DE tips tegen misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door WannabeMama, 5 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Ik weet niet of er al een topic over is. Maar dacht dat we hier misschien tips kunnen verzamelen tegen misselijkheid.

Hier helpen zoute chips heel goed, maar vind het ook zoiets om daar de dag mee te beginnen :(

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik at s'morgens beschuit, biscuitjes of crackers. Wel pas na 16 weken. Ik was de eerste weken extreem ziek en hield toen niets binnen.

3. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hoi,

Ik ben vanaf week 8 extreem misselijk en houd weinig binnen...zit ook al 5 weken in de Ziektewet, ben echt geen cent waard! Ben nu 13 weken en hoop dat het snel voorbij zal gaan....bij mij helpt niet echt iets, tabletten van de huisarts niet, gembercapsules niet, iets speciaals eten niet....heb ook geen eetlust dus het is erg moeilijk om iets te vinden wat ik wil eten. Probeer de hele dag door kleine beetjes licht verteerbaar voedsel te eten en slik multivitamines zodat mijn kleintje niets tekort komt.

Sterkte allemaal en geniet van jullie zwangerschap!

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Cola helpt hier een beetje.

Sterkte dames!

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    * Biscuitjes, crackers of beschuit
    * Vanille Vla
    * Spa Citroen met gember (ginger)
    * Ontbijtkoek
    * Danoontje
    * Optimel framboos

En voor de rest alles waar je zin in hebt.. IK ben ook extreem misselijk geweest.. En als ik bij wijze van zin had in een frietje speciaal dan ging ik die halen, was allang blij dat ik iets binnen kon houden...

6. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Kleine beetjes eten en pepermunt!

7. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Frisse smaken, bijv. yoghurt banaan/sinaasappel (zonder stukjes, want anders....) en Napoleon ballen met citroensmaak.

8. Ik at de hele dag kauwgom.. dan viel het nog wel mee!

9. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    cola!! ja ik wet t superslecht maar dronk er echt liters van weg!!

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bij mij hielp Spa rood/citron, crackertjes met kaas en -- zo fout -- Pringles :D

Verder slappe thee, beschuitjes...

Het ging bij mij na week 16 zo'n beetje over.

11. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik denk dat DE tip er niet is, die is voor iedereen verschillend. Dus zelf iets uitproberen en dat valt dan ook nog niet mee.

12. WannabeMama

WannabeMama Actief lid

22 mei 2007
    422
    0
    0
    Denk ook niet dat bij iedereen hetzelfde helpt. Zeker als je echt niks kan binnenhouden. Maar sommige tips helpen zeker. Zoals spa met gember, die was ik vergeten. Morgen meteen halen!

Het is goed een beetje een overzicht te hebben en als ik probeer graag dingen uit om te kijken of het heplt! Dank voor de tips!

Vorige zwangerschap at ik trouwens altijd iets kleins voor het opstaan. Dacht dat probeer ik vandaag ook maar weer, maar dat kwam er meteen weer uit, geen zwangerschap is hetzelfde blijkt maar weer!

13. Fleur81

Fleur81 Actief lid

2 mei 2009
    281
    0
    0
    Parttime aan het werk en fulltime thuis ;)
    Zuid-Holland
    Ik weet niet of het al is genoemd, maar ik kreeg van mijn verloskundige de tip om op een stukje limoen te sabbelen.

Heb het nog niet geprobeerd, maar ga er morgen een halen.
    Zou al fijn zijn als het maar een beetje helpt...

Liefs :)
    Fleur

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hmpf, bij mij hielp er maar 1 ding: iets eten. En dan geen zoete dingen ofzo, maar gewoon een stukje brood of iets anders met niet te sterke smaak. Zodra ik honger kreeg, werd ik onwijs misselijk!

15. verlevend he, om zo misselijk te zijn.
    ik heb uiteindelijk van mijn gyn zetpillen gekregen tegen de misselijkheid, en op die dingen na hielp werkelijk niks. zelfs water was al te heftig.
    Zo stil mogelijk blijven liggen en niet bewegen helpt ook wel. misschien een paar seizoenen van je favoriete serie kijken?:D

Deel Deze Pagina