De tip tegen vreselijk droge handen?

Discussie in 'De lounge' gestart door liefkleintje, 13 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    Ik heb weleens gehoord van mijn manicure dat smeren met vaseline juist slecht is. Ze vertelde dat je huid hierdoor een soort van vaseline verslaving kan krijgen en steeds vaker vaseline nodig heeft. Hierdoor zouden andere handcremes zonder vaseline niet meer helpen tegen droge handen en kloofjes.
    Ik weet natuurlijk niet in hoeverre dit ook zo is, het het natuurlijk maar gehoord maar wellicht iets om uit te zoeken of te proberen.

2. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Hier had ik hetzelfde probleem, ben er achter gekomen dat als ik mijn handen was met Dettol zeep de lavendel ook antibacterieel , het een stuk beter gaat. En ik was mijn handen ook vaak ( boerderij) .
    Als het echt erg is met de kloven smeer ik mijn handenin met honingzalf, de Vetramil voor huisdieren, prima spul.

De palmolive vloeibare zeep was helemaal funest voor mijn handen, gort droog en kloven tot bloedens toe.

3. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

Dat dus. Ik smeer het zelfs op mij voeten als ik erge eelt heb. 3 dagen smeren en het is weg.

4. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Swaab, perfect vind ik t. Ik heb er ook elk jaar last van, al m'n hele leven. Sinds een paar jaar gebruik ik dit en er schiet wel eens een kloofje tussendoor maar het komt niet meer in de buurt van hoe het was.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,6 KB
      Weergaven:
      1
  5. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Hier ook eczeem tussen de vingers en superdroge handen.

Overdag smeer ik met Vaseline roze tube, trekt snel in en is niet vet.

's Avonds met hydrocortisoncrème (recept) of lanette.

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik gebruik de voetenzak van kruidvat ( in het ronde potje )
    Ja voetenzalf ;) eens gebruikt toen de handcreme op was , werkt super! Ik had ook altijd kloofjes tussen mijn vingers. Nu helemaal niet meer. Smeer nu 2x per dag

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik zou je cetomacrogol adviseren. Doe ik ook als ze heel droog zijn.
    Nu kan ik af met de handcreme van rituals en paar keer per dag nagelriemolie.

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik gebruik nu thuis altijd Rituals en voor de nacht dus pure vaseline.
    Maar zal maandag eens bij de apotheek dat andere gaan halen. Kijken wat dat doet....
    En ik denk dat van Dr. Swaab voor erbij :)

Verschonen met handschoenen vind ik heel onhandig ;) We hebben helaas niet van die fijne strakke handschoenen maar van die vreselijk onhandige, grote handschoenen. (die zijn veel goedkoper...)

Bedankt voor alle tips!!!

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb er ook zo'n last van. Met name mijn handpalmen.
    Van de dermatoloog heb ik vaseline met wolvet om het in te smeren en een stevige hormoonzalf op vaseline basis. Helaas werkt het niet goed genoeg.
    Olie kan ik helemaal niet tegen in mn handen.
    Ik vind het vreselijk, kan mijn ringen niet dragen en mn handen vervellen en scheuren.

10. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Biologische cocos olie!!! Echt superspul. Ook voor droge lippen . Even laten smwlten en regelmatig smeren. Gewoon bij de jumbo of AH te verkrijgen.

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het moet iets zijn waar GEEN crème is.
    In crème zit water en water droogt de huid uit.
    Hier zweer ik bij cetomacrogolzalf.
    Wel vet maar niet te vet zodat je nog wel iets aan kunt pakken.
    En inderdaad voor de nacht katoenen (verband)handschoenen en lekker dik insmeren!

12. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ik lees even mee. Hier ook veel last van droge handen en pijnlijke kloofjes.

13. Dappertje Dik

Dit is ECHT onzin.

Een vette crème droogt de huid helemaal niet uit.

14. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik zou voor 's avonds cetamacrogol gebruiken voor het slapen gaan en overdag Nivea Repair en Care. Ik heb ook echt hele droge handen omdat ik nooit handschoenen gebruik terwijl ik schoonmaak dus alles aan mijn handen krijg. Samen met de winter niet een goede combi maar nivea maakt veel goed. En voelt niet naar of vettig.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Idd vaseline Cetomacrogol van de apotheek.

Overdag gebruik ik Vaseline intensive rescue erbij. Is voor het lichaam maar ook een prettige handcreme.

16. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Misschien 's nachts insmeren met sudocreme of bepanthen.

17. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Dat is geen onzin dat heb ik geleerd van mijn dermatoloog en ik ben al jaren lid van de VMCE...

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier staat het ook.....

20. Dappertje Dik

#40 Dappertje Dik, 13 feb 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 feb 2015
    Mijn dermatoloog beweert iets heel anders hoor. Een crème 'onttrekt' geen vocht aan de huid, dat is echt onzin. Dan zou een dagcrème ook niet werken. Centrale verwarming en gure wind zorgen voor schrale handen.

O/w crème (hydrofiele crème) is een emulsie waarbij het water de buitenste fase vormt en een kleine hoeveelheid vet in de binnenste fase is opgenomen. Dergelijke crèmes zijn cosmetisch erg aantrekkelijk omdat ze een nauwelijks zichtbare laag achterlaten en met water afwasbaar zijn. Voorbeelden zijn Lanettecrème FNA, Vaste Lanettecrème FNA (bedoeld om geneesmiddelen in te verwerken die Lanettecrème FNA te dun zouden maken), Cetomacrogolcrème FNA en de vettiger varianten (ook wel vette crème genoemd) Vaselinelanettecrème FNA en Vaseline-cetomacrogolcrème FNA. De twee laatst genoemde crèmes bevatten het conserveermiddel propyleenglycol, dat een geringe irritatie kan geven. Bovendien kan door de aanwezigheid van propyleenglycol de penetratie van opgeloste geneesmiddelen in de huid worden verhoogd. In bases met cetomacrogol kan niet ieder middel worden verwerkt. Fenolische stoffen (bv. salicylzuur en koolteer oplossing) vormen complexen met cetomacrogol; er ontstaat dan een schifting van de crème.
    W/o crème (hydrofobe crème) is een emulsie waarbij het water fijn is verdeeld in het vet (de buitenste fase). Deze crèmes worden vaak zalven genoemd vanwege de overeenkomst in eigenschappen met vette zalven. De huid voelt na aanbrengen vet aan. Voorbeelden zijn Waterhoudende zalf FNA en Koelzalf FNA (unguentum leniens). Omdat koelzalf geen conserveermiddel, wolvet en wolvetalcoholen bevat, is deze basis vooral geschikt voor overgevoelige patiënten.

Deel Deze Pagina