Vreselijke foto haha (het is eigenlijk een heel knap mannetje ) maar wat denken jullie, baby acne of toch uitslag? Ik twijfel of mn zoontje misschien een koemelkallergie kan hebben, start zelf vandaag met dieet maar was hier alvast benieuwd naar. Hoor graag jullie ideeën!
Lijkt op babyacne maar dat is los gezegd zonder enige andere symptomen/klachten te weten. Als er verder niks is op de standaard buikkrampjes na (tja wat is standaard denk je dan, dat is per kind verschillend) dan verdwijnt dit met een paar weken. Vooral niet aan zitten met je vingers oid dat kan littekens veroorzaken. Is t koemelk gerelateerd en je gaat zelf naar km vrij dan zul je in verloop van tijd verbetering zien maar t funeste is dat dat net zo goed tijd kost (t moet uit je bv gaan en uit huid van je kleine) dus je weet dan eigenlijk niet goed of t de koemelk was of gewoon babyacne. Enige hoe je dat tzt dan weer kan uitvogelen is toch weer km te gaan gebruiken en kijken of t terugkomt en hoe later je dat weer doet, hoe groter de kans dat er wel een koemelkallergie komt. Lekkere spagaat dus.
Dankjulliewel! Lijkt toch op baby acne dus. Hij heeft veel last van (verborgen) reflux, borrelende longetjes na het drinken en diaree. Nu 6 weken oud. Ik ga gewoon het dieet volgen, baat het niet dan schaad het niet!
Had je de (verborgen) reflux leefregels die @Averlhach in dr blog heeft gezet torvallig al gevonden? Reflux is best naar, maar je kan door die leefregels echt al super veel winnen. Borrelende longetjes ken ik niet, maar ik denk dat je boeren bedoeld? Diarree is wel een dingetje wat ik heb gelezen van koemelkallergie maar in het begin is het allemaal blubber in t hele kleurenpakket dus dat is moeilijk inschatten digitaal. Is t water met vlokken of heb je nog wel echt substantie?
Hoi vero0504, dankjewel voor je reactie! Ik ga kijken naar die blog maar volgens mij doen we alles wat mogelijk is; bed omhoog, overdag dragen in de draagzak, rechtop voeden en hij krijgt ranitidine. Met borrelende longetjes bedoel ik precies dat.. een borrelende geluid op zn ademhaling komend vanuit zn keel/ longen. Je voelt het ook op zn rug. Diaree is idd lastig te zeggen, wel heeft hij elke verschoning een volle luier (zonder uitzondering) oftewel, minimaal elke 3 uur, en laat hij veel scheetjes.. Ik ga morgen toch een afspraak maken bij de huisarts om in ieder geval even zn longen te laten luisteren en haar het idee van koemelkallergie voor te leggen.
De link staat in haar handtekening. Even zoeken op @Averlhach . Denk er aan dat je zeker een half uur / 45 minuten laat boeren. Recht op tegen je aan en dan met je hand omhoog wrijven, niet kloppen. Verschoonmatje schuin en rollendverschonen. T is een crime om t je eigen te maken en die boersessies moet je maar zien als toegewijde knuffelmomentjes, het maakt elke fles/voeding een baan apart bijna maar gek genoeg, ik mis ze (niet vanwege de reflux hoor die kan me gestolen worden). Voor borstvoeding icm reflux waren er verschillende facebookgroepen maar ook een goede lactatiedeskundige kan je daar nog tips voor geven. Borrel onder dr longen/keel lijkt me inderdaad wat voor de huisarts. En leg daar koemelkallergie gerust voor wellicht dat daar in elk geval naar gekeken kan worden.
Ik zal even reageren, is makkelijker Bij fv is rechtop voeden heel belangrijk. Echter bij bv kan het zo zijn dag de toeschietreflex te heftig is voor je kindje. Juist dan kan het zinvol zijn als je buik op buik ligt, waarbij jij (uiteraard) op je rug ligt. Dan moet je kindje tegen de zwaartekracht in drinken. Diarree kan absoluut een uiting zijn van koemelkallergie.
Ziet eruit als babyacne. Als het erg droog is kun je eventueel koelzalf er op smeren. Ik start bij me zoontje nu met la roche posay lipikaur baume wegens eczeem. Schijnt erg goed te werken. Maar dit kun je ook voor een droog huidje gebruiken. Is in de apotheek of online te koop.