De toekomst... #nieuwewereld

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Huismuisie, 20 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.442
    4.368
    113
    #42 YaelStone, 20 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2020
    Hoe zie je dat voor je dan? De wereld heeft al zó veel meegemaakt, 2 wereldoorlogen, Spaanse griep. Omdat wij nog nooit zoiets hebben meegemaakt betekend niet dat het niet meer goed komt.

Wellesnietes, kadootje, Kolibrie2 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ik hoop stiekem dat mensen weer wat meer lokaal gaan kopen. Niet alleen bij grote ketens die over de hele wereld produceren.

Wellesnietes, Syane en Spoetnik vinden dit leuk.
  3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.685
    5.714
    113
    Ik hou er rekening mee dat onze juni vakantie niet door gaat. En dat we in sept ergens in NL op vakantie kunnen maar niet verder op de wereld. Dat is qua vakantie dat ik denk..

Verder tellen mensen af tpt het 6 april is maar die datum word gewoon verschoven. Het is niet al voorbij dan.

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.866
    3.501
    113
    Dat denk ik ook niet. Vraag me zelfs af of de scholen dit schooljaar nog wel open gaan. Zeker als het online lesgeven goed gaat bevallen. Ik denk iig tot na de meivakantie dicht.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    #46 Snoopy1979, 20 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2020
    Ik vind vakantie heerlijk en leef er altijd erg naartoe, maar het is wat het is als het niet door kan gaan. De midweek Texel van half april is omgeboekt naar de herfstvakantie, de zomervakantie (eind juli 3 weken met onze tent kamperen in Frankrijk) zien we wel.
    We gaan nu in de meivakantie ipv naar Texel dagjes naar Zeeland naar het strand/de duinen. Als de horeca dan nog niet open is bij de supermarkt wat halen en op het strand opeten. We maken er gewoon wat van met ons gezin :)

Mississippi en Zwierezwaai vinden dit leuk.
  6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind het vooral vervelend dat je nu niet lang vooruit kunt kijken. Normaal weet je wel een beetje wat je kunt verwachten. Ik vraag me nu echt af. Gaan we over twee weken weer naar school? Of na de meivakantie pas? Of tot de zomervakantie helemaal niet meer? En als we op een gegeven moment wel weer mogen, blijft dat dan zo? Of krijgen we afhankelijk van het aantal zieken en de capaciteiten van de IC's de komende maanden een soort golfbeweging: paar weken school en dan weer een poosje dicht.

Zo lang je niet weet hoe lang dingen nog gaan duren, kun je niet plannen. Daar word ik onrustig van. Ik wil iets DOEN.

7. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik weet niet hoe ik dat voor me zie. Ik denk dat vanwege onze grote welvaart er een groter verschil zal zijn misschien. Er zullen veel mensen wegvallen, veel bedrijven/diensten, mensen zullen het echt minder breed krijgen. Ik weet het ook niet, maar ik weet wel dat we dit niet moeten onderschatten.

8. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik ook! En dat doe ik ook.
    De bakker en de slager zijn blij met me en lokale kledingwinkels ook.

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  9. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik hoop zo dat de scholen na 6 april weer open gaan. Ik zie de kinderen natuurlijk wel werken, krijg leuke foto's en we verzinnen wat om er toch nog wat leuks van te maken... maar jeetje. De kinderen met een achterstand :( en niet te vergeten de groep 8 musical, schoolkamp, schoolreisjes...
    Mijn zoon is zo onrustig, heeft de structuur zo hard nodig en met hem nog een heleboel andere kinderen.
    Tis wat :(

Whoopy vindt dit leuk.
  10. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Net bij een plaatselijke kraam de halve meuk opgekocht, ze verkocht Hollandse aardbeien voor een schijntje. Ik bleef maar dingen aanwijzen om te kopen, gewoon om haar te steunen. Nu kan ik voor 3 wkn smoothies maken en kunnen we geen fruit meer zien XD

SJD1988, Whoopy, Zwierezwaai en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vond dit ook vervelend maar sinds een paar dagen heb ik zoiets van, we zien wel. Enige wat ik vervelend vind is dat er wel over gesproken wordt dat ons bedrijf waarschijnlijk een tijdje dicht zal gaan, maar dat gebeurt telkens niet en het lijkt soms wel of we weer aan het 'opschalen' zijn. Geen idee wat het plan is. Maar ik werk in de logistiek (merkkleding) en het voelt eigenlijk niet zo goed om met zoveel mensen op elkaar nog aan het werk te zijn voor een luxeproduct. Al zou ik het ook niet zien zitten om wekenlang thuis te zitten....
    Oh ja en schoolkamp van de oudste, maar dan nog, het is wat het is...

