hbo oppakken of niet?

Discussion in 'De lounge' started by lillyenco, Dec 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Hey meiden,

ik ben een aantal jaar geleden gestopt met het Hbo omdat het niet lekker ging...
    Nu worden wij in april geinsemineerd en worden we volgend jaar ergens zwanger ( wanneer het lukt is afwachten!)

Ik ben nu al een tijdje aan het werk maar vind er geen bal aan. Wel bezig met eigen bedrijf als nagelstyliste, maar is te onzeker om hiermee helemaal voor mezelf te gaan werken straks!

wat zouden jullie doen? wachten tot het zover is en dan later hbo oppakken?

2. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Hoeveel jaar HBO moet je nog?
    Ik zou er zelf niet aan moeten denken om nu tijdens mijn zwangerschap een studie te doen nog... maar toen ik HBO deed was er ook een meisje zwanger bij mij in de klas (in het 3e jaar).... met veel inzet van haar kant en wat flexibiliteit van klasgenootjes en docenten is zij keurig binnen de 4 jaar afgestudeerd....! Dus waar een wil is.... Voor de toekomst heb je dan wel mooi een HBO diploma! :)

3. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    ja ik weet het even niet.

Ik vind het werk wat ik nu doe zo geestdodend!

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,042
    1,860
    113
    Provincie Groningen
    Hoelang moet je dan nog?
    Ik zou dan zo snel mogenlijk beginnen.
    Tijdens de zwangerschap studeren lijkt mij makkelijker dan met kinderen.

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    3jaar...

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,042
    1,860
    113
    Provincie Groningen
    Als je nu zou beginnen...en stel je bent zwanger in april.
    Als je dan moet bevallen dan ben je in iedergeval weer een jaar verder met je opleiding.
    En dan moet je nog 2 jaar terwijl je een kindje hebt, niet makkelijk, maar 2 jaar is te overzien.

7. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    het zou idd te overwegen zijn...

ik ben ff zo klaar met werken..

8. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Dan zou ik er gewoon voor gaan!!!!! Zeker omdat je je huidige werk niet leuk vindt. Je kunt ook deeltijd overwegen, is misschien ook makkelijker met een eventuele zwangerschap en kinderen te combineren.
    Maar ik zou zeker niet dingen nu 'niet' gaan doen, omdat je volgend jaar misschien zwanger bent! Natuurlijk hoop ik van harte dat je meteen zwanger bent, maar straks duurt het onverhoopt ietsje langer en dan baal je dat je én niet zwanger bent én nog steeds niet met de HBO bent begonnen...
    Maar met het uitzicht op veel leuker werk straks, gaat het allemaal gewoon lukken!

9. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    volgens mij heb jij nog een topic.. met hoe ontspannen..
    nou zo niet;)

wel is het zo dat je je beter voelt als je iets doet wat bij je past.. maar is dit het moment?;)

10. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

Oct 5, 2009
    4,080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    haha klopt, zijn de dillema's waar iknu mee rond loop..

11. Draak

Draak Bekend lid

Mar 31, 2009
    675
    2
    18
    Ergens in NL
    Hee meis,

Ik zou eerst even goed nadenken wat je graag wilt en wat je hebt belangrijkte vindt.
    Ik had net ook een ander topic gelezen over hoe je moet ontspannen omdat je zoveel te doen hebt..
    Ik snap het wel hoor.. ik ken het.. wil ook eigenlijk nog graag een opleiding doen maar wil ook graag een kindje.. maarja..
    Denk er eens goed over na.. voordat je zo ook hier aan begint en het mis. te veel is?! en je straks toch met een burn out thuis zit!

succes met het beslissen..!

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

gezien je andere topic zou ik even wachten en hulp zoeken. je hebt al 100 dingen lopen, nog iets oppakken lijkt me echt onverstandig. ergens wringt er iets bij je en je zult dit eerst moeten oplossen voor je verder kunt denk ik.

13. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    ik ben tijdens mijn hbo studie 2x zwanger geweest. 1e keer was in het derde jaar. Tijdens mijn stage, half jaartje vertraging opgelopen. Tweede keer was in het laatste jaar, en ik had toen ook weer een half jaartje vertraging opgelopen, en met dikke buik afgestudeerd in 5 jaar. T kan dus wel, maar dan moet je er wel 100% voor inzetten en het echt willen. Ik had prachtige zwangerschappen zonder kwaaltjes.. dus ik had geluk. Je weet niet hoe je je voelt tijdens de zwangerschap, dus t is een gok wat je dan neemt. Je kunt ook na de zwangerschap weer beginnen toch?

Share This Page