Hallo, Wie weet een goed/leuk boekje als voorbereiding op een broertje/zusje voor een kind van 19 maanden tot 24 maanden? Ik las toevallig in OMagazine van het consultatiebureau over 'biba baby boek' van Marjolein Mattaar. Is dat wat? Ik zoek dus een niet te moeilijk boekje. Groetjes, Hanna
Het boek wat je noemt ken ik niet, maar misschien zijn de onderstaande wel wat? Kleine pluis van Dick Bruna. Heel lief boekje, hebben wij gehad toen de tweede eraan kwam. En de oudste was al gek op nijntje op dat moment. dat is deze: bol.com | Kleine pluis, Dick Bruna | Nederlandse boeken En misschien het boek van Kaatje. Die hebben wij niet, maar wel een andere van die serie over verhuizen en dat vond ik ook een heel leuk makkelijk boek zie bol.com | Kaatje en mama's buik, Liesbet Slegers | Nederlandse boeken Gefeliciteerd met de zwangerschap trouwens nog!
weet niet of je lid bent van de bieb want daar heb je thema koffers met verschillende boekjes over een bepaald thema bijvoorbeeld het krijgen van een broertje/zusje.
wij hebben bobbi word grote broer gekocht, een leuk en duidelijk en niet al te lang voorleesboekje voor een paar euro
Die van Bobbi is inderdaad leuk! En verder hebben we het boekje van Liselotje krijgt een zusje (maar dat is wel een echt meidenboek). Bij de bibliotheek hebben ze heel veel verschillende boekjes erover.
hier is anne enorm fan van "kleine pluis" waarin nijntje een klein broertje/zusje krijgt (en hier geen baby op komst) en volgens mij is er in de "kleine huppel"-serie ook een boekje over broertje/zusje kijken en de kleine huppelboeken die wij hebben zijn echt superleuk
Hier was deze een groot succes: bol.com | Zoekresultaten: zaza's baby broertje | Boeken Meeste boeken gaan maar tot de geboorte, dit boek ook over erna. Wijze les voor de kleintjes: Zaza moet soms even wachten omdat de baby moet drinken of een schone luier nodig heeft, daarna hebben papa en mama weer tijd voor Zaza!