rare wasmachine

Discussie in 'De lounge' gestart door cocko, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ik dacht toch echt dat de functie van een wasmachine was om de was schoon te krijgen.. maar tegenwoordig lijkt het wel of m'n was niet meer schoon wordt! Er blijven rare vlekken achter (beetje van die licht bruinige vlekken) en ik krijg het er vervolgens gewoon niet meer uit! Jammer, de kleding wordt zo wel verpest..

WIe weet wat ik daar aan kan doen? Gebruik waspoeder en vloeibaar, om en om (op advies omdat ik al eerder iets had). Ben nu de wasmachine maar weer aan het uitkoken. Hoe vaak doen jullie dat trouwens?

Ik hoop dat iemand een tip heeft om die vlekken uit de kleding te krijgen en ook een tip dat ik die vlekken gewoon niet meer krijg..;)
    bedankt!

2. minon

minon Niet meer actief

Het kan zijn dat er vuil in het rubber van de deur zit
    Het kan zeep/vetluis zijn. Dit is op te lossen door in het wasmiddelvakje en in de wasverzachtervakje flinke plons natuurazijn te doen en dan op 95 graden te wassen. Sommige mensen gooien er een vaatwastablet in maar dat lijkt mij niet zo best voor je wasmachine en leidingen.
    Poeder in je trommel doen ipv in het bakje. Klik het bakje er maar eens uit, daar zit waarschijnlijk veel viezigheid achter. Met een lang iets en een doek erom even schoonmaken daar.
    Als je een nieuwe machine hebt kan het zijn dat hij aan de hand van het gewicht een hoeveelheid water inpompt. Hierdoor komt er te weinig water in de machine om het wasmiddel etc goed op te lossen. Je kunt dus proberen om er wat zwaars in te doen af en toe (oud dekbed of kussens) en deze dus op 95 te wassen.
    Verder: minder wasmiddel gebruiken. De helft van wat op de verpakking staat is prima voldoende. Doordat er minder wasmiddel in het water zit lost het ook beter op en blijven er minder resten achter.
    Bij de witte was gooi ik altijd een scheut natuurazijn in het wasverzachterbakje. Dit reinigt je machine gelijk dus onderhoud je je wasmachine tussentijds. Poeder is beter als vloeibaar. vloeibaar bevat meer vet waardoor je eerder vetluis krijgt.
    overigens nooit schoonmaakazijn gebruiken. Dit tast je leidingen aan.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Nijntje: bedankt, dan ga ik natuurazijn gebruiken! Misschien dat dat dan helpt! Gebruik al heel weinig poeder, ik heb weleens gehoord dat je niet moet ruiken dat je gewassen hebt. Soms doen mensen er zoveel in dat je geur er gewoon vanaf komt en het schijnt dat dat niet goed is? Heb er geen verstand van verder haha.
    Ben hem nu aan het uitkoken zonder azijn, maar ga het straks gewoon nog een keer doen met azijn. Misschien knapt het dan op! Bedankt!

4. minon

minon Niet meer actief

Zou zowieso ook even je wasmiddelbakje eruit halen. Als je hem open trekt kun je een pinnetje indrukken en kun je hem er helemaal uithalen. Vaak zit daar ook een bruine koek achter. En in het rubber. Eventueel kun je ook de filter nog bekijken. Staat wel in het boekje van je machine hoe dat moet.

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik dacht nog een tip te kunnen geven maar nijntje weet er wel heel veel van!

6. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Ja die heeft verstand van wasmachines :) dat blijkt wel! bedankt nijntje! ik ga eens op onderzoek uit!

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Ik mis nog 1 tip en dat is even je filter schoonmaken, misschien zot daar wel iets van eenspijker in die is gaan roesten( je wilt niet weten wat hier soms uit het filter komt :D).

8. minon

minon Niet meer actief

Whaha dat valt wel mee maar net een jaartje een nieuwe wasmachine omdat die andere de lagers en motor stuk waren.
    Heb ik die man toch ff flink uitgehoord wat ik wel en niet moest doen want ik wil toch wel heel wat jaartjes van mijn wasmachine genieten ;) Die vent zal wel gedacht hebben wat voor een vrouw is dat dan

9. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Van vragen wordt je nooit dommer, dat zie je dus maar! Ik ga vanmiddag aan de slag met m'n wasmachine!
    En een spijker... whaha kan me niet voorstellen dat dat in m'n wasmachine zit, kijk altijd alles na :) Maar goed, foutje is snel gemaakt. Ik ga op onderzoek uit! Bedankt in ieder geval!

10. minon

minon Niet meer actief

Misschien spijkerknoop van een spijkerbroek? Of roesten die niet??

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.659
    1.419
    113
    Ik kijk ook altijd alles na en help het manlief altijd onthouden maar soms kom ik toch echt rare dingen tegen in de wasmachine filters :D, je kunt altijd een keer ergens langs heen voelen, succes

Deel Deze Pagina