De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goofie

Goofie Fanatiek lid

23 jan 2011
    3.005
    1
    38
    NULL
    NULL
    @wowkaat: Sprongetje misschien??
    Elynn is wel iets ouder maar merk aan alles dat ze nu in een sprongetje zit, overdag hazeslaapjes, slecht en heeel langzaam drinken. Inmiddels herken ik het steeds beter en weet ik dat het weer overgaat,maar leuk is het zeker niet.
    Het is gewoon vermoeiend en slopend en ja dan ben je het soms helemaal zat.
    Ik vind de dagen dat ze zo doet ook niks aan, denk dan soms nou leuk dagje vrij, laat mij maar gewoon werken.
    En helaas komen zodra een sprongetje voorbij is komt er zo weer een aan.
    Meer als je best doen kun je niet. Knuf!

2. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Dag meiden, goed als ik mij hier ook toevoeg? Ik ben in dec bevallen van ons eerste kindje! Jullie kletsen er aardig op los zie ik! Misschien dat dit al eerder besproken is (beetje veel pagina's om allemaal door te lezen) maar zijn hier nog meer moeders met een "huilbaby"? Ben benieuwd hoe andere moeders hier mee om gaan...

3. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@wowkaat
    Wat vervelend meid.
    Ik weet hoe het is ook een kind te hebben die veel huilt en amper slaapt.
    Het is energievretend en zwaar vermoeiend en cht niet leuk.
    Maar liam dringt idd kort. Zou dat misschien het huilen en weinig slapen kunnen verklaren.
    Denk dat hij om een bepaalde reden niet lekker in zijn vel zit.
    Hoop dat je snel kan vinden wat het is.

4. nijnonijntje

He hoi, leuk dat je meekletst.
    Ik heb een soort van huilbaby.
    Jij ook?

5. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Nou hier niet soort van ;) meneer slaapt overdag vaak niet langer dan 50 min aaneen en komt 's nachts vanaf 3uur elk uur! Ben inmiddels aardig gesloopt! Sinds 2 weken lijkt er wel verbetering in te zitten. Afgelopen week gestart met med tegen reflux...nu maar hopen dat het snel echt beter gaat. Heb nog 3 weken verlof en wil zo graag nog even echt volop kunnen genieten!

6. Wowkaat

Wowkaat Actief lid

26 apr 2011
    375
    0
    16
    Thanks Nijn en goofie voor de reacties. Idd waarschijnlijk een sprongetje. Liam heeft wel genoeg plasluiers, dus ik hoop dat het drinken goed gaat.

Lau: welkom meid! Jeetje lijkt mij super zwaar! Hoop dat de medicatie aanslaat en dat jullie betere nachten gaan krijgen.

7. nijnonijntje

Met soort van bedoel ik dat het sinds 2 weken beter gaat. Daarvoor was het precies hetzelfde zoals jou situatie nu is.
    Ik ging er bijna aan onderdoor. Ook omdat ik daarnaast ook nog een prosnatale depressie heb/had.
    Sinds 2 weken dus gaat het hier beter en dat merk ik bij mijn zoon en ook bij mij.
    Hij is er zelf ook vrolijker van dan hij minder huilt en meer slaapt.
    Hoop dat jij dat ook snel mag ervaren. Ik heb nog een weekje verlof en ben blij dat ik de laatste 2 weekjes hebben kunnen genieten voordat werk weer begint.
    Want het is echt slopend allemaal....

8. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Wowkaat ik hoop het ook. Heel af en toe slaapt hij door en hoef ik er maar 3x uit. Heerlijk maar dan wordt je wel gelijk lekker gemaakt voor meer van zulke nachten haha!!

9. Lau83

Lau83 Actief lid

28 jan 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Jeetje dat is helemaal heftig zeg. Leef nu echt op mijn positieve instelling. Moet er niet aan denken dat dat ook nog eens weg zou vallen door een pnd!

10. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Isa gaat zo oefenen op het kdv, spannend hoor! Morgen is mijn eerste werkdag en dan is mijn vriend thuis, die kijkt er wel naar uit een papadag. Hoe laat gaan jullie kleintjes naar bed voor de nacht en hoe laat komen ze dan sochtends weer? Isa gaat nu rond 21.30/ 22.00 en slaapt dan tot 7.30/ 8.00. Als ik ga werken zal ze er toch rond 6.30/ 7.00 uit moeten. Weet niet vanaf wanneer de meeste kinderen de laatste voeding rond 20.00 krijgen. Ook bij ieder kind weer anders natuurlijk.

11. nijnonijntje

@blondje
    Dat vraag ik me ook af. Ik stel deze vraag met je mee :D

12. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Lau: welkom. Ik hoop dat de medicijnen snel aanslaan want een huilbaby lijkt me echt verschrikkelijk... Sterkte!

Blondje: spannend, voor de 1e keer kdv. Maar vaak vinden de ouders het erger dan de kindjes. Het wennen is ook meer voor ons dan voor de kindjes eigenlijk. Zal vast goed gaan.

Wowkaat: ik denk inderdaad een sprongetje. HIer was onze Liam vorige week en de week ervoor ook erg onrustig, slecht slapen en meer huilen. En nu ineens is het over en is het een super makkelijk mannetje weer. Ik hoop voor je dat het voor jou ook snel beter gaat.

Groen; het gaat super met werken en het regelen. Maar ik moet zeggen dat mijn (schoon) ouders bij ons oppassen dus dan hoef ik ze nog niet aangekleed te hebben. Soms liggen ze zelfs nog in bed. Dus dan hoef ik alleen voor mezelf te zorgen. En Liam gaat nu nog maar 1 dag naar het kdv en daar is hij nog aan het wennen en komt hij wat later op de ochtend. Dit doet mijn vriend en die kan ze dan allebei eten geven en aankleden. Binnenkort moet ik ze wel 2 dagen per week aangekleed en gevoed klaar hebben en dat vind ik nog wel spannend hoor. Wordt denk maar extra vroeg opstaan de eerste keren.

Hier maar weer even een afspraak gemaakt bij de huisarts voor Liam. Vorige week ook al geweest ivm de Berg (om te zien of het dat wel echt was). Maar nu heeft hij achterop zijn hoofd (precies op zijn ooievaarsbeet) ook droge vellen, best groot, en die gaan open. Hij draait natuurlijk met zijn hoofd en daardoor gaat het open, er zitten nu echt korstjes op en het wordt steeds erger. Ik vraag me ook af of dat wel Berg is of wat anders. Dus toch maar weer ff naar de huisarts. Wil niet dat hij pijn heeft.

13. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Liam gaat nu rond 20.00 uur naar bed en dan maken we hem rond 23.00 uur wakker voor de laatste voeding. Hij wordt dan nu in de ochtend tussen 7.00 en 8.00 uur wakker.
    Maar als hij zo 2 dagen naar het kdv gaat moet hij ook eerder uit bed en zal hij denk tussen 6.30 en 7.00 uur de fles krijgen. Denk wel dat we de laatste fles dan op 23.00 uur houden.

14. jonijoni

jonijoni Actief lid

7 mei 2011
    246
    0
    16
    ZH
    Coon: ik denk dat als ze echt honger had het wel ahd laten merken toch? Hier in ieder geval wel ;) Ik vroeg het trouwens over je kat, omdat wij hier laatst problemen hadden, dus was benieuwd of het iets vergelijkbaars was. Meneer heeft inmiddels een penisamputatie ondergaan het arme beest...

Daisy: heerlijk dat zwemmen, Seth is ook al zo'n leuk mannetje, wat hebben we het met zijn allen toch goed gedaan met alle December babies :D
    Super irritant van het uwv, dat soort dingen hoor je zo vaak en er wordt zo makkelijk over gedaan, maar zij zijn niet degenen die op hun geld moeten wachten, hopelijk wordt het snel opgelost!

Petera: oh dat scheelt inderdaad, ik vergeet soms dat niet iedereen in de randstad woont ;) Goed, die schilden ga ik ook maar bestellen, heb al eerder iets van eurolac vandaan dus ze zullen vast snel binnen zijn :)

Groen: haha ja, helaas was het maar 2malig. Gister heeft hij overdags praktisch niet geslapen op enkele hazeslaapjes van 15 minuten na. Ik had gehoopt dat hij het vannacht in zou halen, maar nee elke 2,5 a 3 uur wilde hij eten... Ach, misschien een reactie op het drukke weekend.