Huismuisie vindt dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.491
    12.031
    113
    Vrouw
    Noord Brabant

Ik denk het niet hoor. Ik denk wel dat de zorg zich meer moet gaan richten op de behandeling van coronagevallen. Maar er komt een vaccinatie of een medicijn. Dit is niet het eind der tijden en de economie krabbelt ook wel weer op.

Zo was het ook met al die andere virussen. Het meest recente geval is ebola. Ook dat is gelukkig onder controle. De pest heeft decennia lang de wereld in zn greep gehouden en was vrijwel altijd dodelijk.

De vraag is alleen of het weken of maanden gaat duren voor alles weer op gang komt. :)

Maslov, Whoopy en tuc vinden dit leuk.
  13. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik hoop dat je gelijk hebt

Whoopy en Huismuisie vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.491
    12.031
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Er is geen alternatief. We kunnen de wereld niet op slot houden. Dus of we krijgen de ziekte onder controle of we leren accepteren dat het erbij hoort. Meer smaken zijn er niet vermoed ik.

Maar een medicijn komt er sowieso wel. :)

Whoopy en YaelStone vinden dit leuk.
  15. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.798
    31.379
    113
    Vrouw
    Maar dat zal zich toch ook weer herstellen?
    Voor elk bedrijf dat nu omvalt is er straks een gaf in de markt waar datzelfde of een nieuw bedrijf in kan springen.
    De locatie die je nu hebt geboekt is misschien failliet. Maar daarvoor in de plaats worden straks weer nieuwe hotels of campings gestart. De een zal een doorstart maken, de ander verkoopt de tent en dan begint de nieuwe eigenaar weer met iets nieuws.

Geen enkele economische dip is blijvend.

Zelfs na de pest epidemieën in Europa lang geleden zijn de mensen weer opgekrabbeld en doorgegaan.

Na de oorlog zijn de mensen weer opgekrabbeld en aan het werkt gegaan.

Dat zal nu ook gebeuren.
    Hoe het precies zal worden weet niemand. Ik hoop met inzicht in wat echt belangrijk is.
    Ik hoop dat de overheid eindelijk zal beseffen hoe belangrijk de zorg en het onderwijs is. De twee takken die als eerste als vitaal werden gezien. En de twee takken waar hoognodig meer in geïnvesteerd mag worden.

Wellesnietes, Zonnestralen, Whoopy en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Ik sta er eigenlijk heel positief in.
    Ik denk dat de wereld er zeker anders uitziet na deze periode.

- meer waardering voor zorgpersoneel
    - meer waardering voor docenten
    - meer waardering voor schoonmaak personeel
    - bewuster omgaan met het milieu. Misschien vaker thuiswerken?
    - meer waardering voor je eigen gezin
    - Ik denk over het algemeen dat we bewuster gaan leven. Al die luxe hebben we niet nodig. Er is zoveel meer dan dat.

Oh en ik ben zelfs positief over de arbeidsmarkt. De overheid gaat al heel veel helpen. Straks met al die ontslagen komen weer nieuwe banen vrij, er zal veel gerouleerd worden. Ik geloof er heilig in dat al het werk weer beschikbaar wordt. Misschien anders (ethischer) worden ingevuld. Het zal flink wat tijd kosten maar ik geloof echt dat het goed komt.

Wellesnietes, sannever, sprits en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.491
    12.031
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    haha er zijn er maar zat die hun bloedjes inmiddels al achter het behang kunnen plakken :roflmao:

Zara75, Syane, Zonnestralen en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Er zijn inderdaad genoeg die dat als grootste crisis bestempelen in deze tijd. Ik vrees wel dat al die positieve inzichten na verloop van tijd ook gewoon weer verdwijnen. Maar ik ben misschien enigszins pessimistisch momenteel.

19. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.998
    3.962
    113
    Vrouw
    Het is aanpassen maar na deze periode gaan we er ook mooie punten aan overhouden.

De mens gaat meer blij zijn met wat ie heeft.
    Wij worden misschien minder gehaast omdat het nu aangeleerd wordt.
    We gaan meer genieten van de kleine dingen.
    Leven meer met het gezin.
    Zijn dankbaarder.

En 3 jaar later zijn we weer verpest. :roflmao:

zigzag, Spectre, Huismuisie en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina