Daar heb ik ook last van. Normaal had ik al lang een camping geboekt en bezig met uitzoeken voor uitstapjes ter plaatse. En niet weten wanneer ik nog eens naar kantoor kan. Of de kinderen naar scho. Het maakt me erg onrustig.
Ik denk ook dat dit virus blijft bestaan tot er een vaccin is. En voor dat dat geproduceerd is voor de hele bevolking zijn we wel een paar jaar verder. Ik denk dat een totale lockdown ook niet helpt. Het helpt wel om de zorg te ontlasten maar zodra de lockdown voorbij is denk ik dat het virus weer opleeft. Dus ja tot we ingeent kunnen worden ben je alleen immuun als je het gehad hebt.
Het is wel een soort natuurlijke zuivering. Heel erg om het zo te moeten noemen. Maar alle zwakke mensen zijn nu serieus de sjaak. Het is ook de natuurlijke manier om de zwaktes in de mensheid/soorten te herstellen. Dat was vroeger meer aan de orde dan nu, omdat de zorg en wetenschap zo ver gevorderd zijn. Ik kan me voorstellen dat mensen zich vreselijk kwetsbaar voelen met kinderen die in de risico categorie vallen of andere dierbaren die kwetsbaar zijn. Maak me hier ook wel serieus zorgen over schoonvader en in zekere zin mijn ouders. Maar die zijn beide nog onder de 65 en voor zover bekend gezond.
Ja maar sorry dat is ook gewoon heel naar. Opvoeden en werken is niet te doen met jonge kinderen. Kinderen hebben recht op onderwijs, het is een van de wereldwijde rechten van het kind. Net als voldoende eten en schoon drinkwater. Mijn zoon mist zn vriendjes heel erg
Hier gaan de VO scholen volgende week open voor de examenleerlingen. Ik verwacht dat de overige scholen na 6 april open zullen gaan. Je kan thuis netjes de huiswerkopdrachten doen met je kinderen maar kinderen met een evt achterstand krijgen alleen maar een grotere achterstand en al helemaal als er nieuwe lesstof komt.
O wat ontzettend fijn voor de examenleerlingen. Hoe gaat dat dan in zn werk? Want ik neem aan dat er niet een klas vol mag zitten?
Je hebt wel gelijk vind ik. Ik denk dat de wereld straks toch weer gaat draaien met of zonder Corona.
De Mavo leerlingen zijn in de ochtend aan de beurt en de Havo in de middag. Ze doen 1 examenvak per dag. Alle leerlingen krijgen een lokaal toegewezen met max 8 leerlingen per klas. Hier hebben we al een overzicht van ontvangen. Is een leerling ziek dan mag hij het tentamen inhalen en dit gaat dan niet ten koste van een evt herkansing. Ze zijn dus erg soepel maar op deze manier kan het wel doorgaan. Wel zien hoe het in de praktijk zal uitpakken want de rivm richtlijnen worden strikt opgevolgd. Ik vind het wel fijn dat ze het zo willen oppakken. Het centraal examen staat ook nog vast op de geplande datum.
De mondelinge examens worden na 6 april afgenomen en bij veel uitval kunnen de leerlingen ook de eerste week van de meivakantie herkansen of inhalen.
wij liggen inderdaad volledig plat en we hebben geen mogelijkheid om weer op te starten. Ons seizoen zou volgende week beginnen en wij verdienen onze jaaromzet in 5-7 maanden. We hebben dus geen kansen meer om dit nog goed te draaien. We hebben dus tot volgend jaar het seizoen weer begint geen inkomen. Wij hopen dus wel dat straks vakanties in eigen land mogelijk zijn. Nu komt 90% uit het buitenland dus wij zijn alles kwijt.
Ik ben er vandaag best wel emotioneel door merk ik. Mijn gevoel van veiligheid is even helemaal weg. Ik had altijd zoveel vertrouwen in het leven op een bepaalde manier, maar nu voel ik ineens angst voor wat er komen gaat en hoe lang we hier in blijven zitten. En wanneer ik mijn moeder weer kan zien. Allemaal gedachtes die ik kwijt wil. Was alles maar weer normaal. Ik vraag me af of mijn wereldbeeld ooit weer hetzelfde wordt met zoveel onbezorgdheid als vroeger.
Ik snap dat mensen balen van een vakantie in het buitenland die niet doorgaat. Maar denk dat we eens eerst aan ons eigen land moeten denken nu. Ipv naar Italié, ga naar de zee in Nederland zodat de economie in ons eigen land er weer bovenop komt. Verschrikkelijk mooi van boeren en fruittelers en bloementelers die nu veel verkopen. Prachtig. Ik moedig kopen in eigen land en van lokale ondernemers alleen maar aan, ZEKER in deze nare tijden
Dit is bij ons wel een ding inderdaad. Man heeft bewezen dat thuiswerken prima gaat, dus hij gaat dat toch voorstellen om dat 1 dag per week te blijven doen. Scheelt ons bso kosten a 40 euro per maand en een kind dat er niet meer naartoe wil maar niet zo lang alleen thuis kan blijven. Zou goed zijn als er meer mensen straks 1 of meerdere dagen thuis blijven werken.
Ik voel mij op het moment positief. We weten niet wat er precies gaat gebeuren. Als dat nou erg slecht is dan nog maar even genieten van het niet weten.
Tja, we proeven nu een miniscuul deel van hoe het leven binnen een paar weken om kan draaien en het gevoel van veiligheid kwijt kunt zijn. En hoe de angstinstict het overneemt van de mens. Hopelijk gaat dit zorgen voor ietsje meer begrip voor mensen uit oorlogsgebieden die 1.000x erger hebben meegemaakt in een paar weken vaak. Het gevoel dat je wereld instort en je leven nooit meer zal zijn wat het was. Alleen nog hulpeloosheid en onzekerheid.. En dan heb ik het niet over een vakantie die niet doorgaat. Verder kunnen we verwachten dat we wereldwijd jn een zware recessie gaan komen. Het zal heel lang duren voordat we economisch hier uit gaan komen.
Ik ben echt veel minder positief dan de meeste hier. Ik denk dat er dit jaar door helemaal niemand meer toeristisch gereisd word. Ik denk dat de scholen tot iig na de mei vakantie maar wellicht langer dicht blijven. Ik denk dat het eindeloos lang duurt voor het land weer opstart en men dat ook durft aan te gaan, Verder verwacht ik dat er hele magere jaren voor iedereen aankomen ivm belastingverhogingen, enorme prijsstijgingen, grote werkeloosheid, hoge hypotheek rentes. Ik denk echt dat het minimaal 5 jaar duurt voor het leven weer normaal is
Precies dit verwacht ik ook, helaas. Het zou mij niks verbazen als de scholen voor in ieder geval een aantal klassen niet meer open gaat dit schooljaar. De lockdown komt er ook aan, te veel nemen het absoluut niet serieus.