wat voor leesboekje als voorbereiding op broertje/zusje voor kind van 19 mnd?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wie weet een goed/leuk boekje als voorbereiding op een broertje/zusje voor een kind van 19 maanden tot 24 maanden?

Ik las toevallig in OMagazine van het consultatiebureau over 'biba baby boek' van Marjolein Mattaar. Is dat wat?

Ik zoek dus een niet te moeilijk boekje.

Groetjes,
    Hanna

2. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Het boek wat je noemt ken ik niet, maar misschien zijn de onderstaande wel wat?

Kleine pluis van Dick Bruna.
    Heel lief boekje, hebben wij gehad toen de tweede eraan kwam. En de oudste was al gek op nijntje op dat moment. dat is deze: bol.com | Kleine pluis, Dick Bruna | Nederlandse boeken

En misschien het boek van Kaatje. Die hebben wij niet, maar wel een andere van die serie over verhuizen en dat vond ik ook een heel leuk makkelijk boek zie bol.com | Kaatje en mama's buik, Liesbet Slegers | Nederlandse boeken

Gefeliciteerd met de zwangerschap trouwens nog!

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    weet niet of je lid bent van de bieb want daar heb je thema koffers met verschillende boekjes over een bepaald thema bijvoorbeeld het krijgen van een broertje/zusje.

4. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    wij hebben

bobbi word grote broer

gekocht, een leuk en duidelijk en niet al te lang voorleesboekje voor een paar euro

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Die van Bobbi is inderdaad leuk! En verder hebben we het boekje van Liselotje krijgt een zusje (maar dat is wel een echt meidenboek). Bij de bibliotheek hebben ze heel veel verschillende boekjes erover.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hier is anne enorm fan van "kleine pluis" waarin nijntje een klein broertje/zusje krijgt :)
    (en hier geen baby op komst)
    en volgens mij is er in de "kleine huppel"-serie ook een boekje over broertje/zusje kijken
    en de kleine huppelboeken die wij hebben zijn echt superleuk :)

7. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Hier was deze een groot succes:
    bol.com | Zoekresultaten: zaza's baby broertje | Boeken

Meeste boeken gaan maar tot de geboorte, dit boek ook over erna. Wijze les voor de kleintjes: Zaza moet soms even wachten omdat de baby moet drinken of een schone luier nodig heeft, daarna hebben papa en mama weer tijd voor Zaza!

Deel Deze Pagina