ik een heel eind met de wensen die jullie hebben.
Wij zaten in hetzelfde schuitje (man werkt in België en komt ook uit Drenthe ) en wonen nu in een buurtschap van Bergeijk en betalen 895 gestoffeerd. Het huis is vrijstaand met 3 slaapkamers, grote tuin en garage. Ook gevonden via Funda. Je moet daar overigens wel opletten, want er zijn veel huizen die onder de Leegstandswet verhuurd worden, wat inhoudt dat je er heel snel uit moet wanneer het huis wel wordt verkocht. Eersel, Reusel, Hapert, Bergeijk etc liggen ten zuiden (zuidwesten) van Eindhoven en zijn ook leuk om te wonen. Vlakbij Staatsbosbeheer De Kempen waar het heerlijk wandelen/fietsen is.
Bedankt voor de reacties! We kennen de omgeving Eindhoven heel goed hoor, vriend heeft er 20 jaar gewoond en schoonfamilie woont er. We hebben zelf in Den Bosch en Vught gewoond en dat beviel goed, maar ik vind het niet wenselijk om beiden alle dagen tussen Den Bosch en Eindhoven op en neer te moeten (veel te veel file). We hebben alleen nog geen keuze gemaakt waar we dan precies wil wonen en ook niet wat onze maximale afstand is. Beek en Donk vind ik nog prima te doen vanaf Eindhoven. Mijn voorkeur gaat uit naar omgeving Geldrop, maar qua prijs is Geldrop weer minder aantrekkelijk haha. We willen overigens absoluut niet in de stad Eindhoven zelf wonen.
Ja dit merkten wij ook toen we op een paar woningen reageerden. Erg jammer want dat zijn vaak wel de aantrekkelijke woningen.
Ik zou eens kijken of je via makelaars iets kan huren. Er zijn genoeg makelaars die ook huurhuizen in hun aanbod hebben zitten. Veldhoven kan ik je overigens prima aanraden.
Helmond (naast ehv) is stukken goedkoper. Stond nog in de krant vd week Je hebt kindvriendelijke wijken zoals brandevoort, Dierdonk (beiden vrij duur!!) Helmond noord, brouwhuis, etc.
Helmond is geen optie. Vriend heeft er jarenlang gevoetbald en zat er daarom ook op school en wil er absoluut niet wonen. Ik probeer hem nog wel eens te overtuigen dat Brandevoort best leuk is, maar tevergeefs. Mierlo(-hout) is nog wel een optie