Mijn vader had het ook, na veel gezaag van mijn moeder heeft ie zich laten opereren. Bij hem werd het lelletje in zijn gehemelte verwijderd. Blijkbaar zakte dit naar beneden wanneer hij sliep en dat veroorzaakte het gesnurk. Andere middeltjes hebben bij hem nooit geholpen, dit wel...
Hier ook hoor! We liggen sinds 3 weken weer naast elkaar, en dat terwijl we over het jaar apart gelegen hebben. Sinds zijn neuspoliepen verwijderd zijn snurkte hij opeens, daarvoor echt nooit. Heel gek want normaal gesproken is het juist andersom. Hij heeft nu een snurkbeugel, gekocht voor 40 euro geloof ik, je kunt die zelf passend maken. Het zorgt ervoor dat je tong niet terug zakt wat het trillend geluid veroorzaakt. Nou ik zeg je, het werkt hier super! Je relatie lijdt eronder als je apart slaapt, ik weet er alles van. Maar in jou situatie zeker eerst naar de huisarts gaan. Mijn man heeft ook een slaaponderzoek gehad bij de kno arts, maar hier kwam niks uit. Maar hij bleef snurken, dus zijn we zelf gaan uitproberen. Tja en dit werkt voor ons! Gelukkig! Xx
Haha mooie titel! Het enige dat ik van snurken weet is dat ik als ik op mijn rug lig ook snurk (word er zelf wakker van) maar niet als ik op mijn zij lig.
Ja, die snurkbeugel heeft hij ook gehad, 40 euro via internet. Nou, dat helpt ook niet. Halverwege de nacht was ie hem kwijt, haha! We hebben ook zo'n spray gehad voor in de keel, ook niks.
Wat erg..... naast het feit dat het behoorlijk ongezond is want het gaat vaak gepaard met apneu is het ook gewoon vervelend voor je nachtrust. Ik zou inderdaad ook apart slapen tot je man zich laat onderzoeken. Ze kunnen een slaaponderzoek doen om te kijken waar het aan ligt. Een operatie is een optie maar ook inderdaad een spray of zo'n clip om je neusgaten te spreiden.
Op maat gemaakte oordoppen, en je man een nacht in het ziekenhuis laten slapen. Mijn man krijgt binnenkort een zuurstofmasker, heerlijk rustig
een ex van mij snurkte ook veel, op een of andere manier had ik er weinig tot nooit last van... 2 weken niet kunnen slapen omdat zijn vrienden het me hadden verteld, daarna mezelf wijs gemaakt dat het niet zo was /hallo nachtrust/ helaas is hij daardoor dus 5 jaar later pas achter gekomen dat hij slaapapneu heeft... geen idee of hij nog last van snurken heeft, moet ik maar es een keer navragen
Nou....volgens mij wil hij wel de huisarts bellen. Ben benieuwd, want ik heb het best wel vaak gezegd. Heb nu het woordje apneu laten vallen en hij is natuurlijk meteen gaan googlen. Nu ziet ie misschien in dat het best wel ernstig kan zijn.
Een vriend van ons snurkte heel erg, op zijn zij, op zijn rug en ook nogal onregelmatig qua decibel. Hij blijkt een ernstige vorm van slaapapneu te hebben. Slaapt nu met een CPAP en zijn vrouw wordt sindsdien wakker zonder hoofdpijn. Kortom, huwelijk gered. Wat ik ervan weet is dat snurken in het algemeen serieus wordt onderzocht.
Krijg net een sms, dat hij de huisarts heeft gebeld: Vrijdag 8.30 kan ik terecht. De assistente vroeg of ik kon aangeven waarover het ging, toen heb ik gezegd: mijn vrouw vindt dat ik teveel lawaai maak 's nachts Haha, de etter!
Lees nu idd veel mensen die toch naar de huisarts zijn gestapt....maar niemand heeft verder echt een tip he.
Nee, mijn tip zou ook zijn: naar de huisarts.. Mijn vader zaagde snachts ook hele bostebieden om en niets hielp. Hij is er uiteindelijk mee naar de huisarts geweest die hem doorgestuurd heeft naar de KNO arts. Hij bleek een erge vorm van slaapapneu te hebben, hij stopte erg vaak met ademen. Mijn moeder schrok daar zelf altijd wakker van en porde hem dan aan. Hij slaapt nu met een neuskapje op en moet geopereerd worden.