De trotse december mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door Babyboo92, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    slapen jullie kindjes ook zo veel? hier echt een slaapkopje hoor!
    hij slaapt van savonds 10 tot 7, dan fles en dan weer slapen tot half 10 ogeveer, en rond elf uur is hij alweer moe en slaapt dan tot half 2! en rond 3 uur weer naar bed.. tot half 6 ofzo en savonds is het nog een beetje wisselend. maar vind het best wel veel dat hij slaapt:p

2. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is goed gegaan op het kdv, ze is lief geweest maar had ook niet anders verwacht. Ze heeft lekker rondgekeken en een flesje van 80cc op, ze viel in slaap ondertussen, nu drinkt ze weer lekker bij mama. Mij viel t erg mee, het weggaan daar was moeilijk maat eenmaal thuis ging t best, boodschappen gedaan en gepoetst, de rest vd week werken dus kan maar klaar zijn. Kolven ging ook goed, 200cc.

Nijn; wanneer was hij gaan oefenen? Lijkt me niet fijn voor jou, hopelijk went hij er idd aan zoals tam zegt. Wanneer ga je werken?

Tam; vond een ochtend ook genoeg hoor! Scheelt idd wel denk ik dat je er zelf werkt, is bij mijn zusje ook zo.

3. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tam; Isa slaapt overdag ook best veel. Van 22.00 tot 7.30, dan gerust van 8.00 tot 10.00/ 11.00 en daarna ook vaak 2 uur en nog eens een uur, savonds bijna altijd wakker van 17.00 tot 22.00, alleen soms kirt slaapje.

4. aapje 2009

aapje 2009 Fanatiek lid

7 mrt 2008
    1.583
    0
    36
    Hey dames,

is het goed als ik vanaf hier weer inspring ????

Hier gaat het redelijk nu,we praten heel veel en ik vraag ook heel veel over het gebeurde
    Het is best zwaar en ben er elke dag nog wel mee bezig,maar merk wel dat het langzaam minder word
    Blijf met vragen zitten waar geen duidelijk antwoord op is en eigenlijk heeft het ook geen meerwaarde,maar goed ik bedenk zo weer wat
    Probeer me nu te focussen op de toekomst en vooruit te kijken en niet teveel blijven hangen

Met de kleine mannetjes gaat het goed
    M.itchell is lekker dwars en eigenwijs ,maar ook heel lief en attent voor mama dus dat is ook heel fijn

D.jaydian doet het zo enorm goed,wat een heerlijkheid is dat zeg
    Hij krijgt nu sinds een week ofzo 4 flessen per dag en krijgt rond 20.30 de laatste fles en gaat rond 21.00 uur op bed en slaapt dan tot 09.00/09.30 en dan gaat hij rond 10.30 weer naar bed tot 13.15 en dan tegen 14.45 weer naar bed tot 16.30 en dan is hij vaak wel een poosje wakker (slaapt tussendoor dan nog een uurtje van 19.00tot 20.00) en dan de laatste fles

5. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@blondje en tamm
    Ja vanmorgen gebracht en tegen 12en opgehaald omdat het echt niet meer ging.
    Ik ga proberen vol te houden. Zal wel moeten, ik moet straks gewoon weer werken. Arme schat. Zie nu al op tegen volgende week. :(

@slapen
    Nee mijn zoon slaapt weinig. Maar dat heeft hij altijd gedaan. Dus hij zal wel niet meer nodig hebben.
    Hij slaapt 's nachts door, dat vind ik belangrijk.
    Slaapschema:
    7.00 uur 's morgens de fles.
    Wakker tot 9 uur.
    Slapen van 9 tot 10.45 uur
    11 uur fles
    Slapen van 12.30 uur tot 14.30
    15 uur de fles
    Slapen van 16.45 tot 18.00 uur
    19.00 uur de fles
    Slapen van 21 uur tot 23 uur
    23 uur laatste fles en dan slapen tot 7 uur de volgende ochtend.
    De rest is hij wakker.
    Maar soms slaapt hij nog minder hoor.
    Dit schema zijn de goeie dagen. ;)

6. nijnonijntje

@aapje
    Tuurlijk mag je hier inspringen
    Goed dat jullie zoveel praten. Hoop dat het straks allemaal helemaal goed komt
    Fijn dat je kindjes het zo goed doen :D

7. Tamm

Tamm Actief lid

23 mrt 2011
    389
    0
    0
    NULL
    NULL
    aapje, fijn dat het weer redelijk gaat en dat je wel lekker kan genieten van je mannetjes;) heel goed dat je je probeert te focussen op de toekomt! het zal best moeilijk en zwaar zijn! knuffel voor jou!

Wat slaapt jou mannetje goed zeg! hoeveel ml voeding krijgt hij dan? omdat hij 4 voedingen krijgt?

