Koelkast kaduuk

Discussie in 'De lounge' gestart door Aylen, 4 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik vond het gisteren al behoorlijk nat in de koelkast, maar ik dacht: mijn man zal de waterkan wel wat te lomp hebben weggezet. Maar vanochtend wilde ik wat eten uit de vriezer leggen om te ontdooien en alles was al ontdooid.... Lekker, met dit weer. Dus net alles uit de vriezer gehaald en in de kliko gemikt, evenals alle bederfelijke spullen uit de koelkast. Gelukkig heb ik nog wat potjes-voor-noodgevallen Olvarit in de kelder.

Maar nu. De koelkast is zo'n 4 jaar oud en de garantie is verlopen. Zal ik een monteur bellen om er naar te laten kijken of een nieuwe bestellen?

De monteur is altijd zo'n gok... hij rekent sowieso voorrijkosten en ik weet niet wat een reparatie zou kosten. Hoe lang voordat hij hier is? Hoe lang voordat de reparatie voltooid is? De nieuwe koelvriescombinatie die ik op het oog heb kost 389,-. Hoewel we het geld op de rekening hebben staan, vind ik het ook niet een klein bedrag om zomaar uit te geven.

Heeft er iemand van jullie ervaring met het laten repareren van een koelvriescombinatie?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Geen idee maar wil wel graag weten hoe jij zoveel bent afgevallen :p

3. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Heb je hem al doorgeprikt? Zit zon klein gaatje halverwege de koelkast die soms verstopt kan zitten..

Als niks werkt zou ik zelf een nieuwe kopen, ik denk zelf dat voorrijkosten + maken duurder is als die 389... Maar ja zeker weet je het nooit. Is een gok die je neemt :)

4. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Veel kapotte koelkasten? :D

5. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Wat voor koelkast heb je? Een a of b merk.
    4 jaar is niet oud voor een koelkast dus zou in ieder geval een klacht indienen bij de fabrikant!
    Dat dit niet is wat je verwacht van dit product.... Er is in het recht een regel dat je van bepaalde producten mag verwachten dat ze langer meegaan dan bijvoorbeeld deze 4 jaar.

Lastige periode om nu zonder te zitten, maar je hebt niet veel keuze. Zou in ieder geval wel de fabrikant op de hoogte brengen... Misschien heb je mazzel. Hadden wij ook met onze vaatwasser.

6. Aylen

Aylen Niet meer actief

Crashdieet, zwangerschap, borstvoeding en daarna weer een ongezond crashdieet. Zo komen we er wel ;)

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Denk niet dat mijn portemonnee die manier gaat waarderen :p

8. Aylen

Aylen Niet meer actief

Nee, 4 jaar is niet oud... maar we hebben hem een treetje of 6 van de trap laten vallen tijdens onze laatste verhuizing en sindsdien doet het display het niet meer, dus ik kan niks instellen en geen temperatuur aflezen. Maar in het nieuwe huis staat hij al 3 jaar zonder problemen. Hij vroor goed etc. tot gisterenavond. In- en uitstekkeren verandert niets aan de zaak.

Het is een Samsung trouwens. Ik ga geen contact opnemen met de fabrikant, je kunt aan de buitenkant goed zien dat hij ooit gevallen is namelijk.

9. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Dan is het ook wel logischer dat die sneller kapot is... Gaatje doorgeprikt?? Dit wil serieus vaak helpen namelijk

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik was net aan het kijken naar dat gaatje, maar ik weet écht niet waar dat zou moeten zitten... overal zitten gaatjes! En het gaat niet alleen over het koelgedeelte, maar ook over de vriezer.

11. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Kan ermee te maken hebben. Zit in het koelgedeelte meestal halverwege. Soms zit er zelfs een gootje tegen de achterkant aan de binnenzijde :)

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ja, ik kan het echt niet vinden :( Zoek me een ongeluk! Zou er koele lucht binnen moeten komen via dat gaatje?

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Het gaatje dat je niet kent en dus al 4 jaar niet is schoongemaakt zal wel verstopt zitten . Hierin loopt vloeistof af en gaat richting de vriezer. Het moet achter tegen de wand aanzitten in of een gootje of gewoon een stukje wat uitsteekt.

Mijn koelkast bleef paar maanden geleden overstromen. Wilde niet goed koelen etc. Na flink wat geprik en gepoets doet hij het weer super.

14. Aylen

Aylen Niet meer actief

Deze koelkast werkt met een droge-luchtkoelingssysteem. Daardoor komt er geen water in de vriezer. Hebben die ook zo'n gaatje/gootje?

15. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Volgens mij hebben alle koelkasten een prik gaatje? Speur even de hele achterwand af in je koelkast dus ook onder de plankjes of achter de laatjes

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik denk het haast wel. Er ontstaat altijd condens /vocht in de koeling en dit moet er toch uit. Gootje zou toch wel herkenbaar moeten zijn. Zit meestal net boven de fruit/groente lade . Als hij er niet zit dan houdt het op.

Verder heeft een koelkast een thermostaat. Dat kost paar euro om te vervangen.

17. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Sja, dat stond er niet bij :D
    Ik zou hem in dat geval sowieso niet laten maken, maar een nieuwe kopen.

18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Omdat hij een keer is gevallen zou ik hem niet meer laten maken maar gewoon gaan kijken voor een nieuwe :).

19. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat de reparatie duurder is.
    Wij zitten toevallig op dit moment ook met een niet goed koelende koelkast en een vriezer waarmee we enkel milkshakes ipv ijs kunnen eten.

Gebeld naar technieken ofzo.. en die zei: beter een nieuwe aanschaffen omdat je vaak dan nog voordeliger uit bent.

Ik zal ook nog eens zoeken naar dat gaatje (wist dat ook niet haha). Maar het voordeel dat wij hebben is dat dit kosten van de huurbaas zijn, en hij al druk op zoek is naar een nieuwe ;)

20. Shopaholicnl

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bij ons idd ook net boven de groentela zit die

Deel Deze Pagina