DE tip voor mijn vreselijk lastige haar

Discussie in 'De lounge' gestart door cocko, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ah je bent al goed bezig! :D

Ik zou investeren in een goede shampoo enzo, denk aan kerastase, Redken ofzo.
    Wel duur, maar echt beter voor je haar.
    Andrelon wast inderdaad goed, maar zit echt boordevol siliconen, die heel slecht zijn voor je haar. Het is een hele weg te bewandelen om het geschikte product te vinden.

Biosilk is ook te krijgen bij veel filialen van Douglas en enkele filialen van ICI Paris. Ik koop het zelf bij Douglas of bij een winkel dat kappersproducten verkoopt hier in de stad. Heel goed spul! Mijn haar is zo droog enzo en met biosilk lijkt het nog ergens op en voelt het erg fijn aan!

2. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Bedankt allemaal, ik ga gewoon eens wat kopen wat jullie als advies hebben gegeven en kijken wat er goed gaat werken.. baal er best van dat ik het niet gewoon eens een keertje los kan dragen zonder dat het direct alle kanten op staat en in de knoop gaat ;)

3. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Zeker Biosilk gebruiken, echt top spul! Wel een "investering" maar je hoeft het ook maar een heel klein beetje te gebruiken !

4. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

haha, dat is ook irritant. Succes!!:D

5. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik zou ook biosilk aanraden. Je kunt het ook online bestellen trouwens. Je hebt er naast serum ook shampoo, conditioner en allerlei andere dingen van. Je kunt ook een minipakketje kopen om het uit te proberen, misschien is zoiets iets voor je: Biosilk Voordeelsets - Haarshop.nl

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zweer bij Kokosolie. Voor heel veel dingen trouwens. :D Maar 1 x per week n maskertje, half uurtje voor t douchen erin doen (ermee slapen kan ook) en je haar wassen zoals je gewend bent. (met een goede shampoo)
    Mijn haar heeft meer volume en klit minder snel sinds ik dit doe.

Bedoel dan echt een pot biologisch kokosolie (kokosvet) waar je ook mee kunt bakken.;)
    Dus niet n flesje olie dat naar kokos ruikt ofzo.:)

7. dkh

dkh Actief lid

18 nov 2010
    479
    0
    16
    Super spul die gebruikte ik vroeger toen ik erg lang haar had (onder mijn kont)
    En had toen ook erg last van klitten. En met dit spul kon ik mijn haar soepel borstellen en het glanste

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier heb ik ook goede ervaringen mee (kruidvat heeft ook een eigen merk variant maar die ruikt heel zoet, bah, deze van gliss ruikt wel heel lekker)

9. xLiesbeth

xLiesbeth Lid

17 jan 2013
    33
    0
    0
    Heerenveen
    Wat doe je zoal met je haar? Borstel je het nat, föhn je het, gebruik je een stijl/krultang en ros je met een handdoek door je haar? Verf of bleek je het ook?

Ik ben zelf erg groot fan van de Schwarzkopf Professional Bona Cure-lijn. Ik heb zelf Rescue Repair, omdat ik erg vaak mijn haar bleek en verf. Daardoor word mijn haar droog, en dan gaat het gemakkelijk klitten. Ach.. Je moet wat over hebben voor felrood haar!

Als je gewoon droog haar hebt, werken olie-kuurtjes vaak goed. Kijk voor producten (gliss kur, syoss of iets dergelijks) met olieen. Die werken vaak erg goed voor droog haar.
    Als je je haar verhit of chemisch behandeld, kun je beter iets met specifieke repair-functies zoeken. Olie-kuurtjes kunnen ook helpen, maar dat is per haar een beetje verschillend.

Wel is het belangrijk om (op zijn minst) een shampoo, conditioner én haarmasker van dezelfde lijn te gebruiken.
    Als je iets wilt wat goed werkt, kun je wel verwachten dat het wat gaat kosten. Goedkopere merken werken vaak niet goed voor de 'echte' problemen. Ookal ben ik altijd wel redelijk tevreden geweest over de Andrélon Perfecte Puntjes pompje. Altijd fijn om in je tas te hebben om je haar lekker snel glad en redelijk doorkambaar te maken voor een lage prijs :)

Deel Deze Pagina