Blondje: inderdaad! Daarom is het ook fijn om hier van je af te kunnen schrijven, er is altijd iemand die het begrijpt! :) Succes met het wennen op het kdv!

Goofie: wat een leuke foto, ook al zo'n mooi koppie! :)

Loesje86&Lau83: welkom!
    Lau83: ik kan me voorstellen dat je goed gesloopt bent, hopelijk helpt de medicatie inderdaad! Ik weet dat veel mensen hier goede ervaringen hebben met fysiotherapie of een osteopaat, is dat misschien iets voor je?

Wowkaat: dikke knuffel meid, huilen is ook heel frustrerend want je wilt zo graag helpen. Misschien dat het even tijdelijk is, zoals Goofie zegt. Drinkt hij normaal langer aan de borst? Hier is het namelijk echt lang als hij 10min drinkt, maar hij krijgt dan genoeg binnen. Misschien proberen vaker aan te leggen, als hij geen honger heeft laat hij het vast snel genoeg merken, heb je al een speentje geprobeerd? Hier heeft E.lliot nogal een zuigbehoefte omdat hij zo snel klaar is met drinken. Sinds wij een speentje daarvoor gebruiken is hij een stuk minder aan het huilen.

Manoontje: succes bij de huisarts!

Flora: even inhakend op de vraag van blondje, hoe doe jij dat eigenlijk met de voedingen, het ritme en op tijd opstaan nu je weer werkt?

Er missen inderdaad steeds meer mensen nu veel dames weer aan het werk zijn. Nog steeds niemand iets van Prinsesje gehoord?

15. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Isa is vanmorgen voor het eerst oefenen op het kdv, spannend wel hoor. Alle cliches mbt mama zijn zijn waar, het is een raar gevoel je kleine meisje bij vreemde achter te laten. Ik weet wel dat ze het daar prima heeft, maar je mamagevoel zegt anders. Komt goed, is even een fase van wennen en ritme krijgen waar ik doorheen moet nu er weer gewerkt moet worden. Nu even kolven.

16. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    we hebben eindelijk bijna vaste tijden met de fles pfoe wat was dat zwaar haha..
    ze krijgt de eerste tussen 7 & 8 en dan rond 12, dan rond 4 dan rond 8 dan rond 12.. zo is het nu de hele week al, gelukkig liggen de tijden niet meer ver van mekaar af en drink ze de fles in 1 keer leg en niet meer telkens beetjes..

verder gaat het goed met haar, ze speelt veel met haar handjes en pakt ook mijn handen en of kleding stevig vast haha.. haar voetjes vind ze ook al intressant.. ze draait haar eigen ook al een week zelf om trouwens dat is mooi om te zien;)

17. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bella; knap hoor van het draaien! Draait ze van buik naar rug of ook andersom?

18. nijnonijntje

Hier ging het wennen op het kdv helemaal niet. Heb hem zelfs op moeten halen omdat hij zo overstuur was :(
    Daar baal ik dan weer van. Vraag me af hoe het straks met mijn werk moet
    En vind het vreselijk dat hij zo moet huilen en zo overstuur is. Dan laat je hem niet lekker achter en moet je constant aan hem denken.

19. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nijn, logisch dat je hem niet fijn dan achterlaat, maar je moet wel doorzetten hoor meid, ik werk zelf op een kdv, en sommige baby`s hebben er idd heel veel moeite mee, maar vaak naar 4 x zijn ze wel wat gewent;) dan gaat het stukken beter! gewoon even volhouden!

20. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    blondje hoe is het wennen gegaan? hier moet I. 14 maart voor het eerst, maar voor mij is het wel anders, ik weet hoe ze daar te werk gaan en ken de leidsters natuurlijk, het zijn mijn collega`s:p maar zal voor mij denk ik ook nog wel raar zijn hoor, als hij daar heen gaat heb ik nog 2 weken vakantie, laat hem dan nog geen hele dag gaan hoor, dan mis ik hem teveel haha

Deel Deze Pagina