8. coon

coon Bekend lid

18 apr 2011
    931
    0
    0
    NULL
    NULL
    @aapje fijn dat het weer redelijk gaat.en super dat het met de kleine mannetjes zo goed gaat

@ slapen overdag slaapt Aiyanna vaak zo'n 3 a 4 uur achter elkaar.soms zelfs wat langer.snachts slaapt ze wat langer ze krijgt rond 23 uur de laatste fles en komt dan rond 5:30 weer.en ook dit is soms wat langer.ze krijgt 5voedingen per dag
    de laatste fles bied ik een grotere fles aan en zie dan wel wat ze dan op drinkt vaak drinkt ze ongveer dan 10 a 20 ml extra.ze is ongeveer met de fles mee gerekent een uur tot anderhalf uur wakker.het is dan drinken spelen en dan is ze moe.de laatste fles is het geen spelen dan laat ik dr ff een tijdje recht op zitten maar vaak probeert ze me toch uittedagen om me tong uit te steken of dat ik andere dingen ga doen dat vindt ze leuk gaat ze lachen en kletsen.maar merkte als we toch dr zin gaven dat ze dan te druk was om lekker te gaan slapen.

vandaag is me leidinggevende langs geweest op kraambezoek en voor de rest een rustig dagje

baal wel een beetje volgende week moet ik weer werken helemaal geen zin in maar nu blijk ik een slijmbeurs ontsteking in me knie te hebben.er zit een rare bobbel op me knie voelde als vocht aan dus was maandag naar de dokter geweest en het blijkt dus een slijmbeursontsteking te zijn.ze doen er niks aan moet van zelf overgaan wordt het erger of dan moet ik weer komen dan gaan ze prikken of snijden.dus dat gaat leuk worden als ik weer werk.ik werk a;s hulp in de huishouding en als ik thuis bezig ben voelt het niet fijn aan.dus heb het maar gelijk gezegt tegen me leidinggevende toen ze hier was moest voorzichtig doen van dr en het goed in de gaten houden

9. nijnonijntje

Ja na de laatste fles gaat meneer ook meteen naar bed. Ik ga niet met hem spelen, want dan slaapt hij nietr meer.

10. bellamanuela

bellamanuela Bekend lid

8 mrt 2011
    770
    0
    0
    huisvrouw
    gennep
    ze draait van der buik na de rug super snel hihi en van de rug na der zij, verder komt ze nog niet hihi ze moet het nog ondervinden hoe ze der armpje moet doen;)

zo schattig om te zien..

ze slaapt nu heel veel moet ik zeggen.. na elke fles wil ze een half uur lachen, spelen en dan begin ze te zeuren en das teken da ze wil slapen. eerst was het andersom alleen maar spelen.. ben er wel blij om hoor, teminste tijd om dingen te doen..

11. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    E.mma drinkt rond 's avonds wisselend als laatste, ergens tussen 19.30 en 21.30 Balt Dan in slaap en komt Dan om 2.30. Daarna slaapt ze tot onze seller. Ze wordy wakker omdat ik ook oosta en wakker wordt, dus daardoor een "ritme" . De weaker gaat om 6.15 e.mma "slaapt" tot 7.00 en dan voed ik haar rond 7.30

12. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    @goofie, mooie foto`s.Hoezo nieuwschierig.

@wowkaat, Hij heeft weinig zin om lief te doen zo te lezen, hopelijk gaat het snel weer beter.

@loesje86 en Lau, welkom, veel plezier bij ons.

@manoontje, succes bij de HA.

@nijn, balen zeg, zoals Tamm al zegt toch doorzetten, al is het nog zo moeilijk een baby overstuur.Succes.

@aapje, fijn dat je weer terug bent.We hebben je gemist.Gelukkig dat het weer goed gaat.Lief van je kleine mannetje dat hij zo lief is van mama.Laat je maar knuffelen door hem.Dat heb je wel verdiend.

@coon, beterschap voor je knie.
    Iemand vergeten??? Sorry dan.

Hier vandaag naar consultatiebureau geweest 63.5cm en 6470.Hij was Zaterdag 6310.Dus 160gram aangekomen sinds Zaterdag.Wie heeft nou de grootste vreet baby??:D

Morgen ga ik naar het borstvoedingscafe hier, mijn eerste stap in het openbaar voeden.Zaterdag al wel gevoed bij me schoonouders in huis.Met een hydrofiele doek erover heen.Me zwager ging met z`n rug naar me toe tegen me zitten praten.Hij durfde niet naar me te kijken.Terwijl je dus niks zag.Schijterd.

13. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    so daisy wat een vent al zeg! Wat n verschil met mijn meisje van 4 maanden. Hij was dan bij de geboorte ook al bijna Isa's gewicht nu. En eet goed bij mama zo te zien. leuk n borstvoedingscafe, is hier in de buurt ook (Breda) maar nooit geweest. Ik heb nog niet in t openbaar gevoed, maar wel bij vrienden en familie thuis. Met de mammae beha zie je heel weinig en heb geen zin om constant overal boven te gaten zitten, in t begin deed ik dat wel maar je wordt makkelijker hè. Moet zegden dat ik t bij mensen die ik niet zo goed ken nog steeds niet zou doen hoor.

