@ tamm: nee is half uur tot 3 kwartier rijden.. we willen niet te ver ivm de opa's en oma's voor de kleine.. ja ben blij dat ze eindelijk der flessen leeg drinkt of zelfs meer wil hihi..
@Florabella: Ja N. slaapt in d'r eigen kamertje, daar ligt ze het rustigste. Alleen tussen de laatste 2 voedingen slaapt ze op schoot, omdat ze dan d'r 'huiluurtje' heeft. De eerste weken sliep ze bij mij in bed, heerlijk vond ik dat. Maar ze werd steeds wakker en ging steeds onrustiger slapen @Groen: Hier 2 dagen een huilerig kind gehad, verder niet echt ziek van de prikjes. @Jonijoni: N. heeft ook een voorkeurshouding die steeds erger wordt. De standaard tips werken hier ook niet, dus wij gaan naar een osteopaat volgende week. @PeTera: Ik heb dat ook! Geef ze zelfs liever helemaal niet uit handen... Maar uit ervaring bij de eerste weet ik dat dat vanzelf minder wordt als ze groter worden en zelf aan kunnen geven of ze wel of niet bij iemand op schoot willen @Wowkaat: Wij slaan deze zomer over zodat we volgend jaar naar Thailand kunnen, dure reis met z'n vieren. Denk dan we wel een weekje naar Centerparcs gaan ofzo, lekker voor die kleintjes. Wat een knapperd en wat veel haartjes, wow! @Coon: Wat een scheetje! @Blondje: Haha dat carnavalspakje @Nijn: Krijgt hij al voeding voor hongerige baby's? Wat brutaal dat ze dat zo doen! Hier doet niemand dat gelukkig, als ik er ben zorg ik voor m'n kindjes. Als ze oppassen of ik ze geef mogen zij het doen. @Bellamanuela: Hier is het meestal: 08.00u - 12.00u - 15.30u - 18.30u - 21.30u Maar soms ook een uurtje eerder of later, ze krijgt wanneer ze honger heeft. Ik maak haar 's morgens wel altijd op dezelfde tijd wakker. @Daisy: Dat is idd lastig! Een bumbo stoeltje is ideaal voor straks
Wat drinken jullie kindjes trouwens al veel! Hier gaat de 150+5 vaak niet eens op. Ze woog 3 weken geleden bijna 5,5 kg dus ze zou al meer mogen. Ik ga volgende week met N. naar de osteopaat, voorkeurshouding wordt steeds erger, ze is niet tevreden en drinkt slordig, ze begint ook te overstrekken. Aangezien mijn bevalling erg snel ging (2 uurtjes) en ze aan haar hoofdje hebben moeten trekken omdat ze klem zat denk ik dat er ergens wat scheef zit/een blokkade zit.
Goofie: veel succes morgen met je eerste werkdag! Petera: ik herken dat wel, ik vind het ook heel moeilijk om E.lliot niet meteen over te nemen van iemand anders als hij gaat huilen terwijl iemand hem vast heeft bijvoorbeeld.. Wowkaat: fijn dat het zo goed gaat! Wel jammer van je baan, zoiets brengt aardig wat stress met zich mee, hopelijk pakt het goed uit. Wat is L.iam een prachtig knulletje, ook al zoveel haar Ik hoop ook op bvkleding tips want de meeste topjes die ik heb heb ik te leen van een collega Veel van die shirtjes komen trouwens van de c&a of h&m vandaan. Ben er zelf nog niet wezen kijken, maar misschien zijn die ook niet heel duur? Ze zijn overigens erg simpel, ik zal de komende tijd geen fashion awards winnen Daisy: ik dacht dat het over was, maar toen kwam het weer terug. Nu heb ik ander spul. De klachten zijn zo goed als weg bij mij, heb alleen nog gevoelige, roze glimmende, tepels en af en toe een steek erin. Ik blijf dus nog even doorsmeren totdat ik zeker weet dat het weg is. Hier gebruiken we nu dus wel een speen omdat hij echt zuigbehoefte heeft. Ik heb er zelf ook moeite mee, maar ik merk dat hij rustiger is. Maar hier was het ook met voeden dat hij op een gegeven moment steeds losliet, dan weer wilde happen, weer losliet en ging huilen, soms spugen etc (hij wilde dan zuigen, maar zijn buik zat vol). Als hij echt honger heeft accepteert hij de speen niet. Petera: dat is ook mijn doel! L.iam naam: hoe spreek je het dan op zijn Nederlands uit, ik ken het maar op 1 manier (Lie-uhm). Hier stond de naam trouwens ook de lijst Coon: lieve foto's, ze lacht zo leuk op die eerste! Blondje: aww lief! Nijnonijn: wat fijn om te horen dat het zo goed gaat! Ik heb helaas geen tips, want geen ervaring met kv. Kim: vorige week was hij 57cm en 5125 gram. Bella: succes met de rijlessen alvast! Fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Manoontje: spannend dat L.iam gaat wennen, ik ben benieuwd hoe het gaat. Flutterby: succes bij de osteopaat, laat je weten hoe het gegaan is?
