De traktatie heisa (klagen en graag tips ;))

Discussie in 'De lounge' gestart door eef80, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxsuuzxx

xxsuuzxx Fanatiek lid

7 sep 2008
    2.417
    0
    0
    juf
    Gelderland
    Onze jongste heeft toen ze vier werd bananen getrakteerd. Gestoken in een hartje, vier opgetekend en een strik aan het steeltje. Juf zei dat het een groot succes was.

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zie het verschil niet zo tussen een plak worst en een snoepje. Verschillende zooi, maar allebei zooi.
    Alles met mate. En ook al hebben ze bij ons gezond beleid, het enige waar ze niets over zeggen is juist de traktaties. Maa bij meer dan 1 snoepje/ koekje wordt het in de tas gedaan.

Wat ik dan niet echt begrijp zijn lollies op een peutergroep. Daar kwam mijn zoon een keer mee thuis. Hij was toen 22 maanden :$.

Op Pinterest kan je leuke ideeen op doen. Maar ook via google kom je op leuke sites.

3. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik heb rozijntjes gedaan met van die uitsteekdieren van de Hema. Ik doe dus echt niet veel moeite voor een traktatie. Sam krijgt zoveel mee (hele zakken snoep...) en veel beland hier in de buik van papa en mama omdat ik dat Sam echt nog niet laat eten.

4. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Persoonlijk ben ik fan van de meer gezonde traktaties. Als andere ouders ongezond trakteren, geef ik geen commentaar. In ieder geval niet op het schoolplein.

Bij het kdv baalde ik wel meer van de ongezonde traktaties. Ik vind een snoepje of cakeje helemaal niet erg, maar waarom meteen zo'n groot cakeje? Of een zakje snoep? Daar gaven de leidsters trouwens maar één snoepje en de rest ging mee naar huis.

In de afgelopen vier jaar tijd heeft mijn dochter dit getrakteerd:
    - bellenblaas versierd als vlinder
    - minikleurboekjes met rozijntjes
    - danoontje (versierd met Dikke Dik)
    - koekiemonster met een klein ontbijtkoekje in zijn mond
    - het sprookjesbos van de Efteling (met prikkers met fruit en hartig)

Ik maakte de traktatie op een andere manier een feestje. Bij bijvoorbeeld haar Dikke Dik-traktatie had ik haar grote knuffel van Dikke Dik meegegeven (dat was de mama) en een voorleesboek voor die dag.

Voor school duurt het nog even, maar ik wil graag een mix maken tussen een snoepje met gezond. Geen cadeautjes. En ik ben voornemens om rekening te houden met elke allergie. Ik weet uit ervaring hoe vervelend het is als je niets krijgt of iets anders dan de rest.

5. angel229

angel229 Niet meer actief

Mijn mening? Ik vind dat je juist super je best hebt gedaan! En biologisch (ik heb echt niks met biologisch), en glutenvrij, geen ei etc. Hoe goed kun je het dan nog doen??? Ook vind ik met de opvolgende traktatie echt niks mis. Zijn dus echt een stel zeikerds. Hier gelukkig nog niet over trakteren na hoeven denken maar dat gaat gewoon wat worden wat onze dochter leuk vind! Als er thuis verjaardag is of bij bijv oma dan krijgt dochter net zo goed taart (is ze dol op). Maar dat doen we niet dagelijks. Zie het probleem niet!

6. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Hmm klinkt erg gezellig.. Ik heb dit jaar voor de tweede verjaardag van zoon puntzakken gezonde patatjes gemaakt dwz; reepjes komkommer, wortel, cherrytomaatje en een reepje kaas en een autootje geknutseld met daartussen een doosje rozijntjes. Kinderen vonden het heerlijk.

7. bereke

bereke Niet meer actief

Inderdaad!

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mee eens!

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ons dochtertje heeft ook eens een gehaakt tasje gekregen met een doosje rozijntjes in. Zakje had ze een uiltje van gemaakt, erg mooi!

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Op pinterest kan je veel vinden.
    Het is ook maar net hoe je het presenteerd.
    Ik kwam vandaag ook iets leuks tegen, spookjes van halve bananen en pompoenen van mandarijntjes leuk als je kindje in de herfst jarig is.

Of vlinders van druiven en stukjes sinaasappel.

Ik heb vandaag trouwens met mijn dochter en haar vriendinnen havermout/banaan koekjes gebakken, was ook een enorm succes en enorm simpel.

11. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Zelf ben ik redelijk creatief alleen niet zo als hier leuke dingen worden genoemd. Ga ze allemaal proberen te onthouden. Denk dat ik de leuke dingen wel even opschrijf.
    Ik probeerde idd op de kaas/worst trein te google alleen kon ik niks vinden.
    Iemand een voorbeeld.

Dank je wel
    Groetjes

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nou ik zal wel een zeikerd zijn dan en geen verantwoorde mama maar hier blijven het gewoon bij een normale hoeveelheid koekje of snoepje. vind de eierkoekmuis bijv. te groot voor mijn bijna 3 jarige, dus het zal wel meevallen met mijn inzicht. het blad met zelfgebakken cup cakes was in ieder geval allebei de vorige keren helemaal leeg.
    Fruit vind ik geen traktatie materiaal, dat vind ik gewoon eten wat ze in principe altijd mogen.

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en zolang er geen kilo zakken snoep worden gegeven zal het wel loslopen. :):)

O en TS: zo te lezen doe je erg je best en zou ik dus gewoon iets maken wat je leuk vind. blijkbaar zijn ze kampioen in zeuren bij jouw op school. Allerlei allergieen rekening mee gehouden, geen zwaar overdreven dingen. ik vind dat je het top doet en kies gewoon zelf iets leuks uit.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ga het proberen uit te leggen, want voor een foto moet ik 25 jaar teruggaan in mijn fotoboeken toen ik dat in de kleuterklas trakteerde en heb dat niet zo bij de hand;)

Je snijdt uit kaas een rechthoekig blokje en de wielen maar je van stukjes knakworst...aan elke wagon komen 4 wieltjes, die kun je met een sateprikker aan de kaas prikken, even de scherpe puntjes eraf knippen.

14. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    gewoon je zelf blijven, en dus 2 weken van tevoren pas gaan bedenken. je hebt altijd klagers....

bij ons op de psz mochten we niet meer trakteren op eetbare dingen, daar zorgden ze zel voor ( kinderen konden dan kiezen uit ontbijtkoekje, zoute stengels biscuitje rozijntjes en soepstengels....

ook een presentje mocht niet je mocht alleen wat knutselen voor iedereen of een kleurplaat of zo, het mocht geen geld kosten....

Ik vond dat wel een verademing want de traktaties werden steeds groter, meer etc....een van mijn dochter kreeg een traktatie zak vol met snoep en daarbij nog 6 cadeautjes, waaronder een barbiepop( wel een goedkope maar toch)..... :$ hier hebben ze dus paal en perken aangesteld....

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb van twee komkommers twee krokodillen grmaakt en sateprikkertjes erin geprikt met worst en kaas.

Maar ik zou niet eens meer uitdelen als ik jou was, tis kennelijk nooit goed dus laat ze de piep lrijgen.

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Ik ben dus ook wel voor een gezonde traktatie....

en fruit is zeker wel traktatiemateriaal, als je er maar wat leuks mee doet...

heb bij mijn jongste appels en peren leuk verpakt met cellofaanpapier en vrolijklint met een snoepsleutel aan het lint en zo'n grote boksballon ( verkrijgbaar bij action) of een sateprikker met stukjes fruit, worst kaas en een paar snoepjes eraan...en boven op een leuke spek

17. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    heb ook ooit een leuke plastic beker gekocht ( met smileygezicht er op, 5 voor 1 euro )en die gevult met popcorn..... cellofaan erom... klaar

18. flerk

flerk Niet meer actief

Nou TS, het moet toch niet gekker worden. Als ze daar zoooo raar met traktaties omgaan zou ik het echt heeel simpel houden. Volgens mij geeft het je meer stress dan plezier, dat is toch ook niet de bedoeling? Een mandje met mini-krentenbolletjes of zo, ik zou echt geen moeite verder doen.

19. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    oh ja ts... volgens mij heb je het goed gedaan en was er niks te klagen! Zou er dan ook wel klaar mee zijn.....

20. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    mijn middelste was eens met Pasen jarig en wilde op geverfde eieren trakteren.... we hebben een leuk mandje gemaakt met geel stro... met het ei, wat chocolade paaseitjes en paasschuimpjes.... en vilten lammetjes en zo erin, van die paasaccessoires . maar hier was de juf wat minder blij mee...door de eierenlucht in de klas haha..... had ik niet bij stilgestaan.....:p

Deel Deze Pagina