Nogmaals die van de action sowieso is een serum goed tegen pluizend haar want dat maakt het haar niet vettig. Van de action werkt prima, mijn haar pluist nog veel meer als die van jou. Ik had ook altijd een dure maar sinds ik deze heb blijf ik bij deze.
Heb zelf krullen, maar alleen als ik er moeite voor doe, anders pluizend en halve slag erin. Wat je denk ik moet doen is....korter knippen met laagjes erin. Nu is je haar te lang om 'goed' te krullen en helaas niet meer stijl. Dan mouse van Andrelon voor krullen, wax erin en krullenceme van Andrelon. Dan droog föhnen met diffuser en op knot. Haarlak erover, nachtje slapen en knot losmaken.....voilà prachtig haar
Om verwarring te voorkomen: Mijn haar is nu bij lange na niet meer zo lang als het was op de foto op pagina 1. Die foto is van de tijd dat mijn haar nog wél deed wat ik wilde en ik er blij mee was. De langste laag komt tot net over mijn schouders en dan zitten er verder nog verschillende lagen in. En eerlijk...ik ben ook gewoon lui en ik heb geen tijd voor allemaal haargeneuzel in de ochtend. Het moet gewoon goed zitten als ik het borstel, like in the old days. Is dat nou teveel gevraagd?!
ik ben ambasadeur van kerastase, en ik denk dat de lijn Oleo Relax ideaal is voor jou. dit is wel een wat prijziger product maar werkt top en erg intensief. je hebt een shampoo, masker-creme en eventueel olie maar die is te vet voor jou gok ik deze shampoo en masker zorgen voor ervoor dat het weerbarstige haar ontspant en er zit een anti frizz werking in en dat is nog wel het belangrijkste denk ik voor jou! die zorgt ervoor dat als het haar een beetje vochtig word niet meteen weer gaat pluizen! ik zou zeggen kijken even of er een kerastase kapper in de buurt zit )ik zit in noord/Brabant en vraag naar een proefmonstertje kun je het even proberen voordat je weer een kast vol met dure spullen hebt staan
ik zweer bij dit spul, hoef je niet uit te spoelen. Ik doe het op ´handdoekdroog haar´. Elke dag na het wassen dus. Als ik het niet gebruik word ik een pluizig schaap...
Nou, dank voor alle tips so far! Ik ga morgen maar eens even kijken bij de Etos ofzo. Meer tips zijn welkom!
Ik heb gemerkt dat ik mijn haar niet meer moet borstelen Ik geloof dat ik dat hier heb gelezen ergens. Ik was mijn haar met de Andrélon olie-care-dinges lijn, shampoo en crèmespoeling (2x per week). Om vervolgens die 2e keer er een afsluitend haarmasker van (ik geloof) Nivea in te doen. Vervolgens borstel ik mijn haar door terwijl het nog nat is en vlecht ik het in. Voor die ene dag zit het dan 'wel oké', ook al heb ik dan wel wat pluis. Wanneer het droog is smeer ik er antipluis-serum in (van elk willekeurig merk dat ik te pakken kan krijgen) en wanneer ik de deur uit ga dan gooi in er Andrélon antipluis mousse in en borstel ik gewoon mijn haar niet. De dag erop staat het onwijs leuk en ben ik er stiekem trots op.Op dag 3 zit het wat wilder en ziet het er leuk uit. Dan gooi ik er weer een beetje antipluis mousse in, wederom niet borstelen en wat krulmousse en dan ziet mijn haar eruit als: not bad, kind of nice. Dag 4 zit mijn haar als een warboel en heb ik een offday. Dan ga ik maar weer douchen, zie stap 1 Ik weet niet precies wat hetgeen is dat helpt; maar iets uit dat rijtje werkt of alles uit dat rijtje werkten ik vind het verder prima. I don't care, zolang dat gepluis maar weg is, want ik vind dat verschrikkelijk. Ik zit overigens momenteel weer op dag 1; pluisje begins.
Ik gebruik van John Frieda ook Frizz Ease, maar dan niet alleen de shampoo en conditioner, maar ook het serum (gelijk na het wassen) en als het droog is eventueel nog de 'secret agent'. Dat bevalt goed.
Pure arganolie. Dus niet van de etos enz nee echte pure. Kost wel wat en het ruikt een beetje naar sesamolie maar het is superspul
Ik heb ergens een tip gelezen tegen pluizig haar om dan haarlak op je haarborstel te sprayen en dan je haar te kammen. Alleen geen idee of het werkt.
Ten eerste moet je je haar ALLEEN kammen wanneer het nat is, haar met slag en/of krullen gaan zowiezo al erg pluizen wanneer je ze in droog haar kamt! Ik heb al heeeel veel serums ed geprobeerd,en...die van de action zweer ik bij,ten eerste ruikt hij al super lekker, Ik doe hem na het wassen in nat haar,dan laat ik mijn haaropdrogen,wanneer het nog iets vochtig is nog een keer iets serum erin, en voilà je hebt een mooie bos krullen! SUc 6
Ik kam mijn haar eigenlijk nooit. En als ik het kam, dan als ik er een haarmasker in heb. Ik was het nu gewoon met Gliss Kur, voor droog en beschadigd haar. Daar gaat mijn haar ook niet te erg van krullen. 2 a 3 keer per week van datzelfde merk een haarmasker. Na het douchen gebruik ik de Mythic oil van L'oreal. Na de zomervakantie met veel zon en veel in het water te hebben gelegen, was mijn haar er niet zo best aan toe. Daarom nu veel haarmaskers en veel verzorging. Voorheen Kerastase, erg fijn spul maar ik vond het gewoon te duur worden. Nu hetzelfde resultaat met een goedkopere shampoo. Biosilk was hier helemaal een ramp, daar reageerde mijn haar heel naar op helaas.
Heb je Marokkaanse vrienden/kennissen/familie? Zoja en zij zijn heel 'toevallig' op vakantie in Marokko vraag hen om pure arganolie. Werkt als een tierelier. En dan niet de arganolielijn van Andrelon. Maar de pure versie. Ze verkopen in Nederland ook wel bij (weinig) webshops vaak arganolie/beautyproducten met arganolie erin verwerkt..
Waarom niet die van Andrélon??? Daar heb ik in de kruidvat-uitverkoop 3 à 4 flessen van gekocht (crèmespoeling en shampoo).
gewoon een beetje brillcream in je haar kneden. enig nadeel is wel dat het snel vet wordt en je weer je haar moet wassen.
Ik gebruik het zelf ook, daar niet van. Is een lekkere lijn van Andrelon. Maar ik geloof niet dat het pure arganolie is wat erin zit verwerkt, en het heeft never dezelfde resultaten als pure arganolie, zeker niet op lange termijn.
Mijn stijle haar pluist al een aantal jaar heel erg. Ik heb alles geprobeerd, alle serums, shampoo's, conditioners en ook de dure kerastase producten, maar niets helpt... Mijn tip: je haar niet meer los dragen Sorry, geen leuke tip, maar dit is het enige wat bij mij echt werkt. Een knot of vlecht en haarlak erop sprayen. Los haar ziet er bij mij echt niet uit helaas.