Hallo, Wat leuk allemaal december mama's! Ik ben 2 december bevallen van mn eerste kindje een meisje! Maar wat gaat t snel!!
@Tamm, wat een slaapkop zeg jouw kleintje. Hopenlijk toch een goede uitslag bij de dokter. Autostoel hebben we al gekregen van schoonouders. Is toch ook stom kunnen we een groot kado uitzoeken en dan weten we niks te vragen. @Coon, helaas hier hebben we al maatje 3. @Flutterby, die hebben we al gekregen, hopelijk gaat alles goed komen met het hoofdje van je kleine uk. Succes alvast bij de Osteopaat. @welkom, Jaimy Joy. Zet ik net om 12uur de oven aan voor een saucijzenbroodje. Wil ik de broodjes erin doen zie ik een ovenschaal met zwarte smurrie staan. Ik had gisteravond de overgebleven witlof schotel in de oven neergezet. Een grote zwarte plakbende is het nu. Meiden een bv baby heeft extra vitamine nodig.Maar vitamine k is tot 3maanden.En vitamine K tot 4jaar.Ik heb een potje met daarin vitamine D&K (dus 2 in 1).Maar moet ik die straks nog wel gebruiken.Hij heeft na 3maanden alleen nog vitamine D nodig.Dan kan ik dit onaangebroken potje zeker beter niet meer gebruiken?Omdat hij dan naast de Vitamine D die hij nodig heeft ook vitamine K binnen krijgt.Of is dit niet heel erg?
bah even een zeur berichtje hoor.. had de dokter dus terug gebeld vanmiddag.. zegt ze opeens ja alles is toch goed hoor.. bleek dat 1 waarde van mijn lever ofzo iets te laag was.. maar dat was zo minimaal dat er niks aan de hand was.. dus ik zeg ja wat is het dan ik ben toch niet zomaar zo moe? hebben ze geeneens gekeken naar mijn vit. d nou lekker dan. dus ik even heel emotioneel aan de telefoon.. ik zeg van ja dit is toch niet normaal dat ik soms te moe en slap ben dat ik mijn eigen zoontje niet naar bed kan doen.. nu ze was duidelijk een beetje geschrokken van mijn reactie moet het nog even aan kijken en anders weer een nieuwe afspraak.. net maar even na de apotheek geweest even vitamines opgehaald kijken of dat werkt? bah ben een beetje radeloos nu
Is je ijzer ook op orde? Daar komt bij mij vaak moeheid vandaan. Hopenlijk vind de dokter heel snel iets, dit is ook geen doen zo.Beterschap
Daisy: ik zou van die vitamine K even navragen aan het CB. Dacht namelijk dat het niet goed is als je teveel vitamines binnen krijgt. Sommige scheidt je lichaam gewoon weer zelf af, maar anderen kunnen schadelijk zijn. En is het misschien een idee om een fietszitje te vragen voor het cadeau dat je mag uitzoeken. Misschien nog vroeg, maar wel ontzettend leuk en nodig straks. Flutterby: succes bij de osteopaat. Ik hoor er veel mensen over en ben eigenlijk wel benieuwd of dat nou echt helpt.... Tamm: wat naar dat je zo moe bent. Lijkt me verschrikkelijk. En het moet toch ook ergens vandaan komen zou je denken?? Hier: denk dat Liam toch in een soort sprongetje zit. Hij slaapt ontzettend veel vandaag en vanmiddag had hij na 2,5 uur al weer honger! Dus maar 120 ml extra gegeven en 3 uur later gewoon weer 200 ml. Alles helemaal op!!!! Ik denk dat als er meer in had gezeten hij dat ook nog opgedronken had. De voedingsdeskundige van zp adviseerde ook om overdag wat meer te geven (en meer schepjes Friso Extra) zodat hij overdag voller zit. En dan de laatste fles zelfs verhogen naar 210/7. Ik ga het maar eens proberen, hopelijk helpt het om de nacht wat beter door te komen.