14. Blondje

Blondje Fanatiek lid

29 aug 2009
    1.640
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grootste vreetbaby, nou daisy weet t trouwens zo net nog niet, mijn meisje heeft haar geboortegewicht al bijna verdrievoudigd!;) van 1696 gram naar zo'n 4700 gram.

15. nijnonijntje

Meiden een vraag.
    Wat hjeeft jullie kindjes aan in de kinderwagen?
    Hier normaal een jasje en twee dunne dekentjes, maar daar krijgt hij het nu veel te warm in.
    Hoe doen jullie het nu?
    Weet dat de vraag een tijdje terug ook is gesteld, maar het was toen veel kouder dan nu.
    Dus hoe doen jullie het nu?

16. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Em ligt in een voetenzak

17. groen29

groen29 Bekend lid

18 aug 2010
    607
    0
    0
    hoi meiden,

Kinderwagen, hier een berenpakje aan over zijn gewone kleren en een dekbedje.

Wakker, hier een kindje dat overdag veel wakker is. Hij slaapt wel een hele nacht van 2300 tot 0700, dat is heerlijk! Overdag vaak hazeslaapjes van een half uur tot drie kwartier. Met soms een dag ertussen waarin hij langer slaapt vaak dan 3 uur achter elkaar.

Werken, nog 1,5 week vrij en dan beginnen... Moet zelf al om 0700 de deur uit dus dat word heeeel vroeg opstaan.

Aapje, fijn dat je er weer bent!

Blondje, fijn hé dat ze het zo goed doet!

Daisy, het is inderdaad een vreetzakje! Maar lengte en gewicht zijn wel goed in verhouding met elkaar dus prima toch?
    Hoe gaat het bij jou, kan me voorstellen dat de kilo's eraf vliegen met een baby die zoveel drinkt.

Nu lekker ontbeten, de kleine zal zo wel wakker worden voor zijn tweede voeding. Hij wil 's ochtends en 's avonds altijd wat vaker, denk zelf vanwege de lange nacht. Herkent iemand dit?
    Zorg van mij is wel hoe ze dit op het kdv gaan doen. Probeer tot ik ga werken er 3 á 4 uur tussen te laten maar dit lukt niet altijd...

18. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Goeiemorgen!
    Hier een jasje aan en een dekentje met laken erover in de kinderwagen. En vaak doe ik het mutsje van zijn jasje nog omhoog zodat het een beetje over zijn hoofdje zit. Volgens mij heeft ie het dan prima.

Hier was meneer vroeg wakker (6.15 uur) maar hij moest poepen, misschien zat het dwars of zo...haha
    Vandaag voor de 2e keer wennen bij het KDV, nu wat langer. Ben benieuwd, nu moet ie daar echt slapen en de fles krijgen. Vorige keer was hij maar kort.

Verder vanmiddag nog langs de huisarts voor dat plekje op zn hoofd. Is zo vreemd....Precies op zijn ooievaarsbeet laat zijn huid los en er zit ook een korstje. En omdat hij draait gaat dit de hele tijd open. Huisarts zei vorige keer gewoon Berg maar toen had mijn man dat plekje vergeten te laten zien (mannen he....)

Verder even niet zoveel tijd om op iedereen te reageren vanaf mijn werk.(sorry even ego berichtje dus)

19. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ryan heeft een jasje aan en ligt onder een laken en een dun dekentje. Daar overheen de kap van de wandelwagen, hij lijkt het niet warm of koud te hebben dus denk dat het goed is. Toen het kouder was had ik er nog een extra deken bij liggen.

En hij heeft een muts op, en de muts van zijn jasje ligt losjes om zijn hoofdje.

20. blackbird

blackbird Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.434
    48
    48
    hier ook weer eens een reactie, ik lees wel mee maar heb soms echt geen puf om te reageren..
    Meneer slaapt weer totaal niet meer door, vanacht was het eerst 5 uur slapen..:D en toen kwam hij na 1,5 uur (waarvan ik een uur had liggen draaien) alweer:(

Mijn mannetjes slaapt overdag juist heel veel, ik hoorde ook dat dat goed was?
    oei hij is nu net wakker.. al huilend.. ow het is alweer over..;)

Hier gaat hij in de wagen in een jasje of vestje (ligt er een beetje aan hoe warm het is en hoe lang we buiten zijn) met een dekentje erover. Als we echt een lange wandeling gaan wil ik nog wel eens een wollen dekentje in een fleece dekentje pakken en erover leggen. Lekker warm.

Bij de mensen waar de kindjes in een slaapzak slapen, hebben jullie dan mouwen of niet? bij ons is de slaapkamer vrij warm vond ik maar het raam staat wel open.. vanacht heb ik echt zijn mouwen eraf geritst omdat ik bang was dat hij het te warm had.. Hij had tenslotte ook een lange mouwen romper en een boxpakje aan.. wat denken jullie?

Deel Deze Pagina