Mason bij de jongens is ook een echte topper aan het worden! In mijn kennissenkring zijn er vorig jaar 3 Noa meisjes geboren ook een naam die weer goed hip is geworden (was een aantal jaar geleden ook een mega hype!) Leuk topic!
Ik ben mijn halve leven zwaar alternatief (gothic) geweest. Alles dat mainstream was was niet goed. Maar inmiddels heb ik een zoon met een naam die hoog staat in de lijst. En mochten we een dochter krijgen ben ik al verliefd op een naam die hoger staat XD
Toch zeggen de namen die je veel op fora ziet niet alles. Vorig jaar was ik zelf op zoek naar een naam en een van de kanshebbers viel voor mij af omdat hij "ineens" in zo'n beetje alle namentopics werd geopperd. Uiteindelijk viel het in de toplijst van 2014 reuze mee. Dat gaat om de naam Suze.
Hmm hier hetzelfde, en juist daarom vond ik een top 20-naam niet bij mij passen en krijgt mijn zoon een wat apartere naam
Denken jullie dat Veerle een flinke stijger gaat worden? Her is hier namelijk voor ons tot nu toe de nummer 1 naam, maar mede juist omdat ie niet zo heel hoog in de namenlijst staat, geen top 50 in ieder geval. Zou het zo jammer vinden als ie opeens mega populair wordt
Misschien wel top 50 maar denk niet dat het ineens in de top 20 zal komen. Zie Vera vaker langskomen maar dat zegt natuurlijk niks.
Veerle, die komt echt niet zomaar in de top-20 Staat er het eerste half jaar van 2015 nog niet in in elk geval. In 2014 belandde de naam op #76. Echt grote sprongen zullen hiermee volgens mij niet gemaakt worden. Hooguit richting de top 50 maar ik verwacht het niet direct eigenlijk. Zou me daar dus niet druk om maken Het is een mooie naam, dus gewoon kiezen! Niet moeilijk of te apart, maar ook niet te gewoontjes.
Opzich vind ik een vrij doorsnee naam ook niet zo erg meer. Als die om zijn naam gepest zou worden draaien er vijf kinderen boos om omdat ze zich aangesproken voelen En mocht hij zijn naam niks vinden kan hij alsnog voor zijn tweede naam kiezen als roepnaam.
Dat heb ik met Nora nou totaal niet en dat terwijl ik er 4 ken, allemaal onder de 5 jaar. Ik blijf het mooi vinden. Qua populariteit denk ik wel dat je gelijk hebt.
Ik denk dat er weinig veranderd in de top20. Meestal is die jaren constant en zijn het echt de casual namen die er in staan. Meeste vind ik vaak wel ok! Maar kies het niet omdat ik zelf een modenaam heb. Soms met 3 of 4 naamgenoten in een team of klas gezeten. Dus wij kiezen bewust een naam die er niet in komt. Mochten wij toch nog een meisje krijgen,dan wordt het Veerle of Mijs. Ik hoor hem hier in de omgeving niet veel. Alleen hier op het topic. Jongensnamen lastig altijd. We zijn eruit, Pff kom dan ook sneller in de top 20 uit. Wat betreft de snelle stijgers vind ik bij meiden idd ivy en vayenne of andere schrijfwijze populair worden) Aiden idd ook, maar wel onder het kyano en jayden publiek. Vind hem wel een beetje ordi. Ik vind Guus en Gijs ook ineens weer erg populair.
Las ergens op internet dat de namen Kyan en Yara grote kanshebbers zijn om in de top 20 te komen... Ken persoonlijk geen Kyan.. Heb zelf een Yara en er wonen hier nog 3 in de straat... Maar die zijn allemaal al ouder (14, 12, 7 en 2) Daarnaast hoor ik veel Fien/ Fiene...
Ik ben blij dat de naam die wij in gedachten hebben op plek 800 nog wat staat in de top 1000. Toen ik Luca kreeg was die naam nog niet heel veel hoorbaar, maar nu, in groep 2 zat hij met 2 andere Luca´s in de klas. Overal moest de eerste letter van zn achternaam achter anders wisten ze niet wie er bedoeld werd. En dat vind ik niet leuk, zeker niet voor een kind. Ik heb het idee dat als je met zoveel meer kinderen in de klas zit die net als jij heten, je je toch minder een individu voelt.