Lisa, mijn all time favorite! Hier horen we veel Lena, Mila en Elin tegenwoordig. Kan ook plaatselijk zijn. Voor jongens veel Daan en Bram nog steeds...
Vajen en alle varianten erop. Komt voor mij vanuit het niks en hoor hem heel veel. Verder allerlei (zelfbedachte) namen met dubbele medeklinker op het eind. Tess, Lynn, maar hier ook een Jipp, Lenn, Semm etc.
Op zich is dat toeval, dat hij met twee naamgenoten in de klas zit. Zelfs de meest populaire jongensnaam van 2014 is maar aan 0,8% van alle jongens gegeven had ik eens berekend. In feite is dat niks. En Luca komt nog minder voor dan dat dus zal dat percentage nog veel lager liggen. Iemand anders had eens berekend dat 1 op de ... kinderen één van de populairste namen van dit moment draagt en je dan een hoop schoolklassen (weet niet meer precies hoeveel, maar volgens mij waren het er rond de 20) door moet zoeken om er één tegen te komen. Hier in de buurt kwam ik twee kinderen in één klas tegen met de naam Ayrton. Hoe vaak hoor je die naam nu? En op een andere school hier in de buurt bleek in één klas twee keer Valentino voor te komen. Dus conclusie: je voorkomt het niet altijd met een bijzondere naam én de populairste namen komen helemaal niet zo vaak voor als je denkt.