De top 20 van 2015, verwachting

Discussie in 'Babynamen' gestart door Linnaea, 13 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanHayden

MamavanHayden Fanatiek lid

11 dec 2014
    2.259
    1.994
    113
    Vrouw
    Mason bij de jongens is ook een echte topper aan het worden!
    In mijn kennissenkring zijn er vorig jaar 3 Noa meisjes geboren ook een naam die weer goed hip is geworden (was een aantal jaar geleden ook een mega hype!)

Leuk topic!

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik ben mijn halve leven zwaar alternatief (gothic) geweest. Alles dat mainstream was was niet goed. Maar inmiddels heb ik een zoon met een naam die hoog staat in de lijst. En mochten we een dochter krijgen ben ik al verliefd op een naam die hoger staat XD

3. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Toch zeggen de namen die je veel op fora ziet niet alles. Vorig jaar was ik zelf op zoek naar een naam en een van de kanshebbers viel voor mij af omdat hij "ineens" in zo'n beetje alle namentopics werd geopperd. Uiteindelijk viel het in de toplijst van 2014 reuze mee. Dat gaat om de naam Suze.

4. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nova en Sepp hoor ik veel.

5. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Hmm hier hetzelfde, en juist daarom vond ik een top 20-naam niet bij mij passen en krijgt mijn zoon een wat apartere naam ;)

6. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Denken jullie dat Veerle een flinke stijger gaat worden? Her is hier namelijk voor ons tot nu toe de nummer 1 naam, maar mede juist omdat ie niet zo heel hoog in de namenlijst staat, geen top 50 in ieder geval. Zou het zo jammer vinden als ie opeens mega populair wordt

7. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Misschien wel top 50 maar denk niet dat het ineens in de top 20 zal komen.
    Zie Vera vaker langskomen maar dat zegt natuurlijk niks.

8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Veerle, die komt echt niet zomaar in de top-20 :) Staat er het eerste half jaar van 2015 nog niet in in elk geval.
    In 2014 belandde de naam op #76. Echt grote sprongen zullen hiermee volgens mij niet gemaakt worden. Hooguit richting de top 50 maar ik verwacht het niet direct eigenlijk.

Zou me daar dus niet druk om maken :) Het is een mooie naam, dus gewoon kiezen! Niet moeilijk of te apart, maar ook niet te gewoontjes.

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Opzich vind ik een vrij doorsnee naam ook niet zo erg meer. Als die om zijn naam gepest zou worden draaien er vijf kinderen boos om omdat ze zich aangesproken voelen :p

En mocht hij zijn naam niks vinden kan hij alsnog voor zijn tweede naam kiezen als roepnaam.

10. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    675
    43
    28
    Vrouw
    Precies om de laatste dingen die jij zegt, vinden wij um prachtig!

11. MamavC

MamavC Niet meer actief

Mason, Senn

Nora, Danee

Kan ze nu al niet meer horen :) ..

12. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

21 apr 2014
    1.394
    1
    0
    Dat heb ik met Nora nou totaal niet en dat terwijl ik er 4 ken, allemaal onder de 5 jaar. Ik blijf het mooi vinden. Qua populariteit denk ik wel dat je gelijk hebt.

13. Miekje1979

Miekje1979 Fanatiek lid

23 aug 2010
    4.266
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik denk dat er weinig veranderd in de top20. Meestal is die jaren constant en zijn het echt de casual namen die er in staan. Meeste vind ik vaak wel ok! Maar kies het niet omdat ik zelf een modenaam heb. Soms met 3 of 4 naamgenoten in een team of klas gezeten. Dus wij kiezen bewust een naam die er niet in komt.

Mochten wij toch nog een meisje krijgen,dan wordt het Veerle of Mijs. Ik hoor hem hier in de omgeving niet veel. Alleen hier op het topic.

Jongensnamen lastig altijd. We zijn eruit, Pff kom dan ook sneller in de top 20 uit.

Wat betreft de snelle stijgers vind ik bij meiden idd ivy en vayenne of andere schrijfwijze populair worden)

Aiden idd ook, maar wel onder het kyano en jayden publiek. Vind hem wel een beetje ordi. Ik vind Guus en Gijs ook ineens weer erg populair.

14. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Fedde kom ik nu ook veel tegen

15. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Las ergens op internet dat de namen Kyan en Yara grote kanshebbers zijn om in de top 20 te komen...
    Ken persoonlijk geen Kyan.. Heb zelf een Yara en er wonen hier nog 3 in de straat... Maar die zijn allemaal al ouder (14, 12, 7 en 2)

Daarnaast hoor ik veel Fien/ Fiene...

16. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    Hier hoor je heeel veel : Saar

17. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    Ik ben ook al een aantal keren Milo/Mylo tegen gekomen.....

18. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
    Sara en Jason hoor je hier erg veel

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben blij dat de naam die wij in gedachten hebben op plek 800 nog wat staat in de top 1000.

Toen ik Luca kreeg was die naam nog niet heel veel hoorbaar, maar nu, in groep 2 zat hij met 2 andere Luca´s in de klas. Overal moest de eerste letter van zn achternaam achter anders wisten ze niet wie er bedoeld werd. En dat vind ik niet leuk, zeker niet voor een kind.

Ik heb het idee dat als je met zoveel meer kinderen in de klas zit die net als jij heten, je je toch minder een individu voelt.

20. masrya

masrya Fanatiek lid

11 sep 2014
    1.270
    2
    0
    Hier in de omgeving hoor je heel veel liv, mason, Hugo, vajen

Deel Deze Pagina