He hoeveel flessen geef je dan met welke hoeveelheid en scheppen? Ben wel benieuwd. Even vergelijken met mij. Aangezien ik ook knoei met de hoeveelheid.
@manoontje, fietsstoeltje hebben we al, daarom vind ik een duurder kado zo lastig.We hebben al zoveel.Sterkte met je spring kindje.Succes voor vanacht.
Nijnonijntje: we geven nu 5 flessen van 180 ml water met 6 schepjes Friso. Van de 6 schepjes zijn er 2 met Friso Extra (voor hongerige babies). Dat is per dag dus al een liter, en hij zou eigenlijk niet meer mogen. Maar volgens de deskundige van zp is het niet erg als hij tijdelijk wat meer krijgt. Zij adviseerde om tijdelijk de flessen te verhogen naar 210 ml met 7 schepjes of alleen de laatste fles. Ook adviseerde zij de Friso Extra te verhogen. Wat wij nu gaan doen is de laatste fles verhogen naar 210 en de Friso Extra verhogen. En wat we bij de flessen van 180 al deden is wat meer water erbij (15-20 ml) voor een voller gevoel. Ik heb gewoon een vreetzakje! (was mijn andere zoontje ook dus het zal wel in de genen zitten of zo ) Ze gaf ook nog aan dat als je baby in de loop van de dag te weinig krijgt hij dit ergens gaat inhalen (de nacht). Dus hij kan beter in de loop van de dag iets meer krijgen dan. Hoe gaat het nu bij jullie dan? Las inderdaad dat het bij jullie ook lastig is om de goede hoeveelheid te krijgen. Daisy: lastig inderdaad dan. Kan misschien alleen nog een babywalker bedenken. Daar was ons zoontje helemaal weg van toen hij ietsje ouder was. Oh, en misschien nog wel iets leuks: een Look-o-light. Is een spiegel voor boven het aankleedkussen met een lampje. Ze kunnen zichzelf daarin zien en zijn dan ook wat rustiger. Is echt heel leuk maar best prijzig om zelf aan te schaffen (wij hebben hem ook cadeau gehad).
manoontje, goeie ideeen zeg.Dank je wel.Daar kan ik wel iets mee. waar koop je zo`n look-o-light? ik ken ze niet. Nu aan het kijken naar iets van babyzwemmen of babymassage. Lijkt me leuker voor ons dan thuiszitten.
ik ben zondag voor het eerst met aiyanna naar babyzwemmen geweest.ze vondt het leuk en hielt het gelijk een half uurtje vol wat ik niet had verwacht.ik heb daarna geen kind meer aan dr gehad ze was kapot hihihi
Nee heb dr vast gehouden.we gingen liedjes zingen(de meeste kende ik niet hihih moet het no leren) je maakt dan bewegingen spetteren in het water enz op de rand van het zwembad zitten en dan langzaam het water in laten glijden.geleert welke manieren je vast kan houden in het water
Als je googlet op babyzwemmen kom je filmpjes tegen van babyzwemmen dan heb je een beetje een idee hoe het gaat .waarschijnlijk kan je het op youtube ook vinden
Wij hebben zo`n speciaal zitje geleend van me zus, maar dat lijkt me helemaal niks.Daarbij zitten alleen de voeten in het water.Misschien zondag naar aqua mundo van center parks.Hebben we nog een kortingsbon van.