De traktatie heisa (klagen en graag tips ;))

Discussie in 'De lounge' gestart door eef80, 9 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flerk

flerk Niet meer actief

Haha, arme juf... Maar applaus voor je creativiteit. Ik maak er een sport van om met 15 minuten klaar te zijn en zet dan een foto op FB: zo, dit jaar nog sneller klaar met de traktaties en wat was iedereen blij! :D (ik word stiekem namelijk ook een beetje kriegel van alle traktatiefoto's op fb, waar dan bij staat: "zo, om half 5 opgestaan om 43 cupcakes te bakken. Maar dat waren deze dubbelgeglazuurde en halfbemarsepeinde sesamstraatcreaties dubbel en dwars waard! Nu snel douchen en de jarige job naar school racen!" )

2. eef80

eef80 Niet meer actief

Hi meiden, bedankt voor jullie reacties en tips! Leuke ideeen!

Ik heb bedacht voor te gaan stellen op het kdv dat ik appelchips ga maken. Appel met wat kaneel uit de oven. (en dan zelf een chipszakje maken met mijn zoontje. knippen/plakken/kleuren etc) Even kijken wat de reactie daarop is en anders kunnen ze het bekijken :p

3. flerk

flerk Niet meer actief

Nou, ik vind dat je heel erg je best doet! Wacht de reactie niet af, doe het gewoon en luister verder niet! Veel plezier!

ps: ga je het echt eerst voorleggen en dan de reactie afwachten, begrijp ik dat nu goed?

4. eef80

eef80 Niet meer actief

#104 eef80, 9 okt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2013
    Hahaha! Dank je wel! Ja misschien ook wel idd!

en over je ps: hahaha, ja dat was eigenlijkhet plan. Ik vind het namelijk heel leuk om iets te maken/verzinnen maar ik heb er geen zin in om achteraf te horen dat het weer te hard, te scherp of iets was waardoor het niet is gegeven. Vind ik jammer van mijn tijd en moeite! Ben niet altijd 'het braafste jongetje van de klas' hoor maar ik vind het sneu voor mij zoontje als zijn traktatie niet leuk ontvangen wordt en bijvoorbeeld gelijk weg gestopt wordt om eerst aan de ouders te laten zien.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    hier hebben we een lijst gekregen met de school regels.

ongezonde dingen mogen getrakteerd worden MAAR dan worden ze niet opgegeten in de klas en gaan ze in de broodtrommel mee naar huis.

maar nu hebben ze hier ene heel strikt snoep beleid. alle voor verpakte etens waren mogen niet meegenomen worden naar school. nemen ze het wel mee mogen ze het niet opeten.

6. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ik heb bij de oudste afgelopen keer druiven kettingen getrakteerd. Kreeg veel positieve reacties! Zelfs de juf kwam naar me toe dat ze het zo leuk en eindelijk eens iets gezonds vond.. ;). Dus denk dat dat weer de traktatie voor de volgende keer wordt..

7. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik kan er ook niet zo goed bij met mijn hoofd, ouders die voorverpakte ongezonde bewerkte troep meegeven als traktatie voor peuters en kleuters. Zo moeilijk is het niet om iets gezonds te maken. De verklaring van de juf was dat velen geen geld hebben voor gezonde traktaties...

Toevallig is mijn dochter binnenkort 3 en maak ik iets wat gezond, lekker, en makkelijk is om te maken, en ook goedkoper is dan een voorverpakte chocoladewafel.

8. prettymum

prettymum Niet meer actief

Is dit een grap? Of vind die persoon echt dat die cupcakes dagvers moeten zijn? :$:

9. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Wat erg! Die reacties idd je hebt gehad!

Hier worden ook gezonde travesties verwacht... Zo doe ik ieder jaar mijn uiterste best om iets leuks te verzinnen... En vaak komt Gijs dan thuis met beker vol met snoep :)?)... Dan. Denk ik tja...

Ik heb voor Gijs het volgende gemaakt:
    Eerste jaar: mandarijn ingepakt in crêpe-papier, en daar een badeendje van gemaakt
    Tweede jaar: Bumba en bumbalu uitgeknipt en op hard karton geplakt en daar achter doosje rozijnen
    Derde jaar: eierkoek muizen gemaakt ( eierkoek door midden, beetje jam er tussen, van eetpapier oren en dropveter staart)
    Floor haar geboorte: Nijntje koekje met jurkje van roze muisjes

Ik vind persoonlijk, cadeautjes als tractatie heel drie keer niets... Trakteren hoort iets lekkers te zijn...

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    +1 voor je autocorrectie

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik probeer altijd iets te maken met fruit, kaas en worst. Voorbeelden:

* een ananas uithollen, dan spiesjes maken met die ananas, kaas en druiven. Die spiesjes kun je dan in de ananas prikken, ziet er erg leuk uit. Helemaal leuk als je van die spiesjes met sliertjes eraan hebt

* toverstafjes: uit watermeloen een ster prikken en dan 5 bosbessen eronder

* Bloemen van kaas en druiven maken. Uit kaas een bloem prikken, druif in het midden. Aan de steel 2 stukjes komkommer. Ziet er ook superleuk uit.

* Krokodil van komkommer maken. In de rug kleine spiesjes met knakworstjes en kaas.

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier wou ik eerst bekers met popcorn doen en een lollie, dit mogen ze dan niet openmaken, dat gaat in de tas. Dat vind ik jammer, dus nu worden het spiesjes in een halve kool geprikt (met folie erom) met komkommer,snoep tomaatje, druif en een spekje. Lintje eraan. Op het bord kleine speeltjes.
    Ook prima toch?

Kaas werd me gewoon even te duur, en worst mogen niet alle kinderen.

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ook leuk: een schildpad. Halve appel met 4 blokjes kaas als pootjes eronder. Simpel, maar superleuk.

edit: oh, oeps... Natuurlijk wel een druif als hoofd. Anders is het een onthoofde schildpad :p

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Foto's van 2 van de traktaties

Bijgevoegde bestanden:

15. eef80

eef80 Niet meer actief

Super leuk!!! Ja idd echt een traktatie ondanks dat het groente en fruit is ipv snoep!
    Mag ik vragen wat dat voor roods is op de bananenbloem?

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het is een kaasbloem met een rode druif ;)
    Kan inderdaad ook met banaan!

17. eef80

eef80 Niet meer actief

O,,,hahaha! Kaas dus! Hoe kreeg je de druif op de kaas geplakt?

18. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hmm... Een beetje pielen met een lepeltje zodat er een gat in zat, daar de druif in duwen en dan proberen de druif ook op het stokje te spiesen.

(maar ik denk eerlijk gezegd dat wat dat betreft banaan eigenlijk een betere optie is: daar kun je de druiven zo induwen denk ik?)

19. flerk

flerk Niet meer actief

haha!

20. flerk

flerk Niet meer actief

geloof me, ik ken ècht iemand die er uren eerder voor opstaat...

Deel Deze Pagina