Weer eens een boekenvraagje

Discussion in 'De lounge' started by Wietje79, Aug 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wietje79

Wietje79 Actief lid

Feb 7, 2009
    384
    0
    0
    Ik ben weer op zoek naar nieuwe ebooks om te lezen.
    De laatste tijd heb ik gelezen:

Harry Potter reeks
    Millenium reeks
    Aardkinderen reeks
    Twighlight reeks
    Camilla Lackberg

Ik was vooral erg verdrietig dat ik Harry Potter uit had.
    Wat is jullie tip voor mij?

Alvast bedankt voor jullie tips!

2. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    Mijn beste tip voor een leven na de Harry Potter reeks is 'm nog een keer van voor af aan lezen :D

Heb nog geen goede vervanger gevonden in ieder geval. Wel andere leuke boeken/ander genre. Misschien is Karin Slaughter iets voor je? en over the Hunger games heb ik ook goede verhalen gehoord.

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    oehhh
    dan heb je nog heel wat te lezen :p

Momentje, zal even een lijstje voor je maken :D

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Auteur James Patterson, de serie over Lindsay Boxer. Top!

5. moradora

moradora Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    1,310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    de hunger games reeks. zijn ook erg spannend. vond ze super om te lezen

50 tinten grijs al is alle 3 lezen wel een beetje teveel van het goede vind ik persoonlijk.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Mee eens! Na anderhalf boek heb je het wel door. De laatste anderhalf is echt tijdverspilling - mja, omdat je dan toch aan het lezen bent, wil je het afmaken. Althans, ik. Maar oh wat was ik teleurgesteld!!!

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    de Gone Serie van Michael Grant
    Gaat over een gebied waar ineens alle volwassenen zijn verdwenen, of eigenlijk alle mensen van 15 jaar en ouder. Alle kinderen moeten dan zichzelf dus zien te redden, ook de baby's ed. De kinderen gaan dat voor de kleintjes zorgen enz. Al gauw blijkt dat er ook kinderen zijn die iets bijzonders kunnen. Er ontstaat een nieuw soort samenleving en twee kampen van goede en slechte kinderen.
    Erg spannend en heel erg leuk. Er zijn 6 boeken van verschenen. Ik kon ze echt niet wegleggen!

Stravaganza, De stad van ... serie van Mary Hoffman
    De doodzieke Lucien ontdekt dat hij een stravagante is, iemand die naar een andere wereld kan reizen. Hij gaat graag naar het prachtige zestiende-eeuwse Belleza, want daar is hij sterk en gezond en kan hij alles doen wat hij wil. En in Belleza woont Arianna, het vurige meisje met de violetkleurige ogen. Maar het onafhankelijke Belleza is in gevaar. Er zijn mensen die de stad liever ten onder zien gaan. Lucien is de enige die de stad kan redden. Terwijl hij in zijn eigen wereld om zijn leven vecht, strijdt hij in de andere wereld tegen levensgevaarlijke vijanden én voor de liefde. Stad van maskers is adembenemend spannend. Het voert je mee naar een schitterende, magische wereld vol geheimen, gevaar en romantiek.

Maximum Ride van James Patterson, serie wel alleen nog maar in het engels verkrijgbaar

Carlos Ruiz Zafon boeken, spel van de engel enz..

Reiziger van Diana Gabaldon
    Een jonge, Engelse vrouw loopt kort na de Tweede Wereldoorlog tijdens een wandeling in de Schotse Hooglanden door een gespleten monoliet die deel uitmaakt van een magische cirkel. Hierdoor komt ze terecht in het turbulente Schotland van 1743 en trouwt om aan een wisse dood te ontsnappen een vogelvrij verklaarde Sejot. Beiden worden opgejaagd door een sadistische kapitein van de Engelse dragonders, maar kunnen na tal van avonturen en in het besef dat de loop van de geschiedenis veranderd kan worden, een nieuw bestaan opbouwen.
    8 boeken

Boeken van Loes den Hollander, Simone vd Vlught, jan en sanne terlouw, Suzanne Vermeer

De hongerspelen trilogie

De grijze jager serie

Dan Brown boeken (Da vinci Code, inferno enz)

Karin Slaughter, Tess Gerritsen, James Patterson

Het spel der tronen (Game of Thrones) van George R Martin

8. E1982

E1982 Bekend lid

Feb 17, 2009
    971
    0
    0
    De Gone serie had ik nog nooit van gehoord, ga ik eens opzoeken want klinkt wel heel goed.

Tess Gerritsen en James Patterson zijn idd ook goed. En qua serie: de Aardkinderen (6 boeken geloof ik, speelt zich af in de oertijd).

9. Wietje79

Wietje79 Actief lid

Feb 7, 2009
    384
    0
    0
    Wow wat een boel tips!!
    Ik ga op zoek (voorlopig genoeg leesvoer :D)

Bedankt!!

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

academicus vampyrus zijn 6 delen van in totaal :) weer een net wat andere kijk op vampiers heel leuk/spannend!

The gone serie is daar ook een tvserie van geweest was uit nieuw-zeeland volgens mij the tribe heette die...

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Vampire academy in het Engels

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Nee, lijkt qua verhaal wel een beetje op elkaar, alleen Gone is alleen later geschreven ;)

13. Alf

Alf Niet meer actief

'Hunger games' trilogie vond ik geweldig

14. Humava

Humava Niet meer actief

-Inwijding en opstand van veronica roth. Er zijn nog maar 2 delen uit helaas.
    -I am number 4, de kracht van 6 en de opkomst van 9 van pittacus lore. Die serie is ook nog niet helmaal af.
    -De serie het rad des tijds van Robert Jordan. Dat zijn 14 delen die is wel helemaal af. Het zijn wel flinke boeken dus daar ben je wel ff mee bezig. Ik heb ze nog niet zelf gelezen maar het schijnt echt een ontzettend goede serie te zijn.
    -De hongerspelen serie is al een aantal keer genoemd maar idd erg leuk.

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Karin Slaughter is erg goed! Boeken van Lars Kepler en Jo Nesbo zijn ook aanraders!

16. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

Aug 12, 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    De Zeven wateren serie van Juliet Marrilier
    Boudica serie van Manda Scot
    Witte Merrie / Hert van de Dageraad / Stenen Beer, van Jules Watson
    De nevelen van Avalon van Marion Zimmer Bradley