voor de boekhouders/accountants onder ons

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Meiden ,

Ik hoef niet te horen dat het fout kan gaan , dat hij me in de schulden kan brengen etc. Hier heb ik het uitvoerig over gehad.

Het verhaal zit zo ,
    Mijn vriend had een eigen bedrijf (10 jaar lang) zijn ex heeft nooit gewerkt en hij onderhield zijn ex en kind. Dit ging altijd goed.
    Tot zijn moeder , kind overleed en zijn relatie overging in 1 jaar. Toen heeft die er een jaar met de pet naar gegooid. Weinig werken , niks betalen etc. Hij kreeg schulden. Toen leerde ik hem kennen , ik maakte zijn factures en hij verdiende minimaal 4000 euro per maand. Alleen hij had schulden op gebouwd en dit ging niet meer en zijn bedrijf is faillet gegaan. Mede door dat jaar dat die niet gewerkt had ( we hadden wel al heel veel afbetaald) en omdat zijn grootste aanemer niet meer betaalde. Vreselijk was dit.

Nu werkt hij bij zijn maatje in dienst waarmee die al 5 jaar werkt. Mijn vriend heeft hem alles geleerd. Maar deze jongen heeft eigenlijk een ander beroep waar hij meer geld mee kan verdienen ( zonder mijn vriend kan hij niet ) . Hij zit in het vlees alleen dan moet hij snachts werken en hij had toen een klein kind en toen is hij er mee gestopt. Toen is heeft die zich verhuurt aan mijn vriend zeg maar en met hem gaan werken.

Nu wil hij dus terug het vlees in maar dat houdt in dat mijn vriend zijn baan kwijt is , hij zit bij hem in loondienst.
    Nu wil zijn aanemer mijn vriend heel graag houden want ze hebben werk tot 2015 minimaal. Mijn vriend begeleid de andere zpp'ers ook en mijn vriend maakt de moeilijkere vloeren en mozaiek etc. Hij is tegelzetter.
    Ze willen hem graag in dienst nemen of hij moet zelf naar hun facturen dus weer zpp'er worden.

In dienst gaan is geen optie want dan moeten we verhuizen en zijn dochter woont hier en hij wil geen 2,5 uur rijden 4 x per week begrijpelijk. Ook zitten hier nog meer haken en ogen aan.

Maar een bedrijf beginnen kan hij ook niet ( nog niet). Hij zit nog onder een bewindvoerder .
    Nu heb ik al het een en ander gelezen maar wat als ik nou een eenmanszaak begin ? en hem in Dienst neem ? en hem dus gewoon salaris betaal ?

Voordeel is dat ik niet meer hoef te werken ( dat wil hij ook graag maar door de bewindvoerder moet ik gewoon 24 uur werken om goed rond te komen). Zo kan ik thuis blijven en voor zijn dochter zorgen die hier veel is , en straks voor ons eigen kindje. Bespaar je ook kdv etc.

Nadeel is dat zodra hij niet kan werken , wij geen inkomsten hebben en ik hem wel moet doorbetalen en ook alle bijkomende zaken etc.

Maar kan dit wel ? en even van het minimale 4000 euro per maand , wat zou ik +/- overhouden na zijn salaris ( hij gaat minimun verdienen van 1719 bruto voor de bewindvoerder is dit genoeg zeg maar) Is dit wel haalbaar of schieten we hier niks mee op.
    Hij zal gemiddeld 1450 euro per week binnen halen alleen ik ga even van het minimale uit van 1000.

De jongen waar die nu voor werkt zegt namelijk dat als hij 1000 euro per week voor hem verdient dat hij goed zit en aan hem verdient.

Uiteindelijk wil hij dan het bedrijf gewoon van mijn overnemen of zelf iets opstarten.

Wie o wie heeft hier verstand van.

Deel Deze